• 1
  • 2
2022-06-10, 14:13
Medlem
Pope666s avatar
Varför tjänar politiker så pass dåligt? Nu senast kom det fram av herr Aschberg att en sosse bodde på landet utan brunn och huset var fallfärdigt!

Varför tar inte svenskar hand om sina hårt arbetade ledare? En riksdagsledamot borde ha en miljon i månaden rakt av!

Ni har ju bara 365 st som beslutar hur ni ska leva, då kan ni väl ändå ge dem en rimlig ersättning?

Inte bjuda grannens ungar på mat vill ni, inte ta hand om erapolitiker heller kan ni. Så snåla o dumma är vad ni är!
Citera
2022-06-10, 14:22
Medlem
vet inte varför det är så , tar man tex en direktör inom näringslivet tjänar ju den betydligt bättre . Många politiker kanske prioriterar mer ledighet och vara med familjen kanske. De har ju längre sommarledigt än att vara anställd i ett privat företag. Men visst lönen och traktamentsnivån borde ha en bättre utveckling för våra politiker , det är ju trots allt de som fattar viktiga beslut åt oss. Ser man sedan till det privata så hor dom ju inte alla gånger så hävt, dålig standard på bostad osv.
Citera
2022-06-10, 14:28
Medlem
Milton.Millss avatar
Politiker tjänar knappast dåligt (absolut inte för den mängd de jobbar och hur det ser ut i Sverige idag), i alla fall inte riksdagspolitiker. Det är snarare finansnissarna som har för bra betalt.

Fixa Sverige så kan vi börja ge dem politikerna som gör det rejält med pengar.
Citera
2022-06-10, 14:33
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Varför tjänar politiker så pass dåligt? Nu senast kom det fram av herr Aschberg att en sosse bodde på landet utan brunn och huset var fallfärdigt!
Muppigt påstående och endast gjort för att provocera.
Citera
2022-06-10, 14:39
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:

Varför tar inte svenskar hand om sina hårt arbetade ledare? En riksdagsledamot borde ha en miljon i månaden rakt av!

Ni har ju bara 365 st som beslutar hur ni ska leva, då kan ni väl ändå ge dem en rimlig ersättning?

Inte bjuda grannens ungar på mat vill ni, inte ta hand om erapolitiker heller kan ni. Så snåla o dumma är vad ni är!

De är OÄNDLIGT överbetalda .... speciellt sedan tjänstemannaansvaret tog bort (mentalsjukt att det gjordes)
Citera
2022-06-10, 14:43
Medlem
Emellies avatar
Ligger väl runt medel om man jämför med andra europeiska länder.

https://www.businessinsider.com/sala...000-annually-2
Citera
2022-06-10, 14:44
Medlem
Ärligt talat har vi alldeles för många riksdagsledamöter. Vi borde skära ner det till ungefär hälften, då skulle det rimma mkt bättre med ett land i vår storlek. Vi löper inte lika stor risk att få in rena klåpare i riksdagen och vi skulle ju kunna dubblera riksdagsledamöternas arvode som plåster på såren - då tror jag säkert att vi skulle kunna få med oss ledamöterna själva i detta förslag.

Risken som uppstår är förstås att en politisk vilde i stil med Kakabaveh skulle få ännu större makt att sabotera, men det är ju en så ovanlig händelse att den väl saknar motstycke i modern svensk historia.
Citera
2022-06-10, 14:46
Medlem
Jag tycker de som sitter i riksdagen tjänar rätt lagom.
Men statsminister och ministrar borde tjäna som en VD för något av de större bolagen i Sverige så lite lågt.

Men framförallt är det fan helt idiotiskt att man kan gå back som kommun eller landstingspolitiker.
De som sliter och kämpar i våra kommuner ska ha så mycket mer respekt för det arbete de lägger ner emot vad de får. Det är verkligen ett hån hur lite man får när man gör ett så viktigt demokratiskt arbete.
Citera
2022-06-10, 14:51
Medlem
Christopher.s avatar
Själv drog jag in 120.000 bara idag. Politikerna borde minst tjäna det per dag.
Citera
2022-06-10, 14:58
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Nu vet jag inte vilket land du kommer från men det var inte många rätt i dina påståenden.

Sossen som bodde i ett hus utan toalett bodde inte ens där utan var bara skriven där för att sno åt sig mera bidrag. Han har nu avgått men hoppas också han får ett straff.

Vi har inte 365 personer som bestämmer utan endast 349 st.

Hur det är med maten till grannens ungar skiter jag i då jag inte har egna barn och slipper då ha grannens ungar på besök.

Med tanke på vad våra riksdagsledamöter gör så skulle jag säga att de har en rätt ok lön. Hade gärna givit dem högre lön men skulle då också se ett tjänstemannaansvar för dem.
Citera
2022-06-10, 15:00
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Sveriges finaste konkurrerar inte med kompetens.
Citera
2022-06-10, 15:34
Medlem
Sinnes, vilken pissig trådstart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem