2023-09-12, 17:23
  #2269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det kan ju inte komma på torsdag. Dumbo har ju till och med den 14/9 på sig att komma in med information om varför hon ska få behålla sjukersättningen.

Sen har FK helt säkert redan bestämt av hon blir av med det.

Det är uppgifterna som cirkulerar iallafall.
Hon kommer ha chansen att överklaga beslutet ändå, och det var väl det temporära beslutet hon kunde överklaga då? Eller har jag fattat fel?

Ni som vet fyll i här…
2023-09-12, 18:56
  #2270
Medlem
Hur ska förvaltaren hjälpa henne ekonomiskt om hon inte har någon inkomst? Om hon blir av med sin ersättning från försäkringskassan? Det är ju knappast förvaltarens ansvar att lägga ut pengar tänker jag.
2023-09-12, 19:04
  #2271
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
Hur ska förvaltaren hjälpa henne ekonomiskt om hon inte har någon inkomst? Om hon blir av med sin ersättning från försäkringskassan? Det är ju knappast förvaltarens ansvar att lägga ut pengar tänker jag.

Hon tjänar nästan det dubbla via Onlyfans.
Över 20tusen månad. Går ingen nöd på henne.
Och hon kan öka inkomsten om hon snuskar lite mer till trippelt om hon vill även.

Sen kan hon ta jobb via Samhall så får hon hyran och maten betald minst.


Ni måste anmäla hennes spelande som sker nu efter domen till förvaltaren, tingsrätten och övriga instanser. Med screenfilm bevis. Försäkringskassan med.
Hon ska absolut aldrig få tillbaka FK eller bli av med Förvaltaren. Never, ever
2023-09-12, 19:26
  #2272
Medlem
Finns det något läkarutlåtande att läsa från hennes läkare? Skulle vara intressant
2023-09-12, 20:33
  #2273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluntzillo
Det är uppgifterna som cirkulerar iallafall.
Hon kommer ha chansen att överklaga beslutet ändå, och det var väl det temporära beslutet hon kunde överklaga då? Eller har jag fattat fel?

Ni som vet fyll i här…

När Dumbo läste upp brevet, så stod det att hon hade till den 14/9 att komma in med information om varför hon skulle få behålla sjukersättningen.
2023-09-12, 21:15
  #2274
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
Hur ska förvaltaren hjälpa henne ekonomiskt om hon inte har någon inkomst? Om hon blir av med sin ersättning från försäkringskassan? Det är ju knappast förvaltarens ansvar att lägga ut pengar tänker jag.

Försörjningsstöd, Soc alltså.
2023-09-12, 21:29
  #2275
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
När Dumbo läste upp brevet, så stod det att hon hade till den 14/9 att komma in med information om varför hon skulle få behålla sjukersättningen.

Hon kommer ju garanterat fabulera ihop nån historia om varför hon ska få behålla det.

Hur pass mycket kommer det påverka?

Dom har väl fått in massor med bevis på att hon inte klarar av att hantera pengar vid detta laget..
2023-09-12, 21:47
  #2276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Hon kommer ju garanterat fabulera ihop nån historia om varför hon ska få behålla det.

Hur pass mycket kommer det påverka?

Dom har väl fått in massor med bevis på att hon inte klarar av att hantera pengar vid detta laget..

Till 99.9% blir FK:s slutgiltiga beslut det som handläggaren anser, de brukar skita i vad man skriver.

Sen Dumbo överklaga till omprövningsnämnden och efter det till Förvaltningsnämnden.

Fast i Dumbos fall är det solklart att hon skulle kunna ta något enklare skrivbordsjobb eller telefonist av något slag
2023-09-12, 22:17
  #2277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Sitt vanliga på IG

Tack
2023-09-12, 22:20
  #2278
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
de blev förvaltare https://delafil.se/b716b0148c79aa39/Helsingborgs_TR_Ä_3821-23_Aktbil_39,_SLUTLIGT_BESLUT_-_Emelie_Bergq.pdf

Tydligen så ville hon inte dölja detta beslut bakom lykta dörrar:

"Ordföranden redogör för bakgrunden i ärendet och syftet med dagens sammanträde. Med anledning av den begäran om stängda dörrar som tidigare framförts av Emelie Bergqvist (se aktbil. 25) upplyser ordföranden om att några sekretessbelagda uppgifter inte kommer att läggas fram och att sammanträdet därför kommer att vara offentligt."

Noterar även följande påstående av henne:

"Emelie Bergqvist vidgår att hon har ett spelmissbruk och att hon därför är i behov av hjälp. Det ska dock framhållas att hon inte har några skulder eller ådragit sig några större problem med anledning av sitt spelande."

"Att hon stängde av sig själv från svenska sidor var ett förhastat beslut som berodde på att hon vid tidpunkten mådde dåligt och är något hon ångrar idag. Hon älskar att spela och vill egentligen inte pausa sitt spelande överhuvudtaget. Eftersom det är hennes pengar kan hon göra vad hon vill med dem – vill hon spela bort de summor hon vinner ska det stå henne fritt att göra det."

Vidare gällande bumbis advokat så betalats denne av oss skattebetalare:


Advokat Christina Edström Jansson tillerkänns ersättning av allmänna medel
med 15 159 kr, varav 11 070 avser arvode, 1 012 kr avser tidsspillan, 45 kr
avser utlägg och 3 032 kr avser mervärdesskatt.
__________________
Senast redigerad av peterpanp 2023-09-12 kl. 22:24.
2023-09-12, 22:29
  #2279
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
Hur ska förvaltaren hjälpa henne ekonomiskt om hon inte har någon inkomst? Om hon blir av med sin ersättning från försäkringskassan? Det är ju knappast förvaltarens ansvar att lägga ut pengar tänker jag.

Från Tingsrättens beslutsunderlag och talan av Bumbis advokat:

"Vidare har hon en relativt hög månatlig inkomst och
kan därför försörja sig på egen hand."
2023-09-12, 22:33
  #2280
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
Hur ska förvaltaren hjälpa henne ekonomiskt om hon inte har någon inkomst? Om hon blir av med sin ersättning från försäkringskassan? Det är ju knappast förvaltarens ansvar att lägga ut pengar tänker jag.

Onlyfans går bra för henne 20k månad +
På en enda helg drar hon in mellan 4-7tusen på sin onlyfans, alltså helgerna bara, sen även veckodagar. Minst 20.000kr + månad, FK var en strunt skit summa bara sa hon, hon ville bli av med den för att lagligt kunna syssla med OF som ger henne mycket mer pengar sa hon själv i LIVE.
Hennes högsta önskan var att bli av med FK för det var så löjligt lite pengar, hon behövde inte dom alls sa hon.
Ni har säkert sparat den videon? Länka den då

Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Försörjningsstöd, Soc alltså.

FEL för hennes Onlyfans går bra för henne 20k månad +
Hon behöver inte socc små skitpengar, inte ens FK pengarna som är för lite sa hon ju.
Hennes OF ger henne mycket pengar enligt hennes egna ord ju.



.


Hon kan även ta Samhall jobb som betalar hyran och maten.

Förmyndaren får ta hand om hennes OF pengar annars och betala hyra, samt ge vecko peng till Dumbi.

Hon ville bli av med FK för det var så lite pengar som 13k bara.
Med onlyfans kunde hon göra dom pengarna på några dagar bara sa hon.

Så låt henne ha sin önskan och dröm nu uppfylld. Syssla med sin OF.
Porrar hon till det ännu mer där på sin OF sida, gör den mer snuskig och kinky, då kan hon tjäna mycket mer även, exempelvis med lite sextoys och om hon visar mera, könet och så, då kan hon få månadsinkomsten där upp till minst 50k
. Alltså bättre månadslön än ni andra som skriver i tråden.
__________________
Senast redigerad av tokyostunnelbana 2023-09-12 kl. 22:38.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in