Citat:
Ursprungligen postat av
UtanLeg
En av de största orättvisorna i det landet är sexköpslagen. Jag hade inte haft några som helst invändningar om det varit lagligt att både köpa och sälja eller om det vore olagligt att både köpa och sälja.
Men hade feministerna som driver den här idiotin verkligen brytt sig, hade man försökt stoppa både de som tjänar pengar Onlyfans och de som betalar för det. Nu är det helt plötsligt en karriär och självständighet att bli prostituerad (för det är det man har kommit fram till att Onlyfans är), men betalar du är du sexköpare och kan dömas för våldtäkt i upp 14 år. ASMR och dirty talk är också något kvinnor tjänar svindlande summor på och männen som betalar blir då grova brottslingar.
Är det fler som känner att det här en av de största orättvisorna i landet och finns det fler argument för eller emot?
Ja, dessa lagar kan verkligen kritiseras, men vill bara säga att prostituerade överlämnas till socialtjänsten när de grips av polis i samband med sexköp. Så även om dom inte får en prick i registret så får dom ”straff” genom vård. Dom kan exempelvis få tvångsvård och om en prostituerad är mamma kan hon förlora vårdnaden om sina barn.
Jag har själv en syster som greps av polis efter att ha blivit avslöjad med att sälja sex och hon blev frihetsberövad direkt. Hon satt 6 månader inlåst på SiS enbart för detta+fortsatt övervakning efteråt till sin 20-årsdag, och hon var 18 år när hon greps fyllde 19 kort efter. Socialen sa att hon måste skyddas från sig själv för hon tar sexuella risker. Vi tyckte det var helt sjukt att en myndig kvinna tas till arresten och sen vidare till ungdomsanstalt för att polisen såg när hon sålde sex. Hon hade asså inga problem mer än vem som helst och hon sålde sig inte ens ofta. Vi pratade i telefon under tiden hon var där och hon hade massa taggtråd utanför fönstret och var så jävla arg över att hon stämplats som hora och skulle ”slutenvårdas” på obestämd tid för att aldrig sälja sig igen.
Det här är något år sen men tror myndigheterna gör likadant idag.
Det som skulle skapa minst skada är nog att varken döma de som köper eller säljer. Att döma folk brukar aldrig leda till något bra. Jag tycker inte heller om LVM LVU LPT.
Jag har också haft både LPT och LVU.