Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-02, 21:31
Medlem
Jag kör oftast på general, granit o LD. Idag ville jag ha omväxling o köpte en grov (original portion). "Kraftig tobakssmak" står på dosan. Vilken besvikelse, den ran knapt alls o smakade inte alls skärskilt mycket. Har snusat grov för längesen och har för mig att jag tyckte om det då, jag minns en stark tobakssmak och prillor som rann mycket. Har dom bytt recept, fick jag en dålig dosa eller är det jag som minns fel? Vad tycker ni om grov ?
Citera
2022-06-02, 21:33
Medlem
Grov ska enbart snusas i lös-form.
Du gjorde misstaget att köpa blöjvarianten.
Citera
2022-06-02, 21:36
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Grov ska enbart snusas i lös-form.
Du gjorde misstaget att köpa blöjvarianten.
Håller med, just Grov måste snusas löst. är det faktiskt en kraftig tobakssmak och den rinner bra
Citera
2022-06-02, 22:05
Medlem
Som lös är Grov så extra grovmalet så snusen faller sönder under läppen och man får stora grova snusflagor som triller ner i munhålan. Mums!
Citera
2022-06-03, 07:44
Medlem
Grov lös är 5/5
Citera
2022-06-03, 14:56
Medlem
Grov är inte i närheten som det var förr, det är inte lika grovt, säkert sämre tobak, och jag tror de använder mer vätska och aromer i nuläget samt att de inte lagrar tobaken lika länge innan det slussas ut till återförsäljare, PH i dag ligger på 8,5 om man köper en hyffsat fräsch dosa,efter lagring ska det då ligga betydligt lägre.

År 2000 var det år som stora ändringar gjordes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in