Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Här sätter du ju fingret på det som gör att det inte går att vara kompis med Ryssland. Det ska alltid vara på Rysslands villkor.
Om du har följt Rysk utrikespolitik så vet du att detta är anledningen till kriget.
Det pratade Putin om redan i München 2007 (se det talet om du inte redan gjort det).
https://www.youtube.com/watch?v=hQ58Yv6kP44
Varför ska inte Ryssen få diktera sina egna villkor?
Varför ska USA bestämma över hela jorden?
Alla länder borde få diktera sina egna villkor, anser jag, och Ryssen håller med mig där.
Om du tänker efter så inser du säkert också att Sverige skulle gynnas enormt mycket om vi fick diktera våra egna villkor istället för att köpa all bullshit som USA levererat till oss.
Väldigt mycket av Sveriges handlingsförlamning och politiska misslyckanden kommer just ifrån detta. Bara en sån grej att ingen politiker under hela 2000-talet kunnat hantera den urspårade invandringspolitiken med tillhörande massiva brottslighet och maffia av rädsla för att bli kallade rasister. Den rädslan kommer inte från svensk kultur, utan är forcerad utifrån.
Hade vi själva fått bestämma över vårt eget land hade 2000-talet sett helt annorlunda ut.
Ryssland väljer att vara suveräna, och det är bra för dem.
Alla länder som lider av påtryckningar utifrån borde följa deras fotspår.
Citat:
Ursprungligen postat av
layvare
Det kommer från globalister inte från USA. Dock finns det ju ganska mkt koncentrerat i silicon valley.
Japp.
Citat:
Ursprungligen postat av
MakeIslamillegal
Det vi sysslar med nu sysslade vi med under andra världskriget. Vi skickade vapen och förnödenheter till den finländska fronten mot den ryska björnen. Jag tror du behöver läsa en bok eller två om andra världskriget.
Det är kanske du som borde läsa en bok?
Sverige deltog nämligen inte i massiva sanktioner riktade mot ett land, under andra världskriget.
Det går inte att jämföra det vi gör nu med det vi gjorde då.
Jag hade varit nöjd om vi gjorde samma sak då som nu.