Citat:
Ursprungligen postat av
Pope666
Varför tjänar politiker så pass dåligt? Nu senast kom det fram av herr Aschberg att en sosse bodde på landet utan brunn och huset var fallfärdigt!
Varför tar inte svenskar hand om sina hårt arbetade ledare? En riksdagsledamot borde ha en miljon i månaden rakt av!
Ni har ju bara 365 st som beslutar hur ni ska leva, då kan ni väl ändå ge dem en rimlig ersättning?
Inte bjuda grannens ungar på mat vill ni, inte ta hand om erapolitiker heller kan ni. Så snåla o dumma är vad ni är!
Nu vet jag inte vilket land du kommer från men det var inte många rätt i dina påståenden.
Sossen som bodde i ett hus utan toalett bodde inte ens där utan var bara skriven där för att sno åt sig mera bidrag. Han har nu avgått men hoppas också han får ett straff.
Vi har inte 365 personer som bestämmer utan endast 349 st.
Hur det är med maten till grannens ungar skiter jag i då jag inte har egna barn och slipper då ha grannens ungar på besök.
Med tanke på vad våra riksdagsledamöter gör så skulle jag säga att de har en rätt ok lön. Hade gärna givit dem högre lön men skulle då också se ett tjänstemannaansvar för dem.