• 2
  • 3
2022-06-03, 14:32
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Måste man betala skatt och skit om man till exempel vill hjälpa sina föräldrar ekonomiskt? Säg att du swishar 10 000 kr i månaden eller 100 000 kr i en överföring. Behöver inte heller vara swish utan kan vara en vanlig banköverföring via internetbank.

Måste jag eller mottagaren betala skatt på dessa pengar eller är det något annat som kan orsaka problem?
Nej, vi erhåller ett liknande belopp månatligen och det under många år.
Citera
2022-06-03, 16:11
Medlem
Citat:
Måste man betala skatt och skit om man till exempel vill hjälpa sina föräldrar ekonomiskt? Säg att du swishar 10 000 kr i månaden eller 100 000 kr i en överföring. Behöver inte heller vara swish utan kan vara en vanlig banköverföring via internetbank.

Måste jag eller mottagaren betala skatt på dessa pengar eller är det något annat som kan orsaka problem?
Med tanke på dina tidigare inlägg skulle det kunna uppstå situationer där banken och även skatteverket skulle fundera. I de flesta trådar du skriver i verkar du vara en utfattig taxiåkare då kan det bli frågor om hur du kan överföra 10 000 i månaden till din mamma
Citera
2022-06-03, 17:38
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Låter för bra för att vara sant. De kommer förmodligen att misstänka att det är svarta pengar.

Ge kontant då och sluta böla.
Citera
2022-06-03, 17:44
Medlem
Hade aldrig kunnat leva med mig själv om jag blev försörjd av mitt barn. Familjer ska bygga välstånd över generationer, vafan är det för jävla land vi bor i..

Nej det finns ingen gåvoskatt, behöver du fråga detta i en tråd när du kan googla det?
Citera
2022-06-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej vi har som tur är ingen gåvoskatt längre. Så länge inte sossarna inför det igen. Men om gåva är det ingen skatt eller annat strul alls. Möjligen kan banken fråga om det blir större summor efter deras skyldighet om penningtvätt men då är det ju bara att göra det gällande att det är gåva inom familjen.

Äckel såssar
Citera
2022-06-03, 18:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Hade aldrig kunnat leva med mig själv om jag blev försörjd av mitt barn. Familjer ska bygga välstånd över generationer, vafan är det för jävla land vi bor i..

Nej det finns ingen gåvoskatt, behöver du fråga detta i en tråd när du kan googla det?

Skulle väl inte klaga? Vad för land vi lever i kommer ner till just det här. Hur mycket hjälper du familjen?

Jag menar ännu har man inte lyckats. Men skulle ju inte gå Jackie Chan vis om man blev miljardär. Vägra fastän han är rik ge pengar till sina nära i släkten. Det är nog innan man är just stenrik det man ville kunde göra. Ge alla i sin släkt pengar så de skulle inte behöva oroa sig om det mera.

Sedan såklart med vissa förbehåll. Om du är släkt med en som Thorsten Flinck. Inte bra att ge en massa pengar. Han skulle ju knarka ihjäl sig inom en vecka om så.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in