2022-06-06, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Ibra! Du vet en av världens bästa fotbollspelare. Vet att han gjorde ett sånt uttalande för några år sen.

Jag har ett svagt minne av detta, men han har även sagt och gjort andra efterblivna saker som får honom att hamna på multikultisidan. Bland annat hans slakt av nationalsången vid något tillfälle med multikulti-inslag, eller att han grinat om att svenskar är rasister i någon utländsk intervju tror jag, som fick uppmärksamhet på Flashback för inte så överdrivet längesen.
Citera
2022-06-06, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
hanif bali
Scott var inte aktiv då, eller har han uttalat sig efter kariären, han väl född i Sverige och mulatt?
massinvandring är fenomen som skedde när Reinfeldt fick maktan, det fanns invandring tidigare givetvis men inte massinvandring.
Nähepp, han född i Liberia tydligt, trodde han var afro men där ser man, han hette tydligen inte Scott heller utan taget namn. Var han politisk aktiv, trodde han var boxare och la sin tid på det och inte politiska frågor. Dessutom är han knappast någon kändis nu efter hans karriär över?

Massinvandringen började 2005 med flyktingsströmmen från Irak.

OnT:

Leta bland invandrare från balkan och östeuropa, där måste finnas kändisar som röstar SD i massor.
Citera
2022-06-06, 13:47
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoResa
Om du på fullt allvar tror att massinvandringen tog fart med Reinfeldt är du antingen väldigt ung eller naiv. Det skedde innan och han följde bara regeringen Palmes agenda från 1975 att göra Sverige mångkulturellt.

Exakt. Under större delen av 80- och 90-talet var det fullt av motsättningar mellan olika grupperingar, men då främst från Chile och Balkan (f.d. Jugoslavien).

/AI
Citera
2022-06-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten91UJ
Försöker hitta det nu, återkommer om jag finner det.

Du kommer få leta länge… Det är helt enkelt inte sant.
Citera
2022-06-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Massinvandringen började 2005 med flyktingsströmmen från Irak.

OnT:

Leta bland invandrare från balkan och östeuropa, där måste finnas kändisar som röstar SD i massor.

Mitt första minne av massinvandringen är från Jugoslavien-kriget på 90-talet. Min skola fylldes med bosnier som bildade gäng och skapade kaos. Med Reinfeldt och framåt gick vi väl från massinvandring till totalinvandring, som även berikade de sista småstäderna genom den tvingande lagen att alla kommuner var tvungen att ta emot främst afghaner och syrier.
Citera
2022-06-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Mitt första minne av massinvandringen är från Jugoslavien-kriget på 90-talet. Min skola fylldes med bosnier som bildade gäng och skapade kaos. Med Reinfeldt och framåt gick vi väl från massinvandring till totalinvandring, som även berikade de sista småstäderna genom den tvingande lagen att alla kommuner var tvungen att ta emot främst afghaner och syrier.

De tvingades till en överenskommelse med miljöpartiet.

Jag minns när jag bodde i malmö när Iraklerna kom i stor skola och Ilmar reepalu åkte till Stockholm och bad Göran Persson om att få uppskov i mottagandet. han fick nej.

Det kom lika många irakier som syrier.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Invandring

Reinfeldt var som en sosse, det var väl det.
Citera
2022-06-06, 15:49
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Topic är alltså kända invandare som uttryckt missnöje mot massinvandring, så nämn inte såna som Ulf Brunnberg eller Peter Wahlbeck, tack.

Finns det några? Tino Sanandaji och Marcus Birro kanske?

Jag har för mig att boxaren George Scott sa att han röstade på SD faktiskt?
Vad är definitionen av massinvandring?
Citera
2022-06-06, 16:17
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoResa
Om du på fullt allvar tror att massinvandringen tog fart med Reinfeldt är du antingen väldigt ung eller naiv. Det skedde innan och han följde bara regeringen Palmes agenda från 1975 att göra Sverige mångkulturellt.
Palme var startskottet håller jag med ökningen har skett exponentioellt ej linjärt.

I början (Palmes tid) ser man inte så mycket men efter ett tag (2014) fått upp har kurvan fått upp farten så man ser tydligt om man gjort en graf.

Troligtvis började det tom ännu tidigare med Tage Erlander, någon som Palme såg upp till.
Citera
2022-06-06, 16:20
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Vad är definitionen av massinvandring?
Väldigt hög invandring, som vi har haft under flera decennier anser jag.
Citera
2022-06-06, 16:28
Medlem
Va inte Robert Gustafsson ute för några år sedan o vädrade åsikter … finns väl en anledning till att han o äckel Schyffert inte syns ihop längre.
Sedan tror jag var o varannan skådespelare tycker som normala men dom e så jävla rädda om sitt kultur yrke…

**** Fan läste för snabbt… RG har ju inte invandrarbakgrund direkt, sorry ****
Citera
2022-06-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallyjonny
Va inte Robert Gustafsson ute för några år sedan o vädrade åsikter … finns väl en anledning till att han o äckel Schyffert inte syns ihop längre.
Sedan tror jag var o varannan skådespelare tycker som normala men dom e så jävla rädda om sitt kultur yrke…

**** Fan läste för snabbt… RG har ju inte invandrarbakgrund direkt, sorry ****

RG är ett riktigt svin. Rasist och tablettmissbrukare. Blä.
Citera
2022-06-06, 17:12
Medlem
Barentss avatar
Problemet för en kändis gissar jag är att man lever på sitt kändisskap och på att så många som möjligt gillar en. Därför uttalar sig nästan inga kändisar politiskt, i någon fråga. Man kan inte säga att man är för kärnkraft för då tappar man alla mot-kärnkraft-fans och får en lägre inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in