Citat:
Jag känner hennes läkare, han är en av de bästa i Ängelholm.
Vad gäller sprutor o liknande, så får man ge det tid o utvärdera vilken neuroleptika/lugnande som fungerar bäst, det är inget man gör på en vecka, det kan ta år. Själv tycker jag hon verkar mer manisk, besatt av sitt spelande, än schizofren, då man oftast hör röster eller upplever andra vanföreställningar. Men det vet hennes läkare mer om. Jag har ju naturligtvis inte tillgång till hennes journal.
Det är inte alls som folk tror, att man trycker in en spruta med högsta dosen av det starkaste preparatet direkt. Finns dessutom inget som kan kallas "det starkaste preparatet", då det är så individuellt hur dom där medicinerna verkar.
Vad gäller sprutor o liknande, så får man ge det tid o utvärdera vilken neuroleptika/lugnande som fungerar bäst, det är inget man gör på en vecka, det kan ta år. Själv tycker jag hon verkar mer manisk, besatt av sitt spelande, än schizofren, då man oftast hör röster eller upplever andra vanföreställningar. Men det vet hennes läkare mer om. Jag har ju naturligtvis inte tillgång till hennes journal.
Det är inte alls som folk tror, att man trycker in en spruta med högsta dosen av det starkaste preparatet direkt. Finns dessutom inget som kan kallas "det starkaste preparatet", då det är så individuellt hur dom där medicinerna verkar.
Vilket bra jobb han måste göra på folket i Ängelholm om det ger samma resultat i så pass många år som på bumbi. Jag är inte helt obekant med psykisk ohälsa och har även familj som arbetar inom just den sektorn så att man inte har lyckats ställa in dosering samt rätt medicinering på denna tiden är bara nonsens.
jag hade i flera års tid kontakt med en överläkare på psyk som hade väldigt gott rykte och var prisad av personal och patienter.. han fick snällt avgå. blev anmäld av både patienters familjer samt socialtjänsten för att ha skrivit ut orimligt mycket med narkotikaklassade läkemedel till missbrukare samt väldigt unga personer. En del kunde skriva till hans privata mobil och få nya recept långt innan det var dags för mer o.s.v
Du vet att läkarna får provision på både diagnoser och mediciner dom skriver ut i vårt land va?
Sjukt ja jag vet. (Varför tror du adhd diagnoser och autism spektrum har skjutit i höjden dom senaste 15 åren.)
Jag tror helt ärligt dom är för oengagerade i henne och hennes fall.
Hon har under deras ansvar hunnit bli skuldsatt så pass hon aldrig kommer bli fri från dom, lyckats bli av med sin ersättning från försäkringskassan, lyckats göra bort sig så grovt att hon åkt på förvaltare, håller på att lyckas med att bli hemlös, lyckas ha ett aktivt piller missbruk utan att någon reagerar.
Vad gör dom? Rullar tummarna och skriver ett utlåtande till försäkringskassan att hon svarar BRA på medicineringen samt är arbetsför? Att dom tyckte en förvaltare var på sin plats var ju kors i taket.
Och för att inte glömma att det var hennes ”systrar” som ens startade processen med detta.
Nej du vad jag ser med facit i hand så borde dom ta sig i kragen och hjälpa sin patient på riktigt.