Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Mmm men den lilla taktiken ser vi alla igenom och jag har frågat dig innan om du köper att någon säger att dom inte är nazist när det enda dom pratar om är den ariska rasens överlägsenhet och liknande tankegods?

Vad ev feminister kallar sig själva skiter jag ju fullständigt i eftersom jag ändå sållat bort dom när just det feministiska/PK tankegodset visar sig i henne. Du har också befunnit dig i sekten alldeles för länge och totalt tappat bort din referensramar för verkligheten. Du säger att du inte är feminist när 100% av det du säger är feministiska tankegods. För mig är det mest märkligt att du vill leva i detta självbedrägeri där du låtsas vara något du inte är.
Och här kommer intressant information till dig: i forum där kvinnor klankar ner på män och kommer med rent manshat, där försvarar jag männen. I dessa forum ses jag
inte som någon feminist. Snarare tvärtom. Att du får se det du verkar vara "feminism" hos mig här på FB är kanske inte så konstigt? Finns rätt mycket kvinnohat på detta forum. Men det märker du förmodligen inte?
Jag försvarar alltid den som behöver försvar (som en sann humanist). Här är det kvinnorna. I andra sammanhang är det männen. IRL har jag
verkligen försvarat utsatta män. Tom. gått så långt som kontakt med ministrar i vissa fall, för att försvara utsatta män (svenska män ska väl tilläggas).
Så nu får du allt göra lite självrannsakan här. För om du anser mig vara feminist, så säger det en hel del om kontexten här på FB. Som väcker min sida av att vilja försvara just kvinnor
här. Se dig omkring här! Se kvinnohatet och hatet mot de som kämpar för kvinnors rättigheter. Klart sådant väcker en reaktion i mig som humanist.
Men så finns det fall IRL där jag sett rejält manshat/fördomar mot män. Klart sådant väcker en reaktion i mig som humanist.
Men nej, någon feminist är jag inte. Humanismen täcker allt jag står för och räcker mycket väl till.