Har tagit bort lite grejor i lägenheten och nu har jag ett glapp, hålrum mellan två golv. Glappet är 6-7 centimeter långt och golven på båda sidor glappet är gammaldags ekparkett. Problemet är att det är ca 4 mm nivåskillnad mellan golven.
Ska lägga en 10 cm bred golvtröskel över glappet, lättmetall-tröskel, redan införskaffad. Tröskeln är relativt platt undertill - dvs ingen s.k. 'T-tröskel', som jag kallar dom - och tröskeln är lätt buktad upptill.
Gjorde en handskiss om det kan hjälpa att få överblick:
https://ibb.co/XYC0jxR
Golvet till vänster på skissen är som sagt ca 4 mm högre än den högra sidan. Sen ska tröskeln fästas över detta.
Eftersom man inte är någon hantverkare själv, skulle man uppskatta tips hur man löser det här på lämpligast praktiska sätt, som även ser diskret och rumsrent ut?
För att undvika att tröskeln lutar, har jag funderat på att lägga en tunn 4mm tjock ek-list på det lägre golvet, limma fast den listen i parketten, och sen limma fast tröskeln i det högre golvet, över till ek-listen.
I så fall blir det även en fråga om vilket slags lim? Är en hyreslägenhet, så när kvartersvärden ser detta (han ska komma upp och besikta av när det är klart), och kanske inte gillar lösningen? då vill man kunna ta bort lösningen utan att fucka upp parketten totalt, vilket man ju gör om limmet man använt är ett sataniskt starkt lim.
Vilket lim kan vara bra i så fall?
Söker tips, åsikter och bra lösningar
Tack på förhand