Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-12, 19:12
  #169
Medlem
Enmansdemos avatar
Lena PH ser sig själv som "Lille Jag" när hon ser på världen, fjantigt! därför spelar hon oironiskt
Idas smålandsvisa

Lena gillar att surfa på Hawaii, så vad gör hon, spelar hawaii-musik (den var förvisso bra)
men man vet alltid vad man får med henne.

Intetsägande vardags-pladder och människan saknar uppenbart humor, Margaretha Krook wtf?
Först när hon började prata om synapser blev det lite intressant.
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-12 kl. 20:00.
Citera
2022-07-12, 20:34
  #170
Medlem
ProfessorAs avatar
Hedvig Lindahls prat, fy fan vad kasst. Skryt om hur duktig hon är på boll. Anekdot om när hon ramlade ner i kobajs och fick viteligo. Kort om personliga tillkortakommanden som också är styrkor. Allt berättat som en sagoläsande högstadietjej på vg-redovisning i svenska.

Förväntade mig trevliga sågningar i pressen, men vad fan? Helt okritiska?
Citera
2022-07-13, 10:05
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Då har jag lyssnat på årets första sommarpratare,
Pär Lernström.

Anser att han skötte sig bra. Framstod som både ärligt och personligt utan att bli ett sockersliskigt egosmek. Visar väl på att inte ens en "kändis" nödvändigtvis alltid haft det toppen.

Något svepande och svävande men han får ändå fram det han vill. Helt okej och ganska blandad musik.

På det stora hela en helt okej start för årets Sommar i P1.
Jag tycker att de som du beskriver som "Något svepande och svävande men han får ändå fram det han vill."* gör mig besviken. Historien var bättre än berättandet. Jag vill ha lite mer, och krispigare. Föräldrar som skiljer sig händer ju, pappan kom decennier senare ut som alkoholist och blev sedan sjuk. Pär framstår som sympatisk, men det svarta känns inte lika svart som hur han reagerar? Jag tror det skulle kunna bli ännu svartare med bättre redaktör. Var skilsmässa även ett svek mot församlingen i Pärs ögon.
Citera
2022-07-13, 10:10
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
https://www.dn.se/kultur/elin-peters...kens-emulsion/
La Camilla blev nästan Forest Gump

"Camilla Hamid liknar kärleken vid en emulsion och livet vid en mörk chokladask "

En spaning. Har man slutat att såga sommarpratare i recensioner? Är det medvetet för att undvika hat och drev? Tidigare år vill jag minnas att recensenter både kunde kritisera själva pratet men även de ståndpunkter som framfördes. Nu är de ljumma.

Se Aftonbladets länkar längst ner på sidan.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...och-alla-datum
Citera
2022-07-13, 12:07
  #173
Medlem
Tyckte Christian von Koenigsegg (Königsweg) var mest en självgod.

Lite kul om Bert-Åke Varg har något skvaller om sin medverkan i mjukporrfilmen
tillsammans med Janne "Loffe" Carlsson mfl ..
Citera
2022-07-18, 14:41
  #174
Medlem
skoputss avatar
Emanuel Karlsten talar om människans behov av tro och att det i vårt sekulariserade Sverige har blivit att hålla barnen heliga. Detta likställer han bl.a med islam/muslimer.

Jag gissar att programmet är förinspelat för det har åldrats katastrofalt med tanke på den 9-åriga flickan i Skellefteå som torterats, våldtagits, och nu kämpar för sitt liv. Killens familj är troende muslimer (åldern ska utredas av rättsväsendet, han har troligtvis ljugit om sin ålder) och har vistats i Sverige några få år. Kvinnorna i hans familj är täckta, således uppfostrad med en avskyvärd kvinnosyn och att se ned på otrogna. Varför antar jag det? Hans familjs Facebooksida där det vurmas för islam och bl.a finns en bild där en man avrättas, skjuts i huvudet.

Hur kan Karlsten ens jämställa människors upprördhet och reaktioner över den torterade flickan med utövandet av islam? Att bli upprörd och värna liv och frid är något helt annat än religiös fanatism. Förstår han inte det?
__________________
Senast redigerad av skoputs 2022-07-18 kl. 14:44.
Citera
2022-07-20, 13:27
  #175
Medlem
Nu pratar psykologen om incels på Flashback
Citera
2022-08-03, 01:31
  #176
Medlem
Manuset till programmet är taget direkt från hennes nyutgivna bok.Ljudboken läste hon själv in, i vanlig ordning, och Sommarprogrammet är en exakt kopia, som jag minns det. Jag tror faktiskt inte hon besökte studion. Dessutom vet jag, från en mycket säker källa, att hon beställde ett antal flaskor champagne till logen när hon deltog i en musikfestival i närheten av hennes hemstad. Samtliga ”försvann” efter spelningen. Hmmm. 🙄
Citera
2022-08-03, 06:13
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnarparn
Manuset till programmet är taget direkt från hennes nyutgivna bok.Ljudboken läste hon själv in, i vanlig ordning, och Sommarprogrammet är en exakt kopia, som jag minns det. Jag tror faktiskt inte hon besökte studion. Dessutom vet jag, från en mycket säker källa, att hon beställde ett antal flaskor champagne till logen när hon deltog i en musikfestival i närheten av hennes hemstad. Samtliga ”försvann” efter spelningen. Hmmm. 🙄

Vem du talar om är tydligen inte så intressant! Det är många som inte spelar in sina program i studio
Citera
2022-08-11, 01:34
  #178
Medlem
Enmansdemos avatar
Varför? Bib-bib Rödö-jävel
https://sverigesradio.se/avsnitt/han...ommarprat-2022

Hederssvensk sedan 2011, hon jobbar i svenskars intressen verkligen
Citat:
Sedan 2011 bor hon i Sverige och är verksam som frilansskribent och föreläsare med fokus på politik, kultur och kvinnors rättigheter i Mellanöstern.
Jag kan inte tänka mig lyssna på ett sommar där människor bryter språkligt ens
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-08-11 kl. 01:38.
Citera
2022-08-16, 00:00
  #179
Medlem
Har bojkottat den här gamla fina "instutionen", som förr nästan undantagslöst var intressant, bildande och gav berikande insikter, sedan det blev lekstuga för akademiker som mest fokuserar på att framställa sig själva som spännande och lyckade parat med offentliga personer som är handplockade för att dom har rätt åsikter.

Jag har inget behov av att bli uppfostrad längre och en verkligen possitiv sida av semestern är att slippa lyssna på just akademiker med hävdelsebehov som försöker framställa sig själva mer intressanta än dom är, så radion har i det närmaste tystnat helt för min del.

Men i kväll drog jag av en slump igång den just när reprisen av dagens sommar började.

Höll på att ramla av stolen när jag hörde presentationen: "En vardag av hot och våld innanför Kumlas murar"

What a fuck? Händer detta? Ska vi få ta del av hur vardagen ser ut på riktigt igen? Utanför medelklassens välutbildade tillrättalagda tankar som alla ändå vet bara är ljug? Har en livstidsdömd fånge på Kumla fått ett "sommar" och ska ge, som det är tänkt, en miljonpublik insikter i ett liv dom inte har en aning om??

Vred upp volymen på max. Äntligen något intressant och berikande. Spännande!!



Vi hamnade i Kongo, med en värd som fick anstränga sig för att prata korrekt Svenska.

Jag orkade inte lyssna vidare, efter 20 minuter var vi fortfarande kvar i Kongo, men antar att det var en riktig P1-jackpott bestående av högutbildad och ursprung i Kongo som nu blivit anstaltschef.

Dvs samma historia och samma typ av enfaldiga tillvaro vi hört en miljon gång tidigare från det mångfaldsvurmande radiohuset.

God natt.
Citera
2022-08-16, 09:50
  #180
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Någon som lyssnade på Katerine Kielos från tidigare i månaden? Fast hon heter väl något annat nu, Katerine Marcal? Hursomhelst, var det bra, någon som hörde programmet? Har hört att hon ska vara ruskigt intelligent.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback