Citat:
Ursprungligen postat av
NativeVLAN
Hej!
Jag tänkte köpa en ny bil från fabrik men fick reda på att leveranstiden beräknas till typ slutet av December / början av 2023. Då jag står utan bil i nuläget och behöver en till mitt nya jobb så är det inget alternativ för mig, däremot så kollade jag runt lite och en bilhandlare har exakt den modellen jag vill ha med samma utrustning till salu som en demobil, mätaren står på <1 mil.
Är det något skumt med det? Det är alltså en 2022 med mindre än 10km som säljs som en demobil, jag kan alltså åka ut dit idag och köra hem bilen! Det är ju en identisk bil till den jag byggde ihop helt ny... Finns det några fallgropar här? Något annorlunda med garanti osv?
Kan egentligen ingeting om bilar och har inte ägt en bil på ungefär 15 år.
Garantitiden har antagligen börjat ticka, stor sannolikhet att det finns småskador på den, nån repa här och där, märken i inredningsplasten osv. Slitage helt enkelt eftersom folk har klämt, känt och provsuttit.
Är man bara medveten om det och om man gillar utrustningsnivån är det inga konstigheter. Den ska förstås på grund av de sakerna vara lite billigare än en helt ny bil.