Citat:
Faktum är att det är precis det du påstår. Du hävdar om och om igen att det är extremt troligt att GM tolkat flertalet avvisade sexuella inviter som ett rimtigt skäl att våldta en 17 årig flicka på toaletten.
Du skriver: "Jag har aldrig skrivit att ett nej till en sak automatiskt betyder ja till allting annat.
Jag har skrivit att ett nej till en sak inte per automatik behöver betyda nej till allting annat."
Semantiskt resonemang. Innebörden i det du skriver är samma sak. Att du ändrar ordfökjden gör ingen skillnad i andemenigen i ditt resonemang.
Har du fått flertalet nej till sex på ett ställe kan du inte anta att personen vill ha sex på annan plats. Speciellt om det är en person du inte känner. Ta ett nej och gå vidare.
Du skriver som slutkläm: "Återigen ber jag dig att i FUP visa vad tjejen mer har sagt nej till än att följa med hem till honom?" Du bevisar min poäng även fast du inte förstår det.
Du skriver: "Jag har aldrig skrivit att ett nej till en sak automatiskt betyder ja till allting annat.
Jag har skrivit att ett nej till en sak inte per automatik behöver betyda nej till allting annat."
Semantiskt resonemang. Innebörden i det du skriver är samma sak. Att du ändrar ordfökjden gör ingen skillnad i andemenigen i ditt resonemang.
Har du fått flertalet nej till sex på ett ställe kan du inte anta att personen vill ha sex på annan plats. Speciellt om det är en person du inte känner. Ta ett nej och gå vidare.
Du skriver som slutkläm: "Återigen ber jag dig att i FUP visa vad tjejen mer har sagt nej till än att följa med hem till honom?" Du bevisar min poäng även fast du inte förstår det.
Alltså jag undrar verkligen var ditt intellekt finns? Har du något över huvud taget? Ändrat ordföljd? Det är ju helt skilda saker säger jag ju. Hur kan du inte förstå det?
Citat:
- Nej jag kan inte följa med dig hem för jag kommer inte hinna tillbaka. Min mamma väntar på mig.
Detta betyder inte att hon vill allt annat som du påstår att jag tänker. Men det betyder inte heller per automatik att hon kommer säga nej till allt annat heller.
Att du inte kan se skillnaden är ett mysterium för mig. Hur kan du inte se skillnaden?????
Ditt resonemang:
Svar: - Nej jag vill inte åka med dig på motorcykeln.
Du säger att jag påstår att det per automatik betyder att hon vill åka med i bil, med tåg, på cykel, med flyg, med moped, gåendes, krypandes m.m.
Mitt resonemang:
Svar: - Nej jag vill inte åka med dig på motorcykeln.
Det behöver inte betyda att personen inte kan tänka sig att åka med på något annat sätt.
Personen kan tänka sig att åka med i bil t.ex.
Om du inte ser skillnaden nu så kan jag tyvärr inte hjälp dig utan du behöver nog söka hjälp någon annan stans.