Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
jag tänkte på.. ifall dom ser ut så som pundare å man bara drar iväg..å sticker.. man sen blir stoppad av en vanlig snutbil.. kan man skylla på att man inte vågade stanna för att bilen såg ut som en pundarbil med en pundare till förare.. å trodde att han skämtade me blåljusen å ville stoppa mig för å råna mig ?
Har funderat över detta oxå...har hört talas om ett fall som var uppe i rätten, har inga säkra källor på detta, (förutom att kompisens farsa berättade detta för mig för 10 år sen, han var snut på den tiden med är pensionär nuf.)
En civilsnutbil skulle stoppa en fortkörare och kastade upp en blå saftblandare på taket, killen i bilen som skulle stoppas drog på järnet och försökte köra ifrån civilsnuten, men stoppades tillslut
I rätten hävdade han benhårt att han blev livrädd och inte förstod att det var polisen utan att han trodde det var rånare och att det var därför han drog iväg som han gjorde "Hur skall jag kunna veta att det var poliser? En sådan saftblandare kan ju vemsomhelst köpa!"
Rätten trodde på killen och friade killen
Skall tilläggas att killen var helt ostraffad innan och tydligen gjorde ett väldigt trovärdigt intryck på rätten
Är detta sant så är ju saken enkel

..men det låter ju för bra för att vara sant