Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-05, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Hahahaha va? Du som nazifeminist märker inte feminism? Jag sa politik och sen skämt så poängen var liksom att vi pratar innan vi ligger vilket var absurt för Ipsi och andra som jobbar som horor. Veta var folk står är otroligt enkelt åtminstone för mig så vet inte vad mer jag kan säga till er här om ni fortfarande inte förstår.

Tjatigt. Jag är humanist, inte feminist. Och nej, jag märker inte feminism om inte en person pratar om feminism och tar ställning i frågan. Jag och exet har helt enkelt inte pratat feminism på alla dessa år. Men vi har levt relativt jämställt. Visst, jag är (stolt) förste familjeförsörjare eftersom jag tjänar något mer och jobbar mer än exet. Hushållsarbetet delar vi på, även om exet tar mer ansvar för den biten. Ta hand om barnen gör vi relativt jämställt också, även om jag tar mer ansvar för dem. Men jag hade kunnat tänka mig exet som något antifeministisk, då exet ofta talar lite lätt negativt om kvinnor i ledande positioner. Men så är alltså inte fallet, exet är feminist. Dvs. anser att män och kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som varandra: socialt, politiskt och ekonomiskt. Men exets hjärtefrågor är mer miljön och skattefrågan, än den feministiska frågan.
Citera
2022-06-05, 12:53
Medlem
Citat:
Hahaha ja jag kände inte till den stora konspirationen där sneaky feminister mörkar bort sin politik totalt för att dom är desperata efter lite rejäl antifeministisk kuk. Kanske har jag blivit lurad? Spelar hon alldeles mysig och undergiven och förkastar feminism och garvar röven åt sig åt sexistiska skämt och säger att jag är hennes mästare och att hon hör hemma i köket så hade jag ju blivit lurad. Men vet du vad? Är feminister så desperata efter min kuk tycker jag faktiskt bara det är gulligt.

Det är väl ändå inte antifeministisk dolme de vill åt. Det är väl rätt och slätt en dolme med tillhörande köttstycke de i så fall vill åt. De skrattar åt dina skämt för att göra dig glad, kåt och medgörlig (fast egentligen skiter de i dina skämt, det är bara din kropp och dolme de vill åt). Sedan sätter de in stöten. Och du ligger med dem för glatta livet. Tillfredsställer dessa feminister sexuellt. Sedan går de ifrån dig, nöjda glada och sexuellt tillfredsställda.

Det är väl giftemål med dig de inte skulle vara intresserade av. Då skulle de visa sina sanna åsikter. Men för lite skönt sex kan de nog hålla tyst och spela bimbos för att få smaka din dolme. Men som partner anser de förmodligen dig vara för korkad (pga. din antifeminism) för. Men sex: det duger du till. Som ett litet stycke kött.
Citera
2022-06-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Där har du fel. En rabiat feminist lider alltid utav psykisk ohälsa, utan undantag.

Om du med rabiat feminist menar manshatare, så håller jag med. Både kvinnohatare och manshatare lider förmodligen av psykisk ohälsa.

Men en vanlig feminist behöver absolut inte lida av psykisk ohälsa.
Citera
2022-06-05, 12:57
Dubbelpost.
Senast redigerad av Ipsi 2022-06-05 kl. 13:09.
Citera
2022-06-05, 12:58
Citat:
Jag pratade om att avslöja feminister så vad pratar du om nu hjärtat? Först var din poäng att man inte talar med varandra innan man knullar. Sen var din poäng att man inte kan avslöja feminister och att ni är hemliga. Nu vet jag inte riktigt vad du far efter.
Som jag sa: Jag upphör aldrig att förvånas över grabbar här på Flashback som hävdar att de brukar prata politik innan de ligger.

Med tjocka Britta hemifrån byn då.
Vem annars vill lyssna på era politiska åsikter innan de ligger.
Citera
2022-06-05, 12:58
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tjatigt. Jag är humanist, inte feminist. Och nej, jag märker inte feminism om inte en person pratar om feminism och tar ställning i frågan. Jag och exet har helt enkelt inte pratat feminism på alla dessa år. Men vi har levt relativt jämställt. Visst, jag är (stolt) förste familjeförsörjare eftersom jag tjänar något mer och jobbar mer än exet. Hushållsarbetet delar vi på, även om exet tar mer ansvar för den biten. Ta hand om barnen gör vi relativt jämställt också, även om jag tar mer ansvar för dem. Men jag hade kunnat tänka mig exet som något antifeministisk, då exet ofta talar lite lätt negativt om kvinnor i ledande positioner. Men så är alltså inte fallet, exet är feminist. Dvs. anser att män och kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som varandra: socialt, politiskt och ekonomiskt. Men exets hjärtefrågor är mer miljön och skattefrågan, än den feministiska frågan.

Mmm men den lilla taktiken ser vi alla igenom och jag har frågat dig innan om du köper att någon säger att dom inte är nazist när det enda dom pratar om är den ariska rasens överlägsenhet och liknande tankegods? Vad ev feminister kallar sig själva skiter jag ju fullständigt i eftersom jag ändå sållat bort dom när just det feministiska/PK tankegodset visar sig i henne. Du har också befunnit dig i sekten alldeles för länge och totalt tappat bort din referensramar för verkligheten. Du säger att du inte är feminist när 100% av det du säger är feministiska tankegods. För mig är det mest märkligt att du vill leva i detta självbedrägeri där du låtsas vara något du inte är.

Citat:
Det är väl ändå inte antifeministisk dolme de vill åt. Det är väl rätt och slätt en dolme med tillhörande köttstycke de i så fall vill åt. De skrattar åt dina skämt för att göra dig glad, kåt och medgörlig (fast egentligen skiter de i dina skämt, det är bara din kropp och dolme de vill åt). Sedan sätter de in stöten. Och du ligger med dem för glatta livet. Tillfredsställer dessa feminister sexuellt. Sedan går de ifrån dig, nöjda glada och sexuellt tillfredsställda.

Det är väl giftemål med dig de inte skulle vara intresserade av. Då skulle de visa sina sanna åsikter. Men för lite skönt sex kan de nog hålla tyst och spela bimbos för att få smaka din dolme. Men som partner anser de förmodligen dig vara för korkad (pga. din antifeminism) för. Men sex: det duger du till. Som ett litet stycke kött.

Dom sväljer sin stolthet för kuk alltså. Dessutom var ju Ipsis poäng att vi inte kan veta något av det jag påstår angående om någon är feminist eller inte så nu känns det ju som denna kvinna visste väldigt mycket om mig helt plötsligt, min lilla poäng från början var ju bara att man vet var hon står politiskt om man bara talar med varandra.

Har aldrig legat med en tjej som inte vill ligga med mig igen så er teori om sneaky feminister som ljuger sig till ons kuk tror jag inte så mycket på.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Som jag sa: Jag upphör aldrig att förvånas över grabbar här på Flashback som hävdar att de brukar prata politik innan de ligger.

Med tjocka Britta hemifrån byn då.
Vem annars vill lyssna på era politiska åsikter innan de ligger.

Allt är politik. Jag tror inte du från första början förstod vad jag menade med fräck. Eller så var du bara grälsjuk i vanlig ordning.
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2022-06-05 kl. 13:06.
Citera
2022-06-05, 13:10
Medlem
Citat:
Mmm men den lilla taktiken ser vi alla igenom och jag har frågat dig innan om du köper att någon säger att dom inte är nazist när det enda dom pratar om är den ariska rasens överlägsenhet och liknande tankegods? Vad ev feminister kallar sig själva skiter jag ju fullständigt i eftersom jag ändå sållat bort dom när just det feministiska/PK tankegodset visar sig i henne. Du har också befunnit dig i sekten alldeles för länge och totalt tappat bort din referensramar för verkligheten. Du säger att du inte är feminist när 100% av det du säger är feministiska tankegods. För mig är det mest märkligt att du vill leva i detta självbedrägeri där du låtsas vara något du inte är.

Och här kommer intressant information till dig: i forum där kvinnor klankar ner på män och kommer med rent manshat, där försvarar jag männen. I dessa forum ses jag inte som någon feminist. Snarare tvärtom. Att du får se det du verkar vara "feminism" hos mig här på FB är kanske inte så konstigt? Finns rätt mycket kvinnohat på detta forum. Men det märker du förmodligen inte?

Jag försvarar alltid den som behöver försvar (som en sann humanist). Här är det kvinnorna. I andra sammanhang är det männen. IRL har jag verkligen försvarat utsatta män. Tom. gått så långt som kontakt med ministrar i vissa fall, för att försvara utsatta män (svenska män ska väl tilläggas).

Så nu får du allt göra lite självrannsakan här. För om du anser mig vara feminist, så säger det en hel del om kontexten här på FB. Som väcker min sida av att vilja försvara just kvinnor här. Se dig omkring här! Se kvinnohatet och hatet mot de som kämpar för kvinnors rättigheter. Klart sådant väcker en reaktion i mig som humanist.

Men så finns det fall IRL där jag sett rejält manshat/fördomar mot män. Klart sådant väcker en reaktion i mig som humanist.

Men nej, någon feminist är jag inte. Humanismen täcker allt jag står för och räcker mycket väl till.
Citera
2022-06-05, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vad säger/gör de som får dig att slå fast att de inte är feminister?

Du har fått det förklarat för dig en dussintal gånger redan i tråden men du fortsätter att tramsa ser jag. Du kanske är en extremt dålig människokännare, vad vet jag?

Ta och läs igenom dina egna inlägg i den här tråden och du kommer få det tydligaste exemplet på hur man vet om någon är en rabiat feminist.

Citat:
Om du med rabiat feminist menar manshatare, så håller jag med. Både kvinnohatare och manshatare lider förmodligen av psykisk ohälsa.

Men en vanlig feminist behöver absolut inte lida av psykisk ohälsa.

Vad är en "vanlig feminist"? Det är en varelse som inte existerar längre. Extremfeminismen som präglas av intersektionalitet och sinnessjukdom har tagit över fullständigt.

Ingen som kallar sig "feminist" är normal och samtliga lider av psykisk ohälsa.
Citera
2022-06-05, 13:16
Citat:

Dom sväljer sin stolthet för kuk alltså. Dessutom var ju Ipsis poäng att vi inte kan veta något av det jag påstår angående om någon är feminist eller inte så nu känns det ju som denna kvinna visste väldigt mycket om mig helt plötsligt, min lilla poäng från början var ju bara att man vet var hon står politiskt om man bara talar med varandra.

Har aldrig legat med en tjej som inte vill ligga med mig igen så er teori om sneaky feminister som ljuger sig till ons kuk tror jag inte så mycket på.

Allt är politik. Jag tror inte du från första början förstod vad jag menade med fräck. Eller så var du bara grälsjuk i vanlig ordning.
Nej, allt är möjligen politik för dig eftersom du inte kan föra ett normalt samtal som en normal människa utan ska prata krig, vaccin och snöskottning för att komma fram till vilka åsikter den person du pratar med inte har och vilka partier den du pratar med inte röstar på. Kombinerat med att du drar sexistiska skämt och orerar om att folk är psyksjuka så är du garanterat ingen hit på marknade och innan du har kommit fram till om du vill ligga med personen eller inte har tåget gått för länge sen.
Citera
2022-06-05, 13:17
Medlem
Citat:

Sväljer stolthet för dolme? Nej. De ser dig bara som ett litet köttstycke som de utnyttjar för sin sexuella tillfredställelse. Du skulle säkert också kunna ligga med någon som inte delar din politiska uppfattning, om du är kåt och hon är snygg. Det är ju bara hennes kropp du vill åt, inte hennes hjärna. Precis som med feministerna alltså: det är bara din kropp de vill åt, inte din hjärna. Så klart skulle de kunna ligga med dig om du är snygg och de är kåta.

Är de kåta kommer de inte vilja diskutera politik, utan kommer låtsasskratta åt dina dåliga skämt samtidigt som de fantiserar om dig naken i deras säng.
Citera
2022-06-05, 13:20
Citat:
Du har fått det förklarat för dig en dussintal gånger redan i tråden men du fortsätter att tramsa ser jag. Du kanske är en extremt dålig människokännare, vad vet jag?

Ta och läs igenom dina egna inlägg i den här tråden och du kommer få det tydligaste exemplet på hur man vet om någon är en rabiat feminist.

Vad är en "vanlig feminist"? Det är en varelse som inte existerar längre. Extremfeminismen som präglas av intersektionalitet och sinnessjukdom har tagit över fullständigt.

Frågan var hur du säkerställer att någon INTE är det.
Citera
2022-06-05, 13:20
Medlem
Citat:

De feminister jag känner är vanliga feminister. Som vill att kvinnor världen över ska ha samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter som män: politiskt, socialt och ekonomiskt. Och nej: de lider verkligen inte av psykisk ohälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in