• 1
  • 2
2022-06-01, 16:37
Medlem
https://live.aftonbladet.se/supernyt...alas.A0GkTnv4l

Citat:
En polisman åtalas efter att ha kört på en familj när han körde bil med 2,55 promille, rapporterar Dagens Juridik.

Polisen körde på en kvinna och hennes döttrar som gick på en trottoar. Mamman drogs med under bilen och fick allvarliga skador.

Åtalet gäller grovt rattfylleri och grovt vållande till kroppsskada.

Polismannen har i förhör erkänt brotten och uppger att han länge haft en problematisk relation till alkohol, vilket han nu sökt vård för.

Händelsen skedde i en av Stockholms kranskommuner i oktober förra året. (TT)
Citera
2022-06-01, 16:59
Medlem
Känns korkat att hänvisa till Aftonbladets skräp än att använda källan.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter...ammade-familj/

Han ska hängas ut och därefter bör han hängas offentligt. Men han kommer att få en mildare dom då han kommer att förlora jobbet vid fällande dom.
Liberala pedofil-demokrati.
Citera
2022-06-01, 17:28
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Vi kan konstatera att poliser inte är mer än människor.
Citera
2022-06-01, 17:37
Medlem
Jag känner polisen i fråga och han begick ett misstag helt enkelt.

Enligt mig borde han få behålla jobbet eftersom han är en riktigt snäll kille och en grym polis. Riktigt sjukt att en polis ens kan bli åtalad i Sverige. De borde skyddas från sån skit med tanke på vilket jävla jobb de gör egentligen. Ingen dog ju liksom, och det var inte som om att han sköt någon direkt, eller hur? Sen har han sökt vård också och det är straff nog att den här skiten kommer ut i tidningen!

Så jävla mycket äckligt polishat här på flashback! Är ni så jävla mycket bättre själva?!
Citera
2022-06-01, 17:39
Medlem
LeBronThurmans avatar
I artikeln hos Dagens Juridik länk här så framgår det att polismannen arbetar på NOA (Nationella Operariva Avdelningen).
När jag läser artikeln i DJ ovan, så blir jag heligt förbannad när han som skäl till "bilfylleresan" anger att han kom på att han hade glömt att köpa godis till ungarna inför kvällen.
En normalkonsument av alkohol har problem att öht stå på benen vid 2 promille. Den här idioten uträttar sitt livsviktiga ärende bakom ratten med 2,55 promille när det så småningom tas blodprov på honom på berörd polisstation.

Eftersom åtal har väckts så kan hans identitet enkelt fastställas om berörd tingsrätt tillskrivs i ärendet av någon. (Måste tyvärr själv iväg nu!)

Händelsen ska ha inträffat vid 15-tiden i en kranskommun till Stockholm i oktober 2021 (vilket jag rekommenderat mods att lägga till i rubriken).
Citera
2022-06-01, 17:58
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urna

Enligt mig borde han få behålla jobbet eftersom han är en riktigt snäll kille och en grym polis. Riktigt sjukt att en polis ens kan bli åtalad i Sverige. De borde skyddas från sån skit med tanke på vilket jävla jobb de gör egentligen. Ingen dog ju liksom, och det var inte som om att han sköt någon direkt, eller hur? Sen har han sökt vård också och det är straff nog att den här skiten kommer ut i tidningen!

Så jävla mycket äckligt polishat här på flashback! Är ni så jävla mycket bättre själva?!
Håller med dig om att ett visst polishat finns på fb.
Jag är inte polis, men tillräckligt klok för att inte köra något av alla de fordon som jag har behörighet till på fyllan.
Att kalla det hela för bara ett misstag tycker jag är en markant underdrift.
Självklart ska poliser inte åtnjuta någon åtalsfrihet, oavsett om de är snälla, trevliga, duktiga m.m.
Gör man ett bra jobb så ska det premieras med en rättfärdig lönesättning, och inte ett "aja-baja" med chefens pekfinger om man bryter emot lagen.
Citera
2022-06-01, 18:00
Medlem
Det enklaste sättet att hitta personen i fråga är nog att kontakta personalansvarsnämnden och be om deras yttrande. En kopia av det alltså. Eller om någon har annat förslag.

Har skickat ett mejl men någon annan kanske hinner före.
Citera
2022-06-01, 18:19
Medlem
Citat:

=känt troll från tidigare trådar. Lite Paludan-vibbar över dig.
Tragiskt hursomhelst. Har missat detta i nyhetsrapporteringen tidigare….
Citera
2022-06-01, 18:28
Medlem
sfrges avatar
Citat:

Chansen att han får behålla jobbet är nog ganska minimal.
Grovt rattfylleri plus att han nästan hade ihjäl en människa. Det blir ju fängelse ex antal år först och främst.

Förvisso brukar väl arbetsgivaren ha skyldighet att erbjuda en anställd vård. Man får ju inte sparka folk hur som helst men frågan är hur det funkar inom polisen.
Citera
2022-06-01, 18:46
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Chansen att han får behålla jobbet är nog ganska minimal.
Grovt rattfylleri plus att han nästan hade ihjäl en människa. Det blir ju fängelse ex antal år först och främst.

Förvisso brukar väl arbetsgivaren ha skyldighet att erbjuda en anställd vård. Man får ju inte sparka folk hur som helst men frågan är hur det funkar inom polisen.

Njaee det gäller först och främst om ett missbruk upptäcks utan att något större brott begåtts. Finns fängelse på straffskalan kan arbetsgivaren bara sparka den anställde. Samma gäller om en anställd utan missbruk begår ett grovt brott opåverkad.

Så var det iaf sist när jag var på ett stort möte med IF Metall när någon frågade om det. Massa år sen iofs.
Citera
2022-06-01, 18:59
Medlem
Citat:

Din post är inget annat än ett hån mot de drabbade. Det var ett mirakel att ingen dog vid påkörningen.
Citera
2022-06-01, 19:00
Medlem
Citat:

Ja, alla kan ju göra misstag. Man skall förlåta och gå vidare.
Han kanske borde få en löneförhöjning till och med?

Jag vet inte om du skojar eller verkligen är så här efterbliven.
Brottslingar skall inte arbeta som poliser.

Jäkla flax att ingen dog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in