Citat:
Ursprungligen postat av
53280
VBOX måste väl köras med GUI installerat? Det finns väl andra virutallserings lösningar?
Det är i och för sig en bra punkt, men för enkelhetens skull är det nog bättre om vi koncentrerar oss på konceptet att virtualisera en hel dator, eller enbart små contaniers. Alternativt en blandning. Exakt sedan hur jag ska lösa själva uppgiften kan bli en senare fråga. Har lite planer på att eventuellt försöka köra med QEMU, jag valde att skriva VBOX bara för att alla skulle fatta problemet jag skulle lösa. Så mitt fel där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sleepyoh22
Nop det fungerar fint att använda från cli.
TS: använd transmission bara och använd webläsaren för att administrera torrents, easy peasy.
I och för sig sant, dock har jag varit inne på Delauge, som jag tror kan göra samma sak som Transmission. Men det var inte via webbgränssnitt, som jag fattar det, så kan man köra Transmission via en nativeapp i win, som ansluter till en tjänst på servern. Alltså typ som en tunnklient, men utan webläsare. Vet dock inte om jag fattat det rätt då.
Ett problem med det, är att jag helst vill ha mitt torrentsurfande på en annan dator än min arbetsdator. Jag försöker ha en dator för "arbete", som ska vara så ren som möjligt från annat skräp, som man kan ha skärmdelning och stuff med utan att fundera. Sedan har jag en "privatdator" med spel och piratgrejer på, och till slut min server. Klart jag skulle kunna torrentsurfa på "privatdatorn", så jag har varit inne på den lösningen med.