• 1
  • 2
2022-06-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fajiter
Men de var psykopater av naturen.

Ted Bundy blev klart negligerad under sin uppväxt. Alla föds massmördare men vi har social uppfostran som släcker dessa beteenden.
Vad gäller allas vår favorit-LSD-astronaut så måste jag nog skylla på kemikalierna.
Citera
2022-06-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Uppfostran/uppmärksamhet etc etc kommer göra jack shit för att förebygga damp eller förändra dampbarnen.

För de utan hjärnskador så visar forskning på det motsatta av allt jag kan läsa.
Citera
2022-06-12, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Säg inte det. Jag har adhd och är så glad och tacksam över att mina föräldrar inte sänkte kraven på mig för det. Visserligen har jag den typiskt "kvinnliga adhd:n" med hyperaktivitet på insidan istället för yttre kaos, men ändå - mina föräldrar hade aldrig accepterat mindre av mig bara för att jag råkar ha några extra bokstäver. Jag är också tacksam över att de inte knarkade ner mig, utan lärde mig att hantera mina begränsningar istället.

Hur många dampiga tjejer fanns det när man gick i skolan? Noll.
Citera
2022-06-12, 08:36
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Flera stycken. Några hade diagnos, andra inte.
Citera
2022-06-12, 14:59
Medlem
Citat:
Flera stycken. Några hade diagnos, andra inte.

Allt är relativt. Du kan bara inte mena med handen på hjärtat att de stökigaste killarna var jämförbara med de stökigaste tjejerna? Nu snackar jag generellt sätt och inte enstaka fall.
Det fanns PRATIGA tjejer, men det är inte samma sak som killar som skriker och är fysiskt stökiga.
Citera
2022-06-12, 18:26
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Allt är relativt. Du kan bara inte mena med handen på hjärtat att de stökigaste killarna var jämförbara med de stökigaste tjejerna? Nu snackar jag generellt sätt och inte enstaka fall.
Det fanns PRATIGA tjejer, men det är inte samma sak som killar som skriker och är fysiskt stökiga.
Den allra värsta på mellanstadiet var tjej. Hon slog till och med näven igenom en glasruta och kastade sedan splitter på ingripande lärare. Kaos-killarna var fler och värre, men många tjejer var värre ön många killar.
Citera
2022-06-14, 00:04
Medlem
Citat:
Den allra värsta på mellanstadiet var tjej. Hon slog till och med näven igenom en glasruta och kastade sedan splitter på ingripande lärare. Kaos-killarna var fler och värre, men många tjejer var värre ön många killar.

Så om vi mejlar 100 lärare runomt i Sverige om killarna är tjejerna är stökigast generellt så menar du att svaret inte kommer bli att killarna är stökigast. Du hör ju själv att du håller på å målar in dig i ett hörn. Du kan ju själv inte på riktigt tro på det.
Citera
2022-06-14, 02:22
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Så om vi mejlar 100 lärare runomt i Sverige om killarna är tjejerna är stökigast generellt så menar du att svaret inte kommer bli att killarna är stökigast. Du hör ju själv att du håller på å målar in dig i ett hörn. Du kan ju själv inte på riktigt tro på det.
Eh....läste du min sista mening?
Citera
2022-06-14, 03:35
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:

Vi hade en dampig tjej i min klass. Inte så att hon sprang omkring men hon var udda som folk störde sig på. Detta var på 80-talet.

En anledning att man inte såg många av de svårare diagnoserna hemma hos folk var att de satt sina barn på hem och låtsades att de inte fanns. Det glömmer folk som säger att bokstavsdiagnoser ökat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in