Citat:
Ursprungligen postat av
Luzzje
Jag, till ex, har försökt varna henne för att FK inte kommer bli glada när de får reda på att hon tjänar massa pengar på OF. Det gjorde flera andra. Vi blev blockade och uthängda.
Ja, jag håller med att hon behöver psykvård. Jag har skrivit flera orosanmälningar, försökt nå hennes förvaltare, osv osv. Precis som många andra. Men absolut _ingen_ lyssnar. Men om du tror att du har något bättre förslag än det som jag, och andra, redan försökt, så varsågod. Eller så kan du fortsätta sitta på din höga häst och tro att du är bättre än alla andra.
Vi blev inte bara blockerade när vi försökte hjälpa henne. Vi blev även kallade allt möjligt, det snällaste att vi var idioter och att vi inte fattade något.
Om FK hade tillåtit att hon fått tjäna så mycket pengar på sitt extra jobb och samtidigt fått sjukersättning, så hade naturligtvis FK tvingats ändra lagar och regler och ALLA med sjukersättning hade plötsligt fått tjäna 10 000 kr i månaden.
Jag kan i och för sig tycka att hon skulle få sjukersättning om hon har så låg intellektuell funktionsnedsättning att hon verkligen inte fattar att hon gjort fel.
Om hon anses ha så svår intellektuell funktionsnedsättning, så kan hon ju inte bo ensam, i så fall måste hon bo på ett liknande hem som hennes mamma bor på