2022-06-07, 22:57
Medlem
Har en stor TV med riktigt uselt ljud. Tänkte koppla ett par högtalare (Logitech) men TVn hade inget audio-jack. Den hade bara USB och Bluetooth... De jävlarna alltså... Så behöver en hyfsat bra soundbar eller högtalare som kostar max 1500kr. Tips på bra exemplar?
Citera
2022-06-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yxvokiahct
Har en stor TV med riktigt uselt ljud. Tänkte koppla ett par högtalare (Logitech) men TVn hade inget audio-jack. Den hade bara USB och Bluetooth... De jävlarna alltså... Så behöver en hyfsat bra soundbar eller högtalare som kostar max 1500kr. Tips på bra exemplar?

Finns det inget för digital ljud/optiskt?

Dagens TV levereras i princip "bara med bild", ljud får man köpa till
Senast redigerad av tjanska 2022-06-07 kl. 23:10.
Citera
2022-06-07, 23:03
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Märke och modell på din ”stora tv” gör det oerhört mycket enklare att hjälpa dig.
Citera
2022-06-07, 23:40
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Köpte en Samsung soundbar på rea 2021, den kostade cirka 1500kr..
(2.1 samt BT, SPDIF, subwoofer på "250W" etc.)

Men det var på rea alltså. Den har väldigt bra ljud, med tanke på vad den kostade.
I alla fall mycket mycket bättre än "TV-ljud".

Det är ungefär denna det handlar om. (Hittar tyvärr inte exakt samma modell nu på nätet).

Den funkar i alla fall klockrent.
Citera
2022-06-07, 23:42
Medlem
För 1500 har man inte så mycket att välja på.
I princip blir det väl att välja dyraste soundbaren på rea inom budget från känd tillverkare, typ.
Exempelvis https://www.power.se/tv-och-ljud/sou...dbar/p-1152906
Citera
2022-06-07, 23:49
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:

För 1500kr kommer du inte långt, ett tips om du kan få fram 3500kr är att lyssna på en Sonos Ray, går att bygga ut när du får ihop mer pengar.

https://www.hifiklubben.se/sonos-ray...hoCbhMQAvD_BwE

Jag har själv en äldre variant och den funkar väldigt bra. Har själv också fler högtalare i samma system.
Citera
2022-06-09, 17:07
Bannlyst
Jag köpte ett från Banggood hoppas jag inte ångrar mig.

AirAux AA-SAR1 - 700kr '

För musikspelande har jag redan högtalare som är snygga och bra ljud.
Den här soundbaren kommer endast fungera som TV-ljud. Vill inte ha för bra ljud ens.

Det räcker om det är godkänt har inte mkt pengar att lägga på sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in