Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-16, 10:12
  #685
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Man märker att det fortfarande finns stor uppsida och att vi är tidigt ute, när majoriteten av Svennebanans där ute inte är mer insatta än att dom tror att Bitcoin bara används av kriminella.

Dessa plebejer hör - med all rätt - till den nya tidens* förlorare. De vet inget, kan inget, men uttalar sig likväl med säkerhet. När de väl förstår sitt misstag är de för längesedan förbisprungna av evolutionen.

Från TS:

Citat:
Första dödsstöten kom när Kina bannlyste Bitcoin miners. EU vet vi också är anti krypto, och håller på att klubba igenom beslut om reglering som kommer bli förödande för hela marknaden.

Kina godkände nyss BTC/ETH-ETF'r i Hongkong precis innan halvering (eftersom de inte vågade vänta tills efter), och EU må vara motsträvigt men samtidigt så blir alltfler europeiska banker kryptovänliga. I syfte att tvätta svarta pengar får man förmoda** ..

* Den nya tiden = Bitcoiniseringens era.
** Ironi.
Citera
2024-04-16, 15:08
  #686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Kina godkände nyss BTC/ETH-ETF'r i Hongkong precis innan halvering (eftersom de inte vågade vänta tills efter), och EU må vara motsträvigt men samtidigt så blir alltfler europeiska banker kryptovänliga. I syfte att tvätta svarta pengar får man förmoda** ..
Tyskland blir mer och mer kryptovänligt:
Germany's Largest Federal Bank LBBW to Offer Crypto Custody Services With Bitpanda
LBBW will first offer crypto custody to corporate clients with a market launch planned for the second half of 2024.
Citera
2024-04-16, 18:38
  #687
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Tyskland blir mer och mer kryptovänligt:
Germany's Largest Federal Bank LBBW to Offer Crypto Custody Services With Bitpanda
LBBW will first offer crypto custody to corporate clients with a market launch planned for the second half of 2024.
Som vi har sagt i en tid nu, att det bara varit en tidsfråga innan dagens banker måste omfamna krypto istället för att motarbeta det. Om några år kommer det kännas sjukt främmande hur bankerna en gång i tiden hindrade deras kunder att köpa Bitcoin för deras egna pengar...
Citera
2024-04-16, 19:29
  #688
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Som vi har sagt i en tid nu, att det bara varit en tidsfråga innan dagens banker måste omfamna krypto istället för att motarbeta det. Om några år kommer det kännas sjukt främmande hur bankerna en gång i tiden hindrade deras kunder att köpa Bitcoin för deras egna pengar...
"Omfamna krypto"

Gratis avgifter utan risk är ju enkelt att tacka ja till.
Citera
2024-04-17, 21:00
  #689
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ett färskt exempel: https://nyadagbladet.se/ekonomi/stor...-penningtvatt/
Och?
Citera
2024-04-18, 01:25
  #690
Medlem
Charles-Lyntons avatar
De coins med en capped supply som inte når ett ATH under 2025 kommer framstå som något katten har släpat in. Jag minns hur begeistrad man var över Litecoin 2021, men nu ser man ju att som långsiktig investering var det bara skit. Bitcoin tror jag kommer missa ett ATH under 2029 (ribban kommer ligga på $100 000+) och därefter långsamt vittra sönder i takt med att blockavkastningen minskar, kanske med en sista kvantkryptografisk coup de grâce.
__________________
Senast redigerad av Charles-Lynton 2024-04-18 kl. 01:28.
Citera
2024-04-18, 16:35
  #691
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
De coins med en capped supply som inte når ett ATH under 2025 kommer framstå som något katten har släpat in. Jag minns hur begeistrad man var över Litecoin 2021, men nu ser man ju att som långsiktig investering var det bara skit. Bitcoin tror jag kommer missa ett ATH under 2029 (ribban kommer ligga på $100 000+) och därefter långsamt vittra sönder i takt med att blockavkastningen minskar, kanske med en sista kvantkryptografisk coup de grâce.

Noterbart att ingen altcoin i topp 20 (orkade inte kolla längre ner) har slagit nytt ATH hittills i år mätt i dollar, trots att bitcoin redan har gjort det. Blir intressant att följa. De som inte lyckas slå nytt ATH under denna cykel kommer troligen att föra en tynande tillvaro under kommande år, för att till sist bli omöjliga att sälja överhuvudtaget efter ytterligare ett par cykler.

Dead Coins: Over 50% of Cryptocurrencies Have Failed
https://www.coingecko.com/research/p...rencies-failed

Citat:
Of the over 24,000 cryptocurrencies listed on CoinGecko since 2014, 14,039 have died.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-04-18 kl. 16:39.
Citera
2024-04-18, 20:43
  #692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
De coins med en capped supply som inte når ett ATH under 2025 kommer framstå som något katten har släpat in. Jag minns hur begeistrad man var över Litecoin 2021, men nu ser man ju att som långsiktig investering var det bara skit. Bitcoin tror jag kommer missa ett ATH under 2029 (ribban kommer ligga på $100 000+) och därefter långsamt vittra sönder i takt med att blockavkastningen minskar, kanske med en sista kvantkryptografisk coup de grâce.
En sista push och sen vittra sönder? Det har man hört sedan start. Om man kikar på bitcoin power law grafen så uppskattar den ett pris på 300K om 4 år. Det är en ökning med 50% om året. Värsta scenariot är 103K motsvarande ökning på 13% om året. Bästa scenarion är 950K, motsvarande 100% om året.

Detta kommer alla förvaltare sakta komma till insikt med och dra slutsatsen att de är ett vansinne att ha noll exponering mot bitcoin.
__________________
Senast redigerad av Zuppen 2024-04-18 kl. 20:46.
Citera
2024-04-18, 21:13
  #693
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
En sista push och sen vittra sönder? Det har man hört sedan start. Om man kikar på bitcoin power law grafen så uppskattar den ett pris på 300K om 4 år. Det är en ökning med 50% om året. Värsta scenariot är 103K motsvarande ökning på 13% om året. Bästa scenarion är 950K, motsvarande 100% om året.

Detta kommer alla förvaltare sakta komma till insikt med och dra slutsatsen att de är ett vansinne att ha noll exponering mot bitcoin.

Bara för man har en uppskattning så betyder det inte att det händer, oavsett om det händer eller inte så är bitcoin och krypt pyramid scheme som inte skapar nåt värde för världen.

Bara folk som slänger pengar på en hög och dom som har mest is magen och bäst timing tjänar en massa pengar medans andra förlorar sina pengar.

Sen har dom flesta vanliga människor inte råd att handla bitcoins eftersom dom flesta människor har ej ~700k löst dom kan använda för köpa 1 bitcoin.

Bitcoin kommer blir mer och mer centraliserat till folk som har mycket pengar och sen kommer den tappa värde till slut för det finns ingen riktig efter fråga på det.
Citera
2024-04-18, 21:26
  #694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Bara för man har en uppskattning så betyder det inte att det händer, oavsett om det händer eller inte så är bitcoin och krypt pyramid scheme som inte skapar nåt värde för världen.

Bara folk som slänger pengar på en hög och dom som har mest is magen och bäst timing tjänar en massa pengar medans andra förlorar sina pengar.

Sen har dom flesta vanliga människor inte råd att handla bitcoins eftersom dom flesta människor har ej ~700k löst dom kan använda för köpa 1 bitcoin.

Bitcoin kommer blir mer och mer centraliserat till folk som har mycket pengar och sen kommer den tappa värde till slut för det finns ingen riktig efter fråga på det.
Ingen vet framtiden men investerar man jobbar man med sannolikheter. Om bästa utfall är minst 10x pengarna då behöver man argumentera för varför man inte ska lägga minst 2% av portföljen. Det anses tom lägre risk att ha en liten del av sin portfölj placerat i högrisker.

1 bitcoin är en förkortning på 100 000 000 sats, all har råd.

Jag kan verkligen argumentera för mig själv varför internet borde ha en öppen, programmerbar valuta som ingen kontrollerar. Men ok om du har svårt att se de.

Om vi ska tala om ojämlikheter i ägande så bör vi inte prata om dagens penningsystem.
__________________
Senast redigerad av Zuppen 2024-04-18 kl. 21:29.
Citera
2024-04-18, 22:40
  #695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Ingen vet framtiden men investerar man jobbar man med sannolikheter. Om bästa utfall är minst 10x pengarna då behöver man argumentera för varför man inte ska lägga minst 2% av portföljen. Det anses tom lägre risk att ha en liten del av sin portfölj placerat i högrisker.

1 bitcoin är en förkortning på 100 000 000 sats, all har råd.

Jag kan verkligen argumentera för mig själv varför internet borde ha en öppen, programmerbar valuta som ingen kontrollerar. Men ok om du har svårt att se de.

Om vi ska tala om ojämlikheter i ägande så bör vi inte prata om dagens penningsystem.

Man kan ju måla upp hur bra utfall som helst om man vill...

Men om jag förstått det rätt så är 1 BTC = 63,389 dollar och 1 Satoshi = 0.001 dollar vilket är 0,011kr?

Du säger sen att BTC kan i värsta fall gå upp med +13% per år i 4 år, men oavsett så har bitcoin inget värde och den kan gå till 0kr nästan direkt. Dessutom kan folk kontrollera BTC enkelt om dom skulle vilja det, folk överskattar BTC.

Men vi kan ju ta en titt på Aktier och vi kan ta Volvo B som jag köpte nyligen själv.

I år har den gått upp +11,69 på under 4 månader så rätt säker den kommer slå din så kallade +13%, på 1 år har den gått upp +37,71%, 5 år 96,97% vilket är nästan +20% per år.

Sen var det en utdelning på 18kr/aktie detta år, vilket gör att personen fått mycket mer än +13%. Utöver det så ha 1 Volvo B aktie har mer värde än ha 1 BTC eftersom aktien gör att du äger en liten del av Volvo medans BTC ger dig inget annat än luft.
Citera
2024-04-18, 23:09
  #696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Man kan ju måla upp hur bra utfall som helst om man vill...

Men om jag förstått det rätt så är 1 BTC = 63,389 dollar och 1 Satoshi = 0.001 dollar vilket är 0,011kr?

Du säger sen att BTC kan i värsta fall gå upp med +13% per år i 4 år, men oavsett så har bitcoin inget värde och den kan gå till 0kr nästan direkt. Dessutom kan folk kontrollera BTC enkelt om dom skulle vilja det, folk överskattar BTC.

Men vi kan ju ta en titt på Aktier och vi kan ta Volvo B som jag köpte nyligen själv.

I år har den gått upp +11,69 på under 4 månader så rätt säker den kommer slå din så kallade +13%, på 1 år har den gått upp +37,71%, 5 år 96,97% vilket är nästan +20% per år.

Sen var det en utdelning på 18kr/aktie detta år, vilket gör att personen fått mycket mer än +13%. Utöver det så ha 1 Volvo B aktie har mer värde än ha 1 BTC eftersom aktien gör att du äger en liten del av Volvo medans BTC ger dig inget annat än luft.
1 sat = 0.000635 USD
1 000 000 000 sats = 1 btc = 63500 USD

Ingen enskild aktör kan styra koden eller penningmängden på bitcoin. Men om du syftar på prismanipulation så visst.

Jag syftade på värsta fall enligt den modellen. Givetvis kan priset vara lägre om 4 år än idag. För någon som placerat 2% av portföljen i btc har nog tagit detta i beräkning, annars hade ju denne placerat en större andel.

Pengar är bara en teknologi att lagra värde genom tid och rum. Hur vida du bara vill kalla de luft är diskuterat flera gånger om i denna forumdel så jag orkar inte ta upp det nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback