Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-06-01, 22:41
  #13
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Ifall man rent principiellt inte gillar konceptet med sexköp, så gör man sannolikt inte det oavsett vem som gör vad under sexköpet.
Jag är konsekvent vad gäller det, ogillar det än vem som är betalande kund.

Att vuxna människor måste lägga sig i vad andra vuxna gör i sängen och hur de gör det.
Skitnödigt.
Citera
2022-06-01, 22:47
  #14
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Att vuxna människor måste lägga sig i vad andra vuxna gör i sängen och hur de gör det.
Skitnödigt.


Du bad om åsikter, och du har fått en del åsikter, då borde allt vara bara bra?
Min åsikt, är att jag inte gillar att män köper sex av andra män, än hur skitnödigt det må vara.
Citera
2022-06-01, 23:44
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Att vuxna människor måste lägga sig i vad andra vuxna gör i sängen och hur de gör det.
Skitnödigt.

Ja, det är helt horribelt egentligen. Människor som är funtade på det sättet kommer jag aldrig någonsin att kunna relatera till överhuvudtaget. HUR kan det vara så svårt att bara sköta sig själv och skita i andra? Obegripligt.

Vad gäller frågeställningen i TS så är det ganska uppenbart att sexköpsdebatten inte ens hade existerat om det bara var män som sålde sex.

De flesta feministiska sexköpshatare svarar så klart att de är lika stora motståndare till manligt homosexköp om de får frågan, för att inte framstå som hycklare och exponera deras egentliga orsak till sexköpshatandet, men i själva verket har de självklart inget som helst känslomässigt engagemang i frågan om manligt homosexköp. När heteromän köper sex av kvinnor hotas civila kvinnors sexuella makt och värde vilket de civila kvinnorna tycker är jättejobbigt och företeelsen måste därför förbjudas, men när homosexuella män köper sex av män påverkas civila kvinnor inte överhuvudtaget och därför har de ingen anledning att bry sig.

Tänk t ex om Paolo Roberto sedan länge varit öppet homosexuell och hade köpt sex av en manlig prostituerad istället för en kvinnlig. Hade någon brytt sig?


Citera
2022-06-01, 23:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Du bad om åsikter, och du har fått en del åsikter, då borde allt vara bara bra?
Min åsikt, är att jag inte gillar att män köper sex av andra män, än hur skitnödigt det må vara.

Hur kan vad två vuxna samtyckande människor gör privat bakom stängda dörrar ha någon som helst påverkan på dig och ditt liv?

HUR kan du förhålla dig till fenomenet på något annat sätt än neutralt?

Visst, åsikter kan man väl ha. Men jag har bara så oerhört svårt att förstå ditt förhållningssätt.
Citera
2022-06-01, 23:56
  #17
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Hur kan vad två vuxna samtyckande människor gör privat bakom stängda dörrar ha någon som helst påverkan på dig och ditt liv?

HUR kan du förhålla dig till fenomenet på något annat sätt än neutralt?

Visst, åsikter kan man väl ha. Men jag har bara så oerhört svårt att förstå ditt förhållningssätt.

Det blir utanför frågeställningen, men jag svarar ändå.
Det påverkar inte mig och mitt liv alls, jag har bara den personliga åsikten om sexköp.

Ja, det var ju just åsikter som efterfrågades, och om alla håller med TS blir det inte mycket diskussion.
Och min åsikt är att jag personligen inte gillar att man köper sex, oavsett av vilket kön man gör det. Och oavsett vem som gör vad under akten för att vara övertydlig.
Citera
2022-06-02, 00:04
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Ja, det är helt horribelt egentligen. Människor som är funtade på det sättet kommer jag aldrig någonsin att kunna relatera till överhuvudtaget. HUR kan det vara så svårt att bara sköta sig själv och skita i andra? Obegripligt.

Vad gäller frågeställningen i TS så är det ganska uppenbart att sexköpsdebatten inte ens hade existerat om det bara var män som sålde sex.

De flesta feministiska sexköpshatare svarar så klart att de är lika stora motståndare till manligt homosexköp om de får frågan, för att inte framstå som hycklare och exponera deras egentliga orsak till sexköpshatandet, men i själva verket har de självklart inget som helst känslomässigt engagemang i frågan om manligt homosexköp. När heteromän köper sex av kvinnor hotas civila kvinnors sexuella makt och värde vilket de civila kvinnorna tycker är jättejobbigt och företeelsen måste därför förbjudas, men när homosexuella män köper sex av män påverkas civila kvinnor inte överhuvudtaget och därför har de ingen anledning att bry sig.

Tänk t ex om Paolo Roberto sedan länge varit öppet homosexuell och hade köpt sex av en manlig prostituerad istället för en kvinnlig. Hade någon brytt sig?



Hade Paolo Roberto varit homo och skitfattig så hade feministmaffian samlat in (andras) pengar för att Paolo skulle kunna köpa sig några sängvärmare ?
Förstås att det bara gällt andras pengar, och inte deras egna pengar precis.
Eller ?
Man vet ju inte om hur feministmaffian tänker, men det är ju uppenbart så att de inte har så mycket att tänka med inne i sin ganska ensamma och tomma ekokammare.
Så varför inte köra insamlingskampanjer för ensamma homomän ?
Citera
2022-06-02, 01:17
  #19
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dameon
Ja, det är helt horribelt egentligen. Människor som är funtade på det sättet kommer jag aldrig någonsin att kunna relatera till överhuvudtaget. HUR kan det vara så svårt att bara sköta sig själv och skita i andra? Obegripligt.

Vad gäller frågeställningen i TS så är det ganska uppenbart att sexköpsdebatten inte ens hade existerat om det bara var män som sålde sex.

De flesta feministiska sexköpshatare svarar så klart att de är lika stora motståndare till manligt homosexköp om de får frågan, för att inte framstå som hycklare och exponera deras egentliga orsak till sexköpshatandet, men i själva verket har de självklart inget som helst känslomässigt engagemang i frågan om manligt homosexköp. När heteromän köper sex av kvinnor hotas civila kvinnors sexuella makt och värde vilket de civila kvinnorna tycker är jättejobbigt och företeelsen måste därför förbjudas, men när homosexuella män köper sex av män påverkas civila kvinnor inte överhuvudtaget och därför har de ingen anledning att bry sig.

Tänk t ex om Paolo Roberto sedan länge varit öppet homosexuell och hade köpt sex av en manlig prostituerad istället för en kvinnlig. Hade någon brytt sig?



Precis så är det. Du satte huvudet på spiken
👏👏👏👏

Så just därför kan kvinnor bete sig hur som hellst mot män i sverige. Förloras den sexuella makten förloras ju allt. Kolla bara på hur sverige ser ut idagsläget med dess feminiskiska regering. Feminismen dödar sig själv
Citera
2022-06-02, 01:20
  #20
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det blir utanför frågeställningen, men jag svarar ändå.
Det påverkar inte mig och mitt liv alls, jag har bara den personliga åsikten om sexköp.

Ja, det var ju just åsikter som efterfrågades, och om alla håller med TS blir det inte mycket diskussion.
Och min åsikt är att jag personligen inte gillar att man köper sex, oavsett av vilket kön man gör det. Och oavsett vem som gör vad under akten för att vara övertydlig.

Ditt argument är "jag gillar det inte".
Citera
2022-06-02, 01:26
  #21
Medlem
layvares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Hade Paolo Roberto varit homo och skitfattig så hade feministmaffian samlat in (andras) pengar för att Paolo skulle kunna köpa sig några sängvärmare ?
Förstås att det bara gällt andras pengar, och inte deras egna pengar precis.
Eller ?
Man vet ju inte om hur feministmaffian tänker, men det är ju uppenbart så att de inte har så mycket att tänka med inne i sin ganska ensamma och tomma ekokammare.
Så varför inte köra insamlingskampanjer för ensamma homomän ?

Allt som gynnar kvinnornas makt i samhället ska det vurmas.om. problemet blir ju dock tyvärr att män är mer kompetenta och intelligenta än kvinnorna i toppen vilket gör att samhället blir en katastrof när denna naturliga meritokrati underordnas. Det finns ingen anledning för kvinnor att utveckla specialkunskaper, de får män i säng hur lätt som hellst ändå, dessutom är kvinnor skapade för att föda barn och ta hand om dem. De har mjölk i brösten av den anledningen.
Citera
2022-06-02, 01:36
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det påverkar inte mig och mitt liv alls, jag har bara den personliga åsikten om sexköp.

Det är just därför det är så obegripligt att du har en åsikt om saken. Det är ungefär som om jag skulle säga "jag gillar inte när människor har analsex, det är min personliga åsikt". Liksom, vem är DU att ogilla andra vuxna samtyckande människors privata angelägenheter som inte påverkar dig överhuvudtaget? Hur kan du förhålla dig på annat sätt än neutralt till det hela? Jag förstår det inte.
Citera
2022-06-02, 10:41
  #23
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av layvare
Ditt argument är "jag gillar det inte".

Uppfattar frågeställningen som.om det är okej om en man köper sex av annan man, och mitt svar är nej.

Anledningen är densamma som vid övrig sexhandel, men det är inte riktigt vad jag uppfattar ska diskuteras så bortse gärna från den delen av svaret.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback