• 1
  • 2
2022-06-05, 22:26
Medlem
LatentAmbivalenss avatar

Jag klistrar in en beskrivning av ett live-framträdande duon stod för på Scalateatern:

Citat:
Det de älskar dig för i början är det de hatar längre fram. Bianca Meyer och Jonatan Unge har slitit ut en och annan partner genom åren. Varmt välkomna till en livepodd om olycklig (judisk) kärlek.

Jag har precis börjat lyssna på podden, så jag kan inte avgöra om denna beskrivning är representativ för lejonparten av de förinspelade avsnitten, jag kanske uppdaterar med en ny beskrivning senare.

Jag har hört de två första och de två senaste avsnitten, eller något i den genren. De båda kulturarbetarna har fin kemi och kastar mig mellan "lättsamt allvar" och lättsamheter utan (påtagligt) allvar. Jag skrattar tyvärr nästan aldrig (alltså inte enbart vad gäller denna podd), men jag tycker att den är väldigt mysig.

Den verkar handla om relationsrådgivning, barn, och sådant runt omkring. Någon judisk prägel har jag inte märkt, att de har judiska bakgrunder och erfarenheter utifrån dessa har de i princip bara nämt i förbifarten än så länge. Jag hoppas att det blir mer judendom, det är relativt okänd mark för mig.

(Kanske att jag uppfattat en och annan blinkning till Goethes kända verk (som jag knappt minns), men det är nog delvis för att där finns så mycket allmänmänskligt, och delvis för att jag lyssnat efter dessa. Det kanske mest är ett snyggt namn )

Vad som (självklart för min del) ger den det där "lilla extra" är att de verkar väldigt glada i att folk skaffar barn. Kanske rent av generellt. Få saker triggar mig som lansdragare för allmänt barnalstrande och det hade varit väldigt intressant att få ta del av deras tankar kring när det inte är lämpligt för någon att föröka sig. Kanske utvecklar de dessa i avsnitt jag inte har hört.

(De vet rimligtvis att många knappt hinner lära sig att knyta skorna innan de måste bli vuxna, kanske i ett missbrukarhem, kanske i en familj i vilken de utsätts för övergrepp eller får lära sig den hårda vägen hur allvarlig psykisk sjukdom kan smaka. Kanske får de uppleva alla dessa saker, och ytterligare otrevligheter. Kanske var deras föräldrar inte lämpade att skaffa barn.)

Jag hoppas såklart att de faktiskt är för föräldrarskap, oavhängigt "försvårande omständigheter". Då blir den väldigt intressant att fortsätta lyssna på!

Jag ska försöka att inte fanboya mig för mycket vad gäller Jonatan, men han hade kunnat få mig att börja lyssna på vad som helst. Han får gärna lägga örat mot marken för att sedan gästa något okända, lyssningsvärda produktioner (till och med våldgästa för min del). Han verkar ju ändå ha obegränsat med tid för att delta i poddar.

Bianca Meyer hade jag inte hört talas om, så jag bestämde mig för att inte duckduckgoa henne. Tänk om man alltid hade möjlighet att helt själv bilda sig en uppfattning om människor. Det hade varit toppen.

(För den som, liksom jag inte vet vem hon är beskriver jag henne kort, och givetvis inom spoiler-taggar så att ni också kan få ett oinfluerat första intryck:

Vad tyckte ni?
Citera
2022-06-22, 14:39
Medlem
Kul när dom hade en prata i två minuter om lesbiskas sexliv! Att Bianca hört att det inte existerar och att Jonathan hört att det är för bra (vad det nu ska innebära).

När Bianca berättar om en lesbisk bekant till henne (som tidigare varit i heterorelationer men numera dejtar samkönat) svarat "jo, det är klart man gör..." på frågan om denna bekanta inte saknade att ligga med män så kan jag bara inflika att denna "lesbiska" bekanta nog inte är lesbisk. Pan, bisexuell eller någon annan läggning antagligen! Men inte lesbisk. Heterosexuella mäns önskedröm om att det inte finns "100% lesbiska" måste dö ut. Lesbiska kvinnor vill inte ligga med män.

En bög som tidigare levt i heterorelationer men nu är med män tror jag inte heterosexuella kvinnor ifrågasätter och drömmer om att "han nog saknar fitta ändå..."
Citera
2022-06-24, 19:39
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oises
Kul när dom hade en prata i två minuter om lesbiskas sexliv! Att Bianca hört att det inte existerar och att Jonathan hört att det är för bra (vad det nu ska innebära).

När Bianca berättar om en lesbisk bekant till henne (som tidigare varit i heterorelationer men numera dejtar samkönat) svarat "jo, det är klart man gör..." på frågan om denna bekanta inte saknade att ligga med män så kan jag bara inflika att denna "lesbiska" bekanta nog inte är lesbisk. Pan, bisexuell eller någon annan läggning antagligen! Men inte lesbisk. Heterosexuella mäns önskedröm om att det inte finns "100% lesbiska" måste dö ut. Lesbiska kvinnor vill inte ligga med män.

En bög som tidigare levt i heterorelationer men nu är med män tror jag inte heterosexuella kvinnor ifrågasätter och drömmer om att "han nog saknar fitta ändå..."

Det där lät minst sagt problematiskt (läs inskränkt och dumt).

Jag tror att jag dras till poddar som ger rum åt åsikter
och tankar som jag själv inte delar. Att lyssna på sådana är för mig som att blicka in i ett akvarium som jag personligen aldrig simmat i.

Citera
2022-07-26, 19:16
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens

Jag klistrar in en beskrivning av ett live-framträdande duon stod för på Scalateatern:

Jag har precis börjat lyssna på podden, så jag kan inte avgöra om denna beskrivning är representativ för lejonparten av de förinspelade avsnitten, jag kanske uppdaterar med en ny beskrivning senare.

Jag har hört de två första och de två senaste avsnitten, eller något i den genren. De båda kulturarbetarna har fin kemi och kastar mig mellan "lättsamt allvar" och lättsamheter utan (påtagligt) allvar. Jag skrattar tyvärr nästan aldrig (alltså inte enbart vad gäller denna podd), men jag tycker att den är väldigt mysig.

Den verkar handla om relationsrådgivning, barn, och sådant runt omkring. Någon judisk prägel har jag inte märkt, att de har judiska bakgrunder och erfarenheter utifrån dessa har de i princip bara nämt i förbifarten än så länge. Jag hoppas att det blir mer judendom, det är relativt okänd mark för mig.

(Kanske att jag uppfattat en och annan blinkning till Goethes kända verk (som jag knappt minns), men det är nog delvis för att där finns så mycket allmänmänskligt, och delvis för att jag lyssnat efter dessa. Det kanske mest är ett snyggt namn )

Vad som (självklart för min del) ger den det där "lilla extra" är att de verkar väldigt glada i att folk skaffar barn. Kanske rent av generellt. Få saker triggar mig som lansdragare för allmänt barnalstrande och det hade varit väldigt intressant att få ta del av deras tankar kring när det inte är lämpligt för någon att föröka sig. Kanske utvecklar de dessa i avsnitt jag inte har hört.

(De vet rimligtvis att många knappt hinner lära sig att knyta skorna innan de måste bli vuxna, kanske i ett missbrukarhem, kanske i en familj i vilken de utsätts för övergrepp eller får lära sig den hårda vägen hur allvarlig psykisk sjukdom kan smaka. Kanske får de uppleva alla dessa saker, och ytterligare otrevligheter. Kanske var deras föräldrar inte lämpade att skaffa barn.)

Jag hoppas såklart att de faktiskt är för föräldrarskap, oavhängigt "försvårande omständigheter". Då blir den väldigt intressant att fortsätta lyssna på!

Jag ska försöka att inte fanboya mig för mycket vad gäller Jonatan, men han hade kunnat få mig att börja lyssna på vad som helst. Han får gärna lägga örat mot marken för att sedan gästa något okända, lyssningsvärda produktioner (till och med våldgästa för min del). Han verkar ju ändå ha obegränsat med tid för att delta i poddar.

Bianca Meyer hade jag inte hört talas om, så jag bestämde mig för att inte duckduckgoa henne. Tänk om man alltid hade möjlighet att helt själv bilda sig en uppfattning om människor. Det hade varit toppen.

(För den som, liksom jag inte vet vem hon är beskriver jag henne kort, och givetvis inom spoiler-taggar så att ni också kan få ett oinfluerat första intryck:

Vad tyckte ni?
jag har identififerat att judar uppfann stråk-instrumentet, den där vinjetten är väldigt judisk

För mig är det oklart om Bianca knullar Jonathan eller om dom är varandras ex? eller om dom bara möts i att vara judar

Den judiska gemenskapen fångad på bild? allt för konsten? hon verkar väldigt hårlös den lilla fittan
https://www.scalateatern.se/wp-conte...2/NG_COVER.jpg
Vad säger bilden om Jonathans kvinnosyn eftersom han behåller kläderna

Biancas störiga inställsam-till-en-man-flock-skratt & sättet hon bubblande & intagande piggt & hurtigt pratar samt hummar med att hon lyssnar på hans berättande hela vägen, detta är väldigt toxiskt tjejigt!

Och är hon tvåäggstvilling med Anna Björklund då hon skrattat exakt identiskt och för mycket, en kvinnlig fenotyp som sagt som genetiskt går igen på denna jord
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-26 kl. 19:22.
Citera
2022-07-26, 20:24
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
jag har identififerat att judar uppfann stråk-instrumentet, den där vinjetten är väldigt judisk

För mig är det oklart om Bianca knullar Jonathan eller om dom är varandras ex? eller om dom bara möts i att vara judar

Den judiska gemenskapen fångad på bild? allt för konsten? hon verkar väldigt hårlös den lilla fittan
https://www.scalateatern.se/wp-conte...2/NG_COVER.jpg
Vad säger bilden om Jonathans kvinnosyn eftersom han behåller kläderna

Biancas störiga inställsam-till-en-man-flock-skratt & sättet hon bubblande & intagande piggt & hurtigt pratar samt hummar med att hon lyssnar på hans berättande hela vägen, detta är väldigt toxiskt tjejigt!

Och är hon tvåäggstvilling med Anna Björklund då hon skrattat exakt identiskt och för mycket, en kvinnlig fenotyp som sagt som genetiskt går igen på denna jord

Är namnet på podden en slags Goethe-pastisch? Vet du?
Citera
2022-07-26, 20:27
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är snarare du som först får berätta för mig vad Göte (Goethe) har gjort & uträttat? sedan kan jag besvara din fråga efter det

Jag rekommenderar dig iaf att lyssna på avsnittet "Bianca Har blivit känd", där hon uteslutande raggar & lägger upp sig för snygga civilingenjörer, och jag vill att du skriver nått nedsättande om det.
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-26 kl. 20:31.
Citera
2022-07-26, 20:31
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det är snarare du som först får berätta för mig vad Göte (Goethe) har gjort & uträttat? sedan kan jag besvara din fråga efter det

Jag tänker på namnet på hans debutroman(Huruvida den har inspirerat till namnet på podden):

https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_un...thers_lidanden
Citera
2022-07-26, 20:40
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Lyssnade du på avsnittet i vilket Bianca berättade att hon matchat med en libanesisk tjej (som tydligen alltid är väldigt tjusiga), som var fotfetischist?

Jonathan tyckte att det var så himla lite begärt att gå med på fotfetischisters önskemål, även om dessa består i att nämnda grupp vill ha sina fötter i ens ansikte. Tänkvärt? Jag vet inte, men ett lite uppfriskande synsätt tyckte jag nog
Nu slirar du på sanningen eller minns fel.

Om fetischisten vill ha dina fötter i sitt ansikte var det inte för mycket begärt.

Ville fetischisten trycka upp sina svettiga fossingar i ditt ansikte så var det för mycket begärt.
Citat:
Ja, det är klart att det är. De döpte om podden efter en tid. Tidigare hette den ”Bianca och Jonathan gifter dig judiskt” eller vad det nu var.

Bäst med podden är när de lägger på olika Jung-analyser eller parodierar via CG Jung på olika vis. Enastående roligt och givande.
Citera
2022-07-26, 21:02
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jag tänker på namnet på hans debutroman(Huruvida den har inspirerat till namnet på podden):

https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_un...thers_lidanden
Ja dom har travesterat det kan jag avslöja för dig
Citera
2022-07-27, 19:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Varför låter Bianca över-engagerad hela tiden när hon lyssnar och pratar, är hon ett känslomässigt djur? eller är det inlärt?
Hur ska jag tänka för att kunna stå ut med detta? hennes röst låter ju som en 12 årings

Inverterad stamning?

https://soundcloud.com/hypermensi-75...r-med-bianca-m
jag tror vi måste flytta bort Unge, då han har en sådan här patriarkal inverkan på henne att hon inte får en syl i vädret

Tänk om hon skulle möta Patrik Forsen i en podd "A A A" (3 på rad) hela tiden
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-27 kl. 20:37.
Citera
2022-07-28, 19:46
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Nu slirar du på sanningen eller minns fel.

Om fetischisten vill ha dina fötter i sitt ansikte var det inte för mycket begärt.

Ville fetischisten trycka upp sina svettiga fossingar i ditt ansikte så var det för mycket begärt..
Hela den här podden är ju en marknadsföringsplats förs sykstörda fetischer som Jonathan i sin roll som komiker måste ställa sig nyfiket icke-dömande till, kvinnor som lajvar att dom är kortare än dom är, det vet man ju vad det symboliserar

Bianca känner sig kvinnlig när hon kan luta sig tillbaka och inte behöva prata med dom ointressanta människorna vilket är mannens (Jonathans) jobb anser hon, hon briljerade ju däremot i konversationen när killen var en snygg ingenjör som kom fram till henne

Bianca är rolig i att hon tror sig ha annorlunda preferenser än genomsnitts-kvinnans när det gäller killar, dels så vill hon tydligt enbart ha snygga killar som ska matcha hennes framgångsrikhet (eftersom hon själv inte är snygg) och på tinder spelar hon förvånad att hon gillade killar som såg ut som modeller och var 190 cm långa

Hon verkar också enbart dejta inom stammen, jag menar en psykolog och en börshaj
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-07-28 kl. 19:49.
Citera
2022-07-29, 02:58
Medlem
Enmansdemos avatar
Nu slår t.o.m mesen Unge näven i bordet i detta avsnittet https://podcasts.google.com/feed/aHR...AAAAQkRI&hl=sv
och vågar nästan ta ställning åt negativa hållet & nästan reflektera att alla killar som Bianca är intresserad av är snygga.
Mens han är den medelmåttige killkompisen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in