• 1
  • 2
2022-06-10, 14:36
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Hela skiten känns skräddarsydd för att förvirra en så MYCKET SOM MÖJLIGT....

exempel...går in i inställningar och windows update .... jag är fullt uppdaterad står det...strax under står det om appen Hälsokontroll för datorn, det är en app, TROR JAG ... klickar....då kastas jag in i EDGE (jävla virus nästan) till den här sidan https://support.microsoft.com/sv-se/...f-36f37caa7844

CITAT: "Så här öppnar du hälsokontroll för dator
I Windows använder du Sök i Aktivitetsfältet för att söka efter "Hälsokontroll på datorn" och väljer det sedan i listan med resultat.

Om det finns en hälsokontroll av en dator kan du snabbt installera den för den senaste versionen."

kan nån förklara det fetade ???????

Jag är förvånad över att det begås SÅ FÅ VANSINESDÅD på microsofts högkvarter ärligt talat ....

VARFÖR är hela systemet så inåt helvet krångligt....bara att hitta rätt i inställningar till det man vill justera är ju en chansningsfråga och gissningslek och bara tro och hopp leder en rätt 1 av 10 gånger....

Snälla förklara, är jag som en jävla pensionär som behöver gå "kurs för dator-fobiker"
Citera
2022-06-10, 14:48
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Hela skiten känns skräddarsydd för att förvirra en så MYCKET SOM MÖJLIGT....

exempel...går in i inställningar och windows update .... jag är fullt uppdaterad står det...strax under står det om appen Hälsokontroll för datorn, det är en app, TROR JAG ... klickar....då kastas jag in i EDGE (jävla virus nästan) till den här sidan https://support.microsoft.com/sv-se/...f-36f37caa7844

CITAT: "Så här öppnar du hälsokontroll för dator
I Windows använder du Sök i Aktivitetsfältet för att söka efter "Hälsokontroll på datorn" och väljer det sedan i listan med resultat.

Om det finns en hälsokontroll av en dator kan du snabbt installera den för den senaste versionen."

kan nån förklara det fetade ???????

Jag är förvånad över att det begås SÅ FÅ VANSINESDÅD på microsofts högkvarter ärligt talat ....

VARFÖR är hela systemet så inåt helvet krångligt....bara att hitta rätt i inställningar till det man vill justera är ju en chansningsfråga och gissningslek och bara tro och hopp leder en rätt 1 av 10 gånger....

Snälla förklara, är jag som en jävla pensionär som behöver gå "kurs för dator-fobiker"

Nyare versioner av windows är gjort för menlösa idioter och andra mähän. Det ska vara "enkelt" att göra en inställning. Det funkar inte, man måste vara funtad/klassad som idiot för att hitta fel == rätt.

Bara titta på hur windows 11 ser ut, vem i helvete kom på att startmeny skulle vara på mitten, hen borde skjutas.
Citera
2022-06-10, 14:51
Medlem
Gladaluvans avatar
Det är alldeles säkert Microsoft som det är fel på, inte dig TS. För övrigt så är Microsoft Edge den överlägset bästa webbläsaren, om man bortser från powerusers med Firefox
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
Bara titta på hur windows 11 ser ut, vem i helvete kom på att startmeny skulle vara på mitten, hen borde skjutas.
Förmodligen samma person som gjorde det helt upp till användaren att bestämma huruvida hen vill ha start-menyn i mitten av skärmen eller till vänster som i tidigare versioner av Windows.
Citera
2022-06-10, 15:46
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Nyare versioner av windows är gjort för menlösa idioter och andra mähän. Det ska vara "enkelt" att göra en inställning. Det funkar inte, man måste vara funtad/klassad som idiot för att hitta fel == rätt.

Det är liksom det som är problemet, jag vill bort från win10 och göra den kostnadsfria (det ÄR läskigt att det är gratis, det enda som är gratis här i livet är nämligen osten i en råttfälla) uppgraderingen till win11 för jag blir mentalt störd av win10
Citera
2022-06-10, 15:47
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladaluvan
Det är alldeles säkert Microsoft som det är fel på, inte dig TS. För övrigt så är Microsoft Edge den överlägset bästa webbläsaren, om man bortser från powerusers med Firefox

Förmodligen samma person som gjorde det helt upp till användaren att bestämma huruvida hen vill ha start-menyn i mitten av skärmen eller till vänster som i tidigare versioner av Windows.

jag får psykiska problem av windows
Citera
2022-06-10, 15:47
Medlem
elbels avatar
Citat:

det är ju en kopia av mac os gui
Citera
2022-06-10, 15:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Det är liksom det som är problemet, jag vill bort från win10 och göra den kostnadsfria (det ÄR läskigt att det är gratis, det enda som är gratis här i livet är nämligen osten i en råttfälla) uppgraderingen till win11 för jag blir mentalt störd av win10
Lustigt att du tror att du skulle räddas av att uppgradera till win11.
Citera
2022-06-10, 15:54
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Lustigt att du tror att du skulle räddas av att uppgradera till win11.

Det är iallafall nåt annat
Citera
2022-06-10, 16:07
Medlem
Gladaluvans avatar
Citat:
jag får psykiska problem av windows
Jo det har du varit tydlig med sedan vi träffades.
Citera
2022-06-10, 16:15
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Jo det har du varit tydlig med sedan vi träffades.

Får man INTE det är man jävligt speciell
Citera
2022-06-10, 16:16
Medlem
Gladaluvans avatar
Citat:
Får man INTE det är man jävligt speciell
Låt mig gissa: Du gillade Windows 7 och önskar att Windows alltid skulle se ut på det viset?
Citera
2022-06-10, 16:19
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Låt mig gissa: Du gillade Windows 7 och önskar att Windows alltid skulle se ut på det viset?

Det funkade ärligt talat bättre....

det är otoroligt förvirrande med dels "inställningar" och gamla "kontrollpanelen" som man fan måste leta efter, den är halvt gömd .... höll på att bli galen när jag bara ville få stängt av standard ljuden i windows efter ominstallation. letade i "inställningar" ......så fan heller att det löste sig. snubblade över det i kontrollpanelen två dar senare. Psykbryt ....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in