• 2
  • 3
2022-06-06, 18:41
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malla68
RG är ett riktigt svin. Rasist och tablettmissbrukare. Blä.

Vilka är hedersknyfflar enligt dig då? Namedroppa några kändisars namn så jag förstår dig bättre.
Citera
2022-06-07, 00:10
Medlem
Nima Dervish röstar väl på Sverigedemokraterna?
Citera
2022-06-07, 11:31
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Topic är alltså kända invandare som uttryckt missnöje mot massinvandring, så nämn inte såna som Ulf Brunnberg eller Peter Wahlbeck, tack.

Finns det några? Tino Sanandaji och Marcus Birro kanske?

Jag har för mig att boxaren George Scott sa att han röstade på SD faktiskt?

Det finns ju en hel del SD- och AFS-politiker med finska eller tornedalsfinska rötter - Richard Jomshof, Adam Marttinen, Martin Kinnunen, Sara Seppälä, Heikki Klaavuniemi, Lennart Matikainen med flera.

https://sverigesradio.se/artikel/6955341
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005818980.html

Redan för 17 år sen ställde jag en sån här fråga.

(FB) Har många svenska nationella har finsk bakgrund?
Senast redigerad av Ördög 2022-06-07 kl. 11:37.
Citera
2022-06-08, 16:27
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Problemet för en kändis gissar jag är att man lever på sitt kändisskap och på att så många som möjligt gillar en. Därför uttalar sig nästan inga kändisar politiskt, i någon fråga. Man kan inte säga att man är för kärnkraft för då tappar man alla mot-kärnkraft-fans och får en lägre inkomst.

Visst är det så. Men jag tycker knappt att det är ett problem, då det är ovanligt att kändisar som uttalar sig i politiska frågor säger saker som fördjupar eller nyanserar debatten. Tvärtom brukar de flesta säga riktigt korkade saker.

Jag menar kändiskockar, influencers och sångare, inte seriösa journalister, forskare och samhällsdebattörer. Klart att det finns stolpskott i den senare gruppen med över hela den politiska skalan.

Det går att skilja på verk och person, men jag skulle inte hänga på låset för att se "Nilecity the reuinon" om en sådan blir aktuell. Jag kan inte förtränga Schyfferts dumma Netflix-tweet eller den urspårade nazi-Inde.
Citera
2022-06-08, 16:29
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Visst är det så. Men jag tycker knappt att det är ett problem, då det är ovanligt att kändisar som uttalar sig i politiska frågor säger saker som fördjupar eller nyanserar debatten. Tvärtom brukar de flesta säga riktigt korkade saker.

Jag menar kändiskockar, influencers och sångare, inte seriösa journalister, forskare och samhällsdebattörer. Klart att det finns stolpskott i den senare gruppen med över hela den politiska skalan.

Det går att skilja på verk och person, men jag skulle inte hänga på låset för att se "Nilecity the reuinon" om en sådan blir aktuell. Jag kan inte förtränga Schyfferts dumma Netflix-tweet eller den urspårade nazi-Inde.
Schyffert är väl det ultimata exemplet på att kändisar ska hålla käft i politiska frågor. Jag byter kanal så fort jag ser honom och kommer aldrig att betala en biljett till hans shower.
Citera
2022-06-08, 16:33
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vad är definitionen av massinvandring?

Invandring som bidrar till att ursprungsbefolkningen trängs undan och i framtiden kommer vara i minoritet.
Citera
2022-06-08, 16:34
Avstängd
Kända ? Mja men

Alla Persier jag känner röstar SD eller M numera och undrar vad fan Svensken håller på med.
Citera
2022-06-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vad är definitionen av massinvandring?
Det som sker varje år. Att en mellanstor svensk stad bildas av inkommande skräp i stor skala.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in