Citat:
Ursprungligen postat av
Mandingo
Har korpat ett par kaktusar på fyllan ur en park som hade dem ute på sommaren, de lever fortfarande efter 15ish år... stod i krukor nergrävda i jorden, så var bara att lyfta upp och stoppa i en pappkasse... annars kommer många av mina sticklingar från publika miljöer, typ gallerior och hotell, inte en käft har brytt sig när jag klippt ett toppskott på en philodendron, gullranka eller annan grönväxt... på en krog hade de nån skamfilad monsterea och ett par palettblad som inte fått vatten på länge, frågade hovisen som sa att de skulle slänga dem och köpa nya, ville jag ha dem var de bara glada eftersom de slapp slänga dem...
Hotell och gallerior är bra platser att lägga till listan över lämpliga publika platser. Blomlådor, statliga myndigheter, restauranger, hotell, gallerior, botaniska trädgårdar osv. Även kyrkogårdar brukar prunka med växter. Man får dock akta sig så att man inte råkar på brott mot griftefriden eller gravplundring, men blomlådor och rabatter borde vara fritt fram!
Citat:
Ursprungligen postat av
Ginger
Sen när är det en konst att stoppa några blad i fickan?
Stjäl på. Ingen bryr sig
Allt kan bli en konst med rätt inställning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tokarev
Det är Zigenar beteende

- Det var väl samma gäng som stal fåglar i Universeum och försökte sälja på nätet.
Slutade med att polisen fick hämta hem olyckliga papegojor från SydAmerika i badrum i V. Frölunda - och en fågel hittades på MacDonalds! Nej det var en sällsynt liten och ovanlig APA man hittade på MacDonalds
Haha dessa upptåg

Haha, att stjäla en apa och dumpa på Donken må vara ytterst omoraliskt men ack så underhållande historia. Den löpsedeln hade jag gärna läst.