• 1
  • 2
2022-06-02, 18:42
Bannlyst
Trumpeten ville banna tiktok från usa för något år sedan pga att han trodde det var virus i appen från kina.

Är detta sant?

Vad är skillnaden mellan tiktok, Instagram, facebook och Flashback? Är alla dessa likadana? Är det lika säkert att vistas på alla appar?

Är tiktok virusinfekterat? Då pratar jag om virus, spårning och att man går emot den personliga privata?

Vad händer om man skriver en kommentar på tiktok som oinloggad? Dvs när man inte har skapat konto?

Står det någonstans i cookies eller terms of use att de kan spåra en osv, ni fattar.
Citera
2022-06-02, 18:46
Bannlyst
Antar att du skojar men bokstavligen alla förutom 13-åringar och kvinnor vet att TikTok ägs av Kina och är backdoorad.

https://youtu.be/Ti8v4eL8oIE

Trump var knappast den första att säga det men han var en av dom viktigaste. Kina instruerade då BLM och andra "antirasister" att hata Trump och avfärda honom som rasist.

Några exempel på vad Tiktok-appen gör är att skicka dina användarnamn i alla appar i telefonen till Kina som knyts till din profil. Bilder och filmer från ditt galleri skickas till Kina. Varje knapptryck du skriver i exempelvis Messenger skickas till Kina.
Citera
2022-06-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Varje knapptryck du skriver i exempelvis Messenger skickas till Kina.
Det där är ju bara ren lögn. Android/iOS fungerar inte så.
Citera
2022-06-02, 22:02
Nej inte på det sättet vi tror, dock fungerar det på ett annat sätt som inte går att förklara här. Tik Tok tar tag i människan och gör den beroende av korta klipp och idioti, dekadens.

Detta i sin tur påverkar människor mer än vad man tror och på ett helt annat plan än vad man ser.

Allt ni behöver göra är att öppna ögonen och se hur folk beteer sig. Ni ser på dom som håller på att något inte står rätt till. Det är ofta vuxna människor, men se på hur dom är. Vad ser ni?
Senast redigerad av DevilsDen 2022-06-02 kl. 22:08.
Citera
2022-06-02, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Nej inte på det sättet vi tror, dock fungerar det på ett annat sätt som inte går att förklara här. Tik Tok tar tag i människan och gör den beroende av korta klipp och idioti, dekadens.

Detta i sin tur påverkar människor mer än vad man tror och på ett helt annat plan än vad man ser.

Allt ni behöver göra är att öppna ögonen och se hur folk beteer sig. Ni ser på dom som håller på att något inte står rätt till. Det är ofta vuxna människor, men se på hur dom är. Vad ser ni?

Mycket bra inlägg, det går inte att förklara på vad jag ser men det är farligt att kolla på sådant här därför kollar jag inte., Jag förstår vad du menar dock. Tror detta är anledningen till varför jag aldrig viljat ha en telefon eller synas på en telefon kamera. Usch! Du fick mig att påminnas av hur sjukt det är vilket för mig är positivt. Sådant här tänkte jag inte på förr när jag var ung och telefonerna inte fanns, det var annorlunda då. Fyfan!

Det är först när jag läser om om apparna som jag får upp en bild i huvudet på vad jag sett och man blir påmind om det och börjar återigen må illa. Det går inte undvika som du säger jag vetg inte varför men så är det uppenbarligen och det finns dom som passerat det stadiet eller vad man skall säga som gör det värt att försöka krossa skiten och få bort skiten så vi kan börja om! Jag hoppas någonstans att detta är på riktigt, buggen som alltid måste ha funnits där eftersom vi alltid räkntat på samma sätt?

https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85r_2038-problemet

Tack.
Senast redigerad av wuseman 2022-06-02 kl. 22:24.
Citera
2022-06-02, 22:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daesh
<subquote>
Ursprungligen postat av -AEI
Varje knapptryck du skriver i exempelvis Messenger skickas till Kina.
</subquote>
Det där är ju bara ren lögn. Android/iOS fungerar inte så.
Du pratar klientsidan. Vad som händer på serversidan vet väl enbart den som driver servern?
Citera
2022-06-02, 22:34
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Mycket bra inlägg, det går inte att förklara på vad jag ser men det är farligt att kolla på sådant här därför kollar jag inte., Jag förstår vad du menar dock. Tror detta är anledningen till varför jag aldrig viljat ha en telefon eller synas på en telefon kamera. Usch! Du fick mig att påminnas av hur sjukt det är vilket för mig är positivt. Sådant här tänkte jag inte på förr när jag var ung och telefonerna inte fanns, det var annorlunda då. Fyfan!

Det är först när jag läser om om apparna som jag får upp en bild i huvudet på vad jag sett och man blir påmind om det och börjar återigen må illa. Det går inte undvika som du säger jag vetg inte varför men så är det uppenbarligen och det finns dom som passerat det stadiet eller vad man skall säga som gör det värt att försöka krossa skiten och få bort skiten så vi kan börja om! Jag hoppas någonstans att detta är på riktigt, buggen som alltid måste ha funnits där eftersom vi alltid räkntat på samma sätt?

https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85r_2038-problemet

Tack.

Kul att någon ser vad det är eller ser att det är farligt. Det är farligt på ett plan som påverkar människan på ett dåligt sätt.

Tror dom flesta ser vad som är fel om man inte har Tik Tok, snap eller liknande. Dom känner av det, men kan inte förklara det.

Det beror på att vi ser inte eller är ignoranta för att förstå hur det påverkar oss. Det är väldigt lätt att fastna i det här och det är inte vad man tror att det är när det gäller påverkan på människor.

Själva Tik Tok är fientlig, fientlig mot den du är, din personlighet.
Senast redigerad av DevilsDen 2022-06-02 kl. 22:37.
Citera
2022-06-02, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Kul att någon ser vad det är eller ser att det är farligt. Det är farligt på ett plan som påverkar människan på ett dåligt sätt.

Tror dom flesta ser vad som är fel om man inte har Tik Tok, snap eller liknande. Dom känner av det, men kan inte förklara det.

Det beror på att vi ser inte eller är ignoranta för att förstå hur det påverkar oss. Det är väldigt lätt att fastna i det här och det är inte vad man tror att det är när det gäller påverkan på människor.

Själva TikTok är fientlig, fientlig mot den du är, din personlighet.

Ja, detsamma det är ytterst få som verkar förstå det som du skriver men det finns några men vi är rätt få tycker jag men det kan ju bero på att dom som förstår detta inte är online helt enkelt. Det är mycket mycket farligt och någonstans försöker jag göra något för att "stoppa" allting med det intresse jag har men det finns bara ett ändaste sätt att få stopp på det har jag insett, det är sluta få människor att handla dessa prylar, människor borde inte handla dessa det är bara så det är men ja, jag kan inte påverka andras val men jag kan påverka dom som tänker som jag genom att förklara det som du gjorde te.x, jag blev påminnd om hur det är vilket är positivt. Människor måste bli påminnda om det som en gång varit.

Antingen är man avundsjuk eller så är man "annorlunda" och så hamnar man vid sidan om i ett "fack" som samhället sedan dömer ut. Egentligen vill man bara väl men ju mer människor som skaffar en telefon och är på sociala medier ju sämre blir relationerna mellan människor och mer hat skapas. Jag tror att dom som inte vet om eller sett TikTok inte är medvetna om vad som försigår och jag är rätt övertygad om att det är mer positivt för människan än negativt.

Bara "sharing" knappen får mig att rysa, det är skrämmande. Jag använder elinks för att slippa se reklam och bilder, det är alltid något men tyvärr har jag fått uppleva det som många andra har. Ja, det kan diskueras i evigheter men vi tänker likadant. Detta måste vara ren ondska och ingenting annat. Naturen kommer övervinna det en vacker dag, det är jag helt övertygad om.

TikTok för mig är ett virus och du är fantastisk. Hade det funnits fler som du så hade värdeln varit en bättre plats för det är ren ondska, precis som du säger och därför är det otroligt viktigt att fler som du svarar i trådar som denna tycker jag, för jag vill som du göra internet till en bättre plats och det blir den utan dessa appar. Tänk dig samma scenario fast du tänker på din telefon. Vill du ta bort "X" från din telefon, då får du inte det du har blivit låst inuti en "chroot", jail. Det heter chroot jail, det vet dom mycket mycket väl om och vad det innebär. Detta är ingenting som dom gör för att vara "artiga", tvärt om.

A chroot (short for change root) is a Unix operation that changes the apparent root directory to the one specified by the user.

Jag hade köpt argumentet inom it säkerhet OM användaren själv fick välja om den fick ta sig ur "jailet" eller om den ville stanna kvar, Man skall inte behöva bryta mot lagen och riskera stora stora skadestånd för att man vill skruva isär och laga sin produkt för man inte har råd? Du förstår väl att detta är samma sätt som appar fungerar hoppas jag. Du blir tvingad att se detta, du har inget va att ta bort detta, det kommer förinstallerat med Windows 11 . Det är ett Malware!? Jag blir kallad "knarkare" av svenskar för jag vill varna dom för detta på flashback forumet. Linux tillåter mig att välja själv, det är klart jag ger allt jag kan till den som ger mig friheten att göra vad jag vill? Det gör varenda "hacker" som är duktig där ute. Det är ett jäkligt känsligt ämne som jag inte vet någon svensk pratar om längre, Linus Torvalds försökte men han blev galen så hanf ick ta en paus och idag tittar han på men kodar/scriptar inget själv. Jag känner att jag också blir "galen" och det spelar ingen rolll så det är bara att fortsätta återgå dit jag varit men jag vill samtidigt påminna folk om hur det är, men alla skyddar ju dessa "malware" företagen som om dom vore hjältar. Folk får använda vad dom vill för mig men ingen skall behöva bli tvingad att se det som vi ser när vi öppnar appen och göra det så att hjärnan tittar på detta FÖRST av allt. Det skall man få välja själv, det är för mig självklart men det är rätt lönslöst, fortsätt med det du gör flr du gör värdeln till en bättre plats. Det är min åsikt! Folk får använda vad dom vill men jag vill bara påminna dom om att det finns fri programvara, glöm aldrig det ni som läser! FRI programava skall vara en rättighet precis som VÅRAN frihet skall vara en rättighet. Det handlar inte om "viilket är bäst" det handlar om frihet och rättigheter. Det är inte för att "tävla"

. Vad finns bakom "chroot/jail" se det som väggar? Ja, det vet bara den som är där.. Jag använder inte bankid och jag kommer aldrig att göra detta, jag kan inte logga in och läsa min journal på 1177 för att jag vägrar använda mig av bankernas applikation som skickar vidare information till Facebook. Det är ondska, REN ondska och min frihet är begränsad EXTREMT! Folk måste sluta ANVÄNDA BankID.

https://raw.githubusercontent.com/di...ter/hobbit.txt

Det närmsta jag kommit Hobbit är via Mudge som pratar om ämnet sedan 1996 första gången.

L0pht Heavy Industries

Dom har fomat mitt liv och mina val och jag är evigt tacksam till dom nu försöker jag göra som dom, sprida vidare det som dom gjotrde till mig. Det tog många år innan jag insåg detta men idag vet jag att det som dom visste 1996 vet jag idag är rätta valet att, om man vill slippa att se all den skiten jag vet finns där ute på nätet.. 'Hippin' blev nyligen anställd av twitter, Peiter Zatko

1996. Fantastiskt, det var innan Windows 98 fanns. Otroliga människor

Citat:
“Mudge was an old skool hacker, a member of the hacker collective known as “The L0pht”, Dr. Richard Gold, head of security engineering at Digital Shadows, says. “He was the author of one of the original buffer overflow articles, testified before Congress on the dangers of the BGP protocol and how the Internet could be taken down and now works on a “Cyber Underwriters Laboratory” called Cyber ITL where he works on evaluating and designing defensive mitigations at Internet-scale. His hacker ethos and impactful contributions make him a natural choice!”

Citat:
“Regardless of the truth of his exploits in NASA,” Amanda Finch, CEO of the Chartered Institute of Information Security (CIISec), says, “McKinnon gains his spot through becoming a cause celebre of some of the central arguments around hacking: what is the difference between damage and innocent curiosity? How do we decide the jurisdiction of hacking attacks? And what constitutes an appropriate reaction to individuals who are accused or caught?”

Det finns vettiga människor, men det är få som är onLine om du förstår vad jag menar. TikTok är ett VIRUS! - Det smittar och det skadar!

/ w
Senast redigerad av wuseman 2022-06-02 kl. 23:46.
Citera
2022-06-02, 23:11
Medlem
cerns avatar
Ja och hjärndött inte minst.
Citera
2022-06-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ja och hjärndött inte minst.
Det är ett virus för hjärnan och produktiviteten om inte annat.
Citera
2022-06-03, 07:26
Medlem
pazookens avatar
Har själv fallit offer för denna app, har väl suttit och skrollat i flera timmar ibland.
Dock är jag fullt medveten om vad den gör med mig.
Citera
2022-06-24, 12:36
Medlem
Svärjes avatar
För något år sedan blev en ung kille intervjuad i TV. Han sa att han bara skrivit e-post adress och inget mer.
Men det saknar betydelse. När man installerat den börjar den gräva. T ex Svt.s anställda är förbjudna att använda den och en expert kollade in i den och konstaterade en massa dolda och lömska grejer. Kina har en lag som tvingar företag lämna ut information och varför skulle tiktok inte göra det?

Rekommendation: Installera den INTE (och inte andra ryzka eller kinesiska program heller)
Senast redigerad av Svärje 2022-06-24 kl. 13:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in