2026-09-22, 10:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hur mycket drack hon innan han bjöd på sprit?

Hur mycket tror du att en tonåring tål?

Anser du att hon har något ansvar i att inte dricka för mycket för att hålla koll på vad man själv gör?

Tror du det är många personer som gör saker på fyllan som de inte skulle ha gjort om de var nyktra?
Citera
2026-09-22, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Tack för ett balanserat välskrivet inlägg vilket inte är vanligt att bemötas med.
Det jag vill försöka få Humbug att sluta med är att påstå saker som hen inte har en aning om hur hen ska räkna ut. Det finns många saker hen inte tagit hänsyn till i sin beräkning. Känslan är lite samma känsla som jag får när de säger att lagen är solklar och enkel att tolka och förstå. De tänker inte mer än ett steg och tror att allting är enkelt.
Gällande uträkningen har du förstått mig rätt i att hen måste ju ta hänsyn till anmälningar som visat sig inte röra våldtäkt utan något annat. Eller att det troligtvis inte har hänt något alls.
Gällande antalet i befolkningen som är straffmyndiga, hur stort antal av dessa är sexuellt aktiva? Det borde ju bara vara dessa som ska tas med beräkningen.
Gällande antalet anmälningar så kan alltså förhållandet mellan 2 personer resultera i 30 anmälningar.
Alltså att samma person kan ha anmälts 30 gånger av en och samma person. Om en kvinna t.ex. säger att under en period har denne man våldtagit mig 30 gånger så är det talet 30 som tas upp i statistiken.
Sedan tar hen inte heller hänsyn till saker som inte anmäls.
Det finns flera andra saker med om man tänker vidare.

Den där uträkningen är en ganska tråkig sak att diskutera dock. Det räcker med att inse att 1 våldtäktsanmälan inte nödvändigtvis representerar 1 unik gärningsperson och att man inte beaktar mörkertalet.

Finns såklart ännu mer saker jag kan ta upp men orkar inte det för det behövs inte. Brister har redan identifierats.

Om någon inte vill förstå så är det bättre att lämna diskussionen. Det bästa är att sprida kunskap och resonera med logisk precision. Det finns vissa feminister, ta exempelvis Merapi, som aldrig någonsin kommer kunna medge att hon har tänkt fel. Detta är en svaghet i karaktären dock.

Det viktigaste är att man söker efter sanningen och bryr sig om logik.

Jag lägger snabbt ner om jag märker att personen inte tar till sig det som krävs.
Senast redigerad av Pellefant777 2026-09-22 kl. 10:44.
Citera
2026-09-22, 10:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Återigen inget svar.

Jag har aldrig påstått att jag tror han bestämde sig för det så det är en väldigt konstig fråga från dig.
Lite pinsam faktiskt.
När började hennes passivitet då och varför blev hon passiv i ett så tidigt skede?
När uppfattar hon enligt dig att hon kommer att bli "våldtagen" inne på toaletten?
Du vet själv att han bestämde sig för att våldta när han sket i att han inte hade samtycke.
Citera
2026-09-22, 10:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Svara på mina frågor först.

När skulle du uppfatta att du skulle bli våldtagen vid detta scenario?

Om jag är stor som hulken och drar ner dina brallor och kör in min kuk i din röv så ska du se att du får uppleva både en jävligt hotfull situation och att du drabbas av freeze/fawning.

Kommentera hur du tror att du skulle reagera.

Om jag ställer frågor till dig och du besvarar dem genom motfrågor av en helt annan art varför tycker du då jag ska svara på dina frågor först?

Jag kan ju säga att varför ska en kille dömas till fängelse när en tjej uppenbarligen ljuger om att hon var så rädd/handlingsförlamad så hon inte kunde göra någonting?

Svara på det!
Citera
2026-09-22, 10:34
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Återigen inget bemötande i sak. Bara en massa känslor som väller fram. Jag har inte en aning om vilka personerna som är inblandade är. Jag argumenterar för att försvara att svenskt rättsväsende ska vara rättssäkert.
Du behöver inte vara orolig för att du ska lyckas väcka några som helst känslor till liv inom mig.

Men man blir ju lite undrande när du så benhårt försvarar våldtäktaren i alla lägen.
Citera
2026-09-22, 10:38
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Vad gjorde tjejen i kön utanför toaletten? Varför gjorde hon det hon säger att hon gjorde?
Vad spelar det för roll?

Det är inte hon som våldtagit honom på toaletten.
Citera
2026-09-22, 10:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du skulle ha ansett att du förtjänade att våldtagen vid scenariot nedan.

Du är väldigt full och jag erbjuder dig skjuts. Under resan hemåt häller jag i dig mer sprit. Du ler och ser villig ut.

Jag är stor som hulken i jämförelse med dig. Jag bär upp dig i lägenheten och tränger in i din röv. När du vaknar rinner det det sperma ur rövhålet. Du klär på dig och tar dig hem med smärtande rövhål eftersom jag torrknullat dig.

Går du hem och knyter näven i fickan?
Varför anmäler du mig inte?
Skam?

Är det så att kvinnan Cinmik går igång på den där fantasin eller varför upprepar du den så ofta.

Skillnaden ligger ju i att jag inte skulle ha ansett mig som våldtagen om jag haft sex med någon om jag har sagt ja vid flera tillfällen samt varit delvis pådrivande. Jag har alltså inte legat däckad och helt utslagen. Att du skulle anse dig våldtagen i samma situation och skylla ditt spritsinne och dina handlingar du gör under spritpåverkan på någon annan får stå för dig. Jag skulle inte göra det.
Citera
2026-09-22, 10:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Om jag ställer frågor till dig och du besvarar dem genom motfrågor av en helt annan art varför tycker du då jag ska svara på dina frågor först?

Jag kan ju säga att varför ska en kille dömas till fängelse när en tjej uppenbarligen ljuger om att hon var så rädd/handlingsförlamad så hon inte kunde göra någonting?

Svara på det!
Vem syftar du på?

Svara nu på detta och andra ställda frågori trådendu duckat..

När skulle du uppfatta att du skulle bli våldtagen vid detta scenario?

Om jag är stor som hulken och drar ner dina brallor och kör in min kuk i din röv så ska du se att du får uppleva både en jävligt hotfull situation och att du drabbas av freeze/fawning.

Kommentera hur du tror att du skulle reagera.
Citera
2026-09-22, 10:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad spelar det för roll?

Det är inte hon som våldtagit honom på toaletten.

Ditt resonemang är ju otroligt korkat.

Om hon redan utanför toaletten i kön vet med sig om att hon kommer att bli "våldtagen" om hon följer med in på toaletten hur förklarar du då hennes handlande att hon följer med in frivilligt och låter sig "våldtas"?
Citera
2026-09-22, 10:44
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Är det så att kvinnan Cinmik går igång på den där fantasin eller varför upprepar du den så ofta.

Skillnaden ligger ju i att jag inte skulle ha ansett mig som våldtagen om jag haft sex med någon om jag har sagt ja vid flera tillfällen samt varit delvis pådrivande. Jag har alltså inte legat däckad och helt utslagen. Att du skulle anse dig våldtagen i samma situation och skylla ditt spritsinne och dina handlingar du gör under spritpåverkan på någon annan får stå för dig. Jag skulle inte göra det.
Nej nu besvarar du inte frågor i mitt scenario.
Citera
2026-09-22, 11:37
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ditt resonemang är ju otroligt korkat.

Om hon redan utanför toaletten i kön vet med sig om att hon kommer att bli "våldtagen" om hon följer med in på toaletten hur förklarar du då hennes handlande att hon följer med in frivilligt och låter sig "våldtas"?
Hon har väl reagerat med fullständig passivitet.
Citera
2026-09-22, 13:00
Medlem
Citat:
Du skulle ha ansett att du förtjänade att våldtagen vid scenariot nedan.

Du är väldigt full och jag erbjuder dig skjuts. Under resan hemåt häller jag i dig mer sprit. Du ler och ser villig ut.

Jag är stor som hulken i jämförelse med dig. Jag bär upp dig i lägenheten och tränger in i din röv. När du vaknar rinner det det sperma ur rövhålet. Du klär på dig och tar dig hem med smärtande rövhål eftersom jag torrknullat dig.

Går du hem och knyter näven i fickan?
Varför anmäler du mig inte?
Skam?

Det där är ett osmakligt exempel. Att beskriva ett äckligt övergrepp där huvudpersonen är personen du diskuterar med blir väldigt osmakligt. Det är olämpligt. Det är ett övertramp (anser jag). Oavsett om du är förbannad på Joaquin så bör du undvika sådana olämpliga exempel.

Sedan ser jag dig ibland i olika trådar försöka frigöra kvinnor ifrån ansvar. Kvinnor har ansvar för de situationer de försätter sig i. Vilket innebär vadå? Att kvinnor behöver göra riskanalyser.

Hade jag haft en dotter och hon åkt till Kongo Kinshasa utan min vetskap och blivit våldtagen där så hade jag självfallet inte börjat med att kritisera hennes val. Jag hade tröstat henne, sett till att hon får läkarhjälp etc. Men sedan, efter ett tag, så hade jag givetvis börjat prata om vikten av att göra riskkalkyler på ett smidigt sätt.

Den dagen vi inte kan förvänta oss att kvinnor tar ansvar för vilka situationer de försätter sig i alls, så blir det svårt att se dem som mäns jämlikar.

Varför behöver vi ha koll på små barn för? Jo, för barn far iväg, springer iväg, och kan inte förväntas ta ansvar för sin säkerhet på det sättet. Därför små barn har en målsman. Men vuxna kvinnor, som påstår sig vara jämlika oss män bör kunna göra rimliga riskbedömningar. Det är inte för mycket begärt.

Innebär detta att det jämt är rimligt att ta upp riskperspektivet? Nej, såklart inte. Som kvinna kan du bli våldtagen mitt på dagen på väg till jobbet. Det är möjligt. I den situationen så känns det rätt orimligt att prata om det kvinnliga ansvarstagandet.

Men däremot om en kvinna är ute väldigt ofta på nätterna, dricker sig berusad och går hem själv och hoppar in i bilar som påstår sig vara taxibilar bara sådär. Ja, då finns det såklart en hel del att prata om.

Detta är bara sunt förnuft.
Senast redigerad av Pellefant777 2026-09-22 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in