Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Nej, den startade rent fysiskt i Frankrike och Nato har ingen nationalitet som står över de andra. Det är av tradition en operativ befälhavare som är amerikan står högst men det finns andra enheter som inte står under hans befäl.
Det är möjligt. Jag ska erkänna att jag inte har någon större koll på NATO:s historia. Men USA har den överlägset största militären av alla NATO-länderna, och som du själva skriver så är det av tradition en amerikan som står högst. Låt oss vara ärliga, NATO är inte mycket utan USA. Visst, England och Frankrike har också ganska tunga militärer om jag inte har fel, men inte i klass med USA. Jag har egentligen inte något emot militära försvars-organisationer. Det jag hatar med USA:s militär och allt de är inblandade i, är att de sällan arbetar för försvar, utan som en industri där det i stort handlar om att utöka USA:s makt och resurser.
Putin är givetvis inte någon oskyldig duvunge. Han är säkert en väldigt hänsynslös och brutal diktator. Med tanke på hur brutalt och kallblodigt klimatet har varit i Ryssland ganska länge, kan jag verkligen föreställa mig vad som krävs för att bli en diktator och att behålla makten så länge som han har gjort. Han har tidigare varit chef för KGB, vilket bevisar hur manipulativ och skarp han är. Men jag tvivlar inte en sekund på att anledningen till varför eliten i USA så gärna vill krossa Ryssland, beror på att USA inte har någon makt eller inflytande där, och på att det i Ryssland finns enormt mycket natur-resurser (jag tror inte att det finns något land som har så mycket resurser av varierande sorter). I många länder har USA varit inne och installerat olika USA-rövslickande puppet-regimer, som tex Shaw Reza i Iran, Saddam Hussein i Irak (även om han senare vände sig emot USA) och för inte så länge sedan, Zelensky i Ukraina. Någon sådan regim finns inte i Ryssland, inte ens i närheten, och eliten i USA vill givetvis åt Rysslands natur-resurser. Krig handlar väldigt väldigt sällan om att länder vill ta över andra länder bara för att ta över. Det handlar oftast om natur-resurser, eller strategiska geografiska lägen, vilket är anledningen till varför Filippinerna har blivit ockuperat så många gånger.
Jag är så enormt trött på hur mycket lidande eliten i USA har skapat ända sedan andra världskrigets slut, hur mycket natur-resurser de har stulit från andra länder runt om i världen, och ändå bara blundar hela västvärlden för detta bara pga att alla politiker och all massmedia i västvärlden slickar USA:s röv. Hela västvärlden är just nu totalt upprörda över att Ryssland har invaderat Ukraina, men de har knappt brytt sig det minsta om det faktum att USA invaderade både Afghanistan och Irak, och höll länderna ockuperade i 20 år samtidigt som de stal deras natur-resurser (framförallt olja i Irak).
Människor i västvärlden verkar tro att bara för att ett land har demokratiska val, så är allting bra. Att eliten i dessa länder sedan gör allt de kan för att manipulera fram det valresultat de vill ha (och om de inte kan få till det, drar de inte sig för att på något sätt fuska med rösterna), för att sedan begå precis samma typer av brott mot mänskligheten som diktatur gör, verkar folk bara ignorera. Jag är inte något fan av Ryssland, jag är bara så enormt trött på eliten i USA, och deras falska manipulativa skit.