Jag uppfattar det som att du vill gå lång och skicka en köporder för där du vill få din entry i aktiekursen och att du samtidigt vill skicka en säljorder där du vill ha din exit.
Det kan du inte göra med ett enda knapptryck på webben hos Nordnet, du måste dela upp det i två ordrar.
Jag tror att det du egentligen är ute efter är att skicka tre ordrar: entry, exit och stoploss. Du vill alltså köpa en aktieposition och sälja av positionen om kursen antingen når din "profit target" (om du har rätt) eller din stoploss (om du har fel).
Jag har aldrig tradeat CFD:er men IG verkar inte ha ordertypen One-Cancels-Other (OCO). När du vill gå lång kan du då först t.ex. skicka en vanlig "buy limit order" för din entry och sedan skicka en OCO där du anger både din stoploss och din exit.
IG har annars en bra beskrivning av hur man allmänt ska tänka när man använder stoppordrar:
https://www.ig.com/uk/risk-management/stop-orders
Det är en djungel med olika ordrar eftersom många använder olika namn på samma saker. Det är också en förvirrande terminologi för man kan t.ex. också använda en stop order för att göra en entry och man kan behöva lära sig att skicka olika ordrar beroende på om man vill gå lång eller kort.