2022-06-09, 16:04
Medlem
Hur fan kan man vilja ha det så? Väldigt opraktiskt om man vill sitta i soffan själv, då måste man flytta på de jävla kuddarna varje gång. Men detta verkar vara inne nu. Visst en eller två prydnadskuddar är ok, men inte 10 st. Ännu värre är de som har hela sängen full med gosedjur.
Senast redigerad av Motstroms 2022-06-09 kl. 16:13.
Citera
2022-06-09, 16:11
Medlem
Har också funderat på detta, såg nyligen en kompis sälja sin lägenhet och soffan såg pytteliten ut pga att hon proppat hela jäkla soffan full men omatchade kuddar. Så konstigt beteende. Hur många kuddar föredrar ni? Jag vill ha tre, olika men en röd tråd.

Folk med gosedjur är ju helt enkelt creeps.
Citera
2022-06-09, 16:13
Medlem
Det ska vara 0 kuddar. Om soffan inte är skön utan kuddar är det en dålig soffa
Citera
2022-06-09, 16:20
Moderator
Briasccas avatar
Inte för många småkuddar men några av estetiska skäl, och några av praktiska skäl.

Man måste kunna bulla upp för nacken när man kollar på TV.

Sedan när det kommer kortväxta gäster måste de ha extra stöd bakom ryggen så de inte faller in i soffan därför att den är för djup.

Själv sitter jag gärna på i alla fall två kuddar då soffor idag från IKEA, Mio och annat lågpris är så långt nere vid golvet att benen inte vilar mot soffan utan det blir en brant vinkel på lårbenet upp till knäet som är mycket obekvämt.

Det är mycket låg komfort i soffor idag. Skönast är soffor som är 50-60 centimeter höga.
Citera
2022-06-09, 16:23
Medlem
Milton.Millss avatar
Trodde först du menade en avlång kudde som var 2-3 meter lång.

Jag tycker mest kuddar är störande i soffan, som redan nämnt behöver en fullgod soffa inga kuddar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in