2022-06-09, 15:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigurdJudebane
Sveriges ärkefiende är väl Danmark, en Nato-medlem?

Sverige har haft flera ärkefiender men du kanske inte klarar att räkna längre än ett. Sverige la ner stridsyxan mot Danmark för länge sen.
Citera
2022-06-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sverige har haft flera ärkefiender men du kanske inte klarar att räkna längre än ett. Sverige la ner stridsyxan mot Danmark för länge sen.

Nu var det ju du som skrev "Sveriges ärkefiende" (angående Ryssland) i bestämd form. Du hade nog inte riktigt tänkt på att Sverige haft flera ärkefiender, varav Nato-medlemmen Danmark är ett. Vår blodiga historia med danskarna för flera hundra år sedan är enligt din logik ett fullt rationellt argument för att börja kriga med Danmark idag.

Sverige har inga "ärkefiender" idag, så ditt argument för att gå med i en krigsallians som Nato är inte genomtänkt och dessutom barnsligt. När man är barn så har man ärkefiender när man leker krig, det må vara ett land eller Darth Vader. Sedan växer man ifrån det. Förhoppningsvis...
Citera
2022-06-09, 16:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nu var det ju du som skrev "Sveriges ärkefiende" (angående Ryssland) i bestämd form.

Ja och Ryssland är det land som bäst passar titeln i modern tid eftersom det var väldigt länge sen Danmark utgjorde ett militärt hot mot Sverige.

Citat:
Du hade nog inte riktigt tänkt på att Sverige haft flera ärkefiender, varav Nato-medlemmen Danmark är ett. Vår blodiga historia med danskarna för flera hundra år sedan är enligt din logik ett fullt rationellt argument för att börja kriga med Danmark idag.

Nej. Danmark är ett demokratiskt land och hotar inte att utplåna Sverige med jämna mellanrum. Men jag fattar att du inte håller dig ajour med sånt.

Citat:
Sverige har inga "ärkefiender" idag, så ditt argument för att gå med i en krigsallians som Nato är inte genomtänkt och dessutom barnsligt. När man är barn så har man ärkefiender när man leker krig, det må vara ett land eller Darth Vader. Sedan växer man ifrån det. Förhoppningsvis...

Jo, Ryssland utgör ett hot mot Sverige och har nyligen hotat inte bara att vidta "militärtekniska åtgärder" mot Sverige utan också hotat Sverige med kärnvapen. När gjorde Danmark det senast?
Citera
2022-06-09, 18:18
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Folk med stake vill gå med i Nato, små möss vill ej gå med.

Finns ju få som har lika mycket stake som människor som tar hjälp av kompisar när det ska slåss.
Citera
2022-06-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ryssland är dumma och hotar Sverige (och Ryssland är ÄRKEFIENDEN)

Du "glömde" nog att säga att om Ryssland utgör ett potentiellt hot mot Sverige så är det PÅ GRUND AV att Sverige ansökt till Nato. Alltså den krigsallians som hetsar till krig med Ryssland. https://sverigesradio.se/artikel/sak...niska-atgarder

Innan Sverige ansökte till Nato, och skickade vapen till Ukraina som används mot ryska soldater, så var det inte spänt mellan Sverige och Ryssland. Om Sverige återgår till sin neutralitetsprincip, och tar tillbaka sin Nato-ansökan, så kommer allt återgå till det normala. Nato är alltså ingen räddning alls utan en del av en eskalering. Det är djupt oansvarigt av makthavarna att spela med svenska liv på det här sättet.
Citera
2022-06-09, 19:53
Medlem
Citat:
Nu var det ju du som skrev "Sveriges ärkefiende" (angående Ryssland) i bestämd form. Du hade nog inte riktigt tänkt på att Sverige haft flera ärkefiender, varav Nato-medlemmen Danmark är ett. Vår blodiga historia med danskarna för flera hundra år sedan är enligt din logik ett fullt rationellt argument för att börja kriga med Danmark idag.

Danmark var knappast natomedlem på 1600-talet??

Sverige hamnar alltid på motsatt sida Ryssland geopolitiskt så länge Ryssland har kust mot Östersjön och gräns mot Baltikum och Finland. Det går inte längre tillbaka i historien än Stalins angreppskrig på våra grannar och handelspartners.

Och Ryssland är skyldig Sverige för Nobels oljeindustrier. Jävla kommunistryssar att bara sno grejer. Det var svenskar som grundade Rysslands oljeindustri. Ryssarna fattade inte själva vilken skatt den satt på.
Citera
2022-06-09, 19:57
Citat:
Om man är mot Nato under pågående angreppskrig från Sveriges ärkefiende Ryssland så är man antagligen sponsrad av FSB ja, åtminstone något som bör undersökas grundligt.

Där kom beviset på du är en 5-5a.
När, och hur blev angripna av ryssen nu??? Upplys mig snälla?

Den som behöver undersäkning omgående är du och majoriteten paranoida NATO-runkare.

Ukraina är angripna ja. Dock pga egen provokation.
Citera
2022-06-09, 20:10
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Där kom beviset på du är en 5-5a.
När, och hur blev angripna av ryssen nu??? Upplys mig snälla?

Ryssland angrep Ukraina via assymetriskt anfall 2014 och kriget har pågått sen dess. Kriget blev konventionellt i februari 2022.
Citera
2022-06-09, 20:12
Citat:
Ryssland angrep Ukraina via assymetriskt anfall 2014 och kriget har pågått sen dess. Kriget blev konventionellt i februari 2022.

Glömde nog läsa och besvara resten tror jag?
Citera
2022-06-09, 20:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Glömde nog läsa och besvara resten tror jag?

Nej, jag behöver inte göra det. Ryssland angrep Ukraina och hotar Sverige. Om du är svensk och beter dig såhär så är det nackskott som gäller för dig.
Citera
2022-06-09, 20:18
Citat:
Nej, jag behöver inte göra det. Ryssland angrep Ukraina och hotar Sverige. Om du är svensk och beter dig såhär så är det nackskott som gäller för dig.

Japp, jag tar gärna det skottet. Kommer aldrig kriga för detta pisslandet jag inte ens bor i.
Tänker inte springa Bidens smutsiga ärende. Det får idioter som du göra som inte kan tänka längre än snoken räcker.
Citera
2022-06-09, 20:38
Medlem
BOMB-CPs avatar
Arbetslösa Nazister säger till att Nato att åka hem, Nato gör förmodligen som nassarna säger.
Senast redigerad av BOMB-CP 2022-06-09 kl. 20:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in