• 1
  • 2
2022-06-06, 20:30
Medlem
Hur hittar jag någon som kan skriva en biografi om mitt liv?

Som sagt jag har haft ett väldigt händelserikt och lever ett ytterst unikt liv med många twister åt höger och vänster upp och ner,

Så mycket att ingen skulle nog egentligen tro mig,

Men jag skulle vilja hitta någon som kunde skriva en självbiografi om mig, givetvis kanske det tar lite tid, men det kan det vara värt, jag söker därför efter någon som kan ta sig ann detta? vart hittar jag det?

Finns det stora företag som gör detta eller individer som annonserar om detta?
Citera
2022-06-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niclas123456

Som sagt jag har haft ett väldigt händelserikt och lever ett ytterst unikt liv med många twister åt höger och vänster upp och ner,

Men jag skulle vilja hitta någon som kunde skriva en självbiografi om mig, givetvis kanske det tar lite tid, men det kan det vara värt, jag söker därför efter någon som kan ta sig ann detta? vart hittar jag det?

Undrar samma!
Citera
2022-06-06, 20:38
Kanske du kan sälja både bok och filmrättigheterna på en gång??
Några Miljoner Dollar Bör Du ju Få......
Citera
2022-06-06, 20:38
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:

Det finns nog många författare som gärna tar ett extraknäck mot rätt betalning.
Citera
2022-06-06, 20:39
Medlem
TheJackets avatar
Marcus Birro skriver vad som helst för pengar
Citera
2022-06-06, 20:40
Medlem
Skriv själv. Tar kanske 1 år.

Annars ska du avlön någon 400 ex moms per timma för en bok ingen kommer köpa ändå
Citera
2022-06-06, 20:41
Medlem
Milton.Millss avatar
Vänd dig till olika förlag (i princip företag som publicerar och marknadsför böcker) med en förfrågan och en stark motivering till varför du söker en spökskrivare. Har du tur så släpper de fram dig till någon av dem kontrakterade spökskrivarna. Väl hos denne ska du återigen kunna motivera och förtrolla spökskrivaren så pass mycket att han/hon tycker det är värt ekonomiskt att lägga ned tid och möda på att lära känna dig och därigenom kunna skriva din berättelse.

Det kommer bli jävligt svårt om du inte redan är känd bland allmänheten.
Citera
2022-06-06, 20:43
Bannlyst
Citat:

Och du tror att det gör dig unik och intressant eller? ALLA människor som går på denna jorden har liv som går upp och ner.

För att du ens ska skriva en bok, måste du ju på något sätt vara någorlunda känd, eller offentlig...varför skulle annars folk kunna/vilja relatera, och intressera sig för ditt liv? Eller tror du att nästa bästsäljare blir: "Jocke Nilsson från Hagfors - Vaktmästaren som det gick lite snett för några gånger på 90 talet" ?
Citera
2022-06-06, 20:47
Medlem
Citat:

Jag har också haft ett händelserikt liv och gjort saker som många inte gjort.
Knappt jag tror mig själv.
Jag skrev boken själv.
Fick den tryckt av Vulcan. Kostade mig nånstans 10.000 att få den tryckt.
Sen händer inget alls då jag ju inte är kändis eller barn till kändis eller varit gift med kändis eller satt på eller blivit påsatt av kändis eller eller eller.
Jag har skickat min bok till kända författare/förlag/kändisar som pratar om böcker på TV eller i radio. DÖDSTYSTNAD!

Jag har nu gett bort alla dessa böcker till vänner eller bekanta eller de som det står om i boken.
Jag har tryckt upp ca 50 ex och inte sålt ett enda ex.
Vänner som fåt den säger: woow! Du måste ge ut den på riktigt och kontakta förlag!
Dom säger inte det för at vara snälla utan dom utvecklar det i en massa prat ocm min bok.
Men jag är totalt okänd som bara råkat ut för en massa saker och gjort saker andra inte gjort.
Citera
2022-06-06, 21:15
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Marcus Birro skriver vad som helst för pengar

Han gör ju det! Det var väl han som "spökskrev" Lasse Berghagens biografi? Hur konstigt det än kan låta så gillade jag faktiskt Marcus förr i tiden. Kanske inte såg honom som begåvad, men förmodligen såg jag något genuint som jag gillade. Kändes som han odlade sin särart på något sätt. Förstår inte nu hur jag tänkte då. Killen verkar inte ha någon integritet överhuvud taget.
Citera
2022-06-06, 21:15
Medlem
Autismpowers avatar
Vill man något får man ordna det själv!
Citera
2022-06-06, 21:26
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PundarBaronen
För att du ens ska skriva en bok, måste du ju på något sätt vara någorlunda känd, eller offentlig...varför skulle annars folk kunna/vilja relatera, och intressera sig för ditt liv? Eller tror du att nästa bästsäljare blir: "Jocke Nilsson från Hagfors - Vaktmästaren som det gick lite snett för några gånger på 90 talet" ?
Många har författardrömmar, de flesta kommer inte få in ett korvöre på sitt slit. TS bör kunna hitta någon som är beredd att åta sig jobbet mot en mindre ersättning svart. Vi talar här alltså om några månadslöner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in