2022-06-09, 19:01
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Hej på er FBare!

Jag har ett konstigt problem med min telefon.

Jag kan ringa till varenda en i min kontaktlista, men inte till min far. Han kan ringa mig men jag kan inte ringa honom, super konstigt.

Jag har chattat med comviq om vad problemet kan vara.

Dom säger t.ex (som tips nu alltså).
1. Att jag ska ringa min pappas telefon från #31#(dolt)nummer.

2. Att jag ska ta bort hans kontakt från min telefon för att det kan hjälpa att knappa in hans nummer manuellt.

3. Byta simkort till en annan telefon.

4. Göra en systemåterställning på varandras telefoner.

Men faaaan, inget hjälper! Jag kan smsa till honom men då han är äldre så är han inte alls haj på att smsa.

Jag har beställt 2 nya simkort (ett till vardera med samma nummer som vi har nu) men jag tvivlar på att det kommer hjälpa då vi båda kan ringa precis vilka vi vill men inte jag till honom.

Finns det någon här som upplevt samma, eller hört något liknande?
Det ska sägas, jag har en Realme 7 och min far har en Nokia 150 DS.

Jag är tacksam för svar/tips!

Mvh
W.
Citera
2022-06-09, 19:25
Medlem
Går det fram ringsignaler?
Har din far täckning där han befinner sig?

Din far kanske har blockat dig oavsiktligen.
Citera
2022-06-09, 19:35
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunflare
Går det fram ringsignaler?
Har din far täckning där han befinner sig?

Din far kanske har blockat dig oavsiktligen.
Tjenare, tack för svar.

Nej, det kommer inte fram någon signal överhuvudtaget. Det är knäpptyst i 30 sek sen avbryts samtalet.

Jag har tittat och konstaterat att han inte har blockat mig. Ja han har 4/5 staplar i täckning.
Citera
2022-06-09, 19:52
Medlem
Låter ju jättekonstigt! Hoppas det löser sig med de nya SIM-korten.

Ett tips är ju att ringa via WiFi (Nätverksinställningar->WiFi-samtal på Android). Det är ingen lösning men en workaround.
Citera
2022-06-09, 19:54
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunflare
Låter ju jättekonstigt! Hoppas det löser sig med de nya SIM-korten.

Ett tips är ju att ringa via WiFi (Nätverksinställningar->WiFi-samtal på Android). Det är ingen lösning men en workaround.
Jättemycket tack!
Citera
2022-06-09, 19:59
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Hej på er FBare!

Jag har ett konstigt problem med min telefon.

Jag kan ringa till varenda en i min kontaktlista, men inte till min far. Han kan ringa mig men jag kan inte ringa honom, super konstigt.

Jag har chattat med comviq om vad problemet kan vara.

Dom säger t.ex (som tips nu alltså).
1. Att jag ska ringa min pappas telefon från #31#(dolt)nummer.

2. Att jag ska ta bort hans kontakt från min telefon för att det kan hjälpa att knappa in hans nummer manuellt.

3. Byta simkort till en annan telefon.

4. Göra en systemåterställning på varandras telefoner.

Men faaaan, inget hjälper! Jag kan smsa till honom men då han är äldre så är han inte alls haj på att smsa.

Jag har beställt 2 nya simkort (ett till vardera med samma nummer som vi har nu) men jag tvivlar på att det kommer hjälpa då vi båda kan ringa precis vilka vi vill men inte jag till honom.

Finns det någon här som upplevt samma, eller hört något liknande?
Det ska sägas, jag har en Realme 7 och min far har en Nokia 150 DS.

Jag är tacksam för svar/tips!

Mvh
W.
På något vis hade jag lika dant och det numret jag inte kunde ringa började på+46 och inte och inte med nollan så jag ändrade numret så det började på 0 så funkade det. Det ska ju funka men på något vis gick det inte ringa vet inte varför men det var bara ett enda nummer som var så
Citera
2022-06-09, 20:23
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
På något vis hade jag lika dant och det numret jag inte kunde ringa började på+46 och inte och inte med nollan så jag ändrade numret så det började på 0 så funkade det. Det ska ju funka men på något vis gick det inte ringa vet inte varför men det var bara ett enda nummer som var så
+46 står det inte för mig men jag kanske ska ändra till det och se om det funkar
Citera
2022-06-09, 21:37
Medlem
Kolla din fars telefon, så att han inte har råkat svartlista ditt telefonnummer av misstag.
Citera
2022-06-10, 12:57
Medlem
Samuel-T-Coleridges avatar
Det går även att styra kontakter direkt till röstbrevlåda (sparade kontakter i telefonen), kan vara värt att kolla på telefonen man inte kommer fram till.
Citera
2022-06-10, 16:07
Moderator
Rassas avatar
Justerat rubrik. Utgående rubrik: Problem med telefon /Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in