2022-06-02, 16:07
Medlem
Hade han gripits i en vanlig trafikkontroll så hade det varit allvarligt nog. Nu med tanke på påkörningen och allvarliga personskador så är det oförlåtligt.
Citera
2022-06-02, 17:01
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovethesong
Kan man gå så långt att säga att detta som hänt är att likna ett dråpförsök/mordförsök?
Dödar du någon med bil när du är påverkad ska du ha samma straff som en kaozare som skjuter en brucha i huvudet.
Skadar du någon allvarligt eller bara torskar för ratt/drogfylleri ska du dömas för mordförsök.
Citera
2022-06-02, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
Jag känner polisen i fråga och han begick ett misstag helt enkelt.

Enligt mig borde han få behålla jobbet eftersom han är en riktigt snäll kille och en grym polis. Riktigt sjukt att en polis ens kan bli åtalad i Sverige. De borde skyddas från sån skit med tanke på vilket jävla jobb de gör egentligen. Ingen dog ju liksom, och det var inte som om att han sköt någon direkt, eller hur? Sen har han sökt vård också och det är straff nog att den här skiten kommer ut i tidningen!

Så jävla mycket äckligt polishat här på flashback! Är ni så jävla mycket bättre själva?!

Håller helt med! Poliser ska få göra vad de vill som plåster på såren för att de måste vara poliser. Särskilt viktigt är att måste ha sin fulla rätt att våldta småbarn och inte riskera åtal.
Citera
2022-06-02, 18:36
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det kan man inte ta gift på - det finns poliser som är dömda för 2 rf - då har de ansetts sjuka
o arbetsgivaren skall betala rehabilitering

Bor i stor fin kåk sen 2010 i dyrt fint område - två bilar - o så de att poliser tjänar dåligt.

Poliser är överklass o ett överklassyrke sett till inkomst- o köpemöjligheter

Niclas Bonerudis griper folk för rattfylleri
själv är han inte noga vilka bilar han själv kör på fyllan i

Är poliser överklass? Det var nått nytt. Dom är ju inte direkt höginkomsttagare.
Citera
2022-06-02, 18:50
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urna
Jag känner polisen i fråga och han begick ett misstag helt enkelt.

Enligt mig borde han få behålla jobbet eftersom han är en riktigt snäll kille och en grym polis. Riktigt sjukt att en polis ens kan bli åtalad i Sverige. De borde skyddas från sån skit med tanke på vilket jävla jobb de gör egentligen. Ingen dog ju liksom, och det var inte som om att han sköt någon direkt, eller hur? Sen har han sökt vård också och det är straff nog att den här skiten kommer ut i tidningen!

Så jävla mycket äckligt polishat här på flashback! Är ni så jävla mycket bättre själva?!
Hatar inte poliser men jag tycker att om man har så hårda antagningskrav (rent belastningsregister med få undantag) till polishögskolan så ska de vara lika hårt för den som redan är polis. Snubben hade aldrig fått utbilda sig till polis med en rattfylla i sitt register så varför ska han få jobba kvar?
Citera
2022-06-02, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovethesong
Ok tack för klargörandet. Hade det inte i vissa länder räknats som ett mordvapen om man sätter sig i en bil påverkad av mängder av alkohol?

Så är det säkert i andra länder men jag vet inte. jag tycker ändå det är skillnad på att gå ut full på stan med ett vapen/kniv och göra utfall mot folk och råka träffa någon än att ta bilen på fyllan för att handla godis och DÅ råka köra på någon. syftet var ju att handla godis, inte att försöka döda någon och han fick säkert världens ångest när han insåg vad som hänt.

Hade han däremot satt sig i bilen jättefull och utan anledning åkt ner till centrum och likgiltigt börjat köra på människor så hade det kanske varit annorlunda och man hade kunnat ifrågasätta hans uppsåt…
Citera
2022-06-02, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bondgranen
Så är det säkert i andra länder men jag vet inte. jag tycker ändå det är skillnad på att gå ut full på stan med ett vapen/kniv och göra utfall mot folk och råka träffa någon än att ta bilen på fyllan för att handla godis och DÅ råka köra på någon. syftet var ju att handla godis, inte att försöka döda någon och han fick säkert världens ångest när han insåg vad som hänt.

Hade han däremot satt sig i bilen jättefull och utan anledning åkt ner till centrum och likgiltigt börjat köra på människor så hade det kanske varit annorlunda och man hade kunnat ifrågasätta hans uppsåt…

Du har helt rätt.
Citera
2022-06-09, 21:58
Medlem
Fup

https://anonfiles.com/r5Gb04o2y2/Nac...otokoll_23_pdf

.
Citera
2022-06-09, 22:02
Medlem
Oj oj oj!
Nu blir det andra bullar, förmodligen får han inre tjänst något år och får baka bullar och fixa fikat till de andra.

Seriöst, det där blir inte roligt för honom
Citera
2022-06-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Fup

https://anonfiles.com/r5Gb04o2y2/Nac...otokoll_23_pdf

.

Tack .kungen77
Citera
2022-09-01, 21:21
Medlem
Relentlesslys avatar
Rattfull polis rammade tvåbarnsmor – får sannolikt behålla jobbet

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...ehalla-jobbet/

“ Den kraftigt berusade polismannen var på lördagseftermiddagen på väg för att köpa godis till sina barn när han körde upp på trottoaren och körde på en kvinna och hennes döttrar.
Mamman släpades med under bilen och ådrog sig allvarliga skador – och polismannen kom att åtalas för bland annat grovt rattfylleri.
Nu står det klart att ”mycket talar för” att han inte kommer att få sparken om han döms.”

Någon med FUP?
Citera
2022-09-01, 21:29
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...ehalla-jobbet/

“ Den kraftigt berusade polismannen var på lördagseftermiddagen på väg för att köpa godis till sina barn när han körde upp på trottoaren och körde på en kvinna och hennes döttrar.
Mamman släpades med under bilen och ådrog sig allvarliga skador – och polismannen kom att åtalas för bland annat grovt rattfylleri.
Nu står det klart att ”mycket talar för” att han inte kommer att få sparken om han döms.”

Någon med FUP?

Tänk att bli tagen i en trafikkontroll av hinom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in