Hej,
håller ju på och försöker hitta mig ett jobb. Och så hamna man i HR träsket.
Man söker ett jobb och får tala med en kvinna. Sedan får man tala med nästa. Och nästa och nästa. Jag är rädd att Sveriges samlade bnp består utav 5% HR arbetsintervjuer. Och detta tar tid för mig och ger inget heller.
Frågeställning:
Hur stor andel utav Sveriges bnp kommer för närvarande från HRs arbetsintervjuer?
Hur går konsultbranschen runt? Vissa konsulter jagar kandidater till andra konsultbolag som då har ett riktigt företag som kanske behöver en arbetare. Blir det inte bättre om företaget anställer själva?
Skall vi män börja driva att det skall vara 50/50 på HR? Är HR sexistiska?
Hej,
håller ju på och försöker hitta mig ett jobb. Och så hamna man i HR träsket.
Man söker ett jobb och får tala med en kvinna. Sedan får man tala med nästa. Och nästa och nästa. Jag är rädd att Sveriges samlade bnp består utav 5% HR arbetsintervjuer. Och detta tar tid för mig och ger inget heller.
Frågeställning:
Hur stor andel utav Sveriges bnp kommer för närvarande från HRs arbetsintervjuer?
Hur går konsultbranschen runt? Vissa konsulter jagar kandidater till andra konsultbolag som då har ett riktigt företag som kanske behöver en arbetare. Blir det inte bättre om företaget anställer själva?
Skall vi män börja driva att det skall vara 50/50 på HR? Är HR sexistiska?
Vad söker du för jobb om du blir skickad till en massa HR folk?
HR är ett vidrigt släkte som förtjänar gängspö och tortyr.
Om min dotter skulle vilja bli HR skulle jag berätta för henne att hon inte har någon plats i mitt liv, men att jag hoppas att hon får det bra utan mig. 😇
Det är sant HR är den nya luftslottsbranschen. Och fullproppat med dåliga personligheter som blir mycket värre efter att ha suttit och misstrott folk/sökande ett tag. Har sett dem jobba från både under och ovan. Många av dem försöker dessutom rättfärdiga sin existens genom att hitta på en massa onödiga dumheter i rekryteringen för att det ska se ut som de gör nytta. Flera verksamheter jag varit i har man misstrott deras nytta så är dock inte förvånad att många av dem kämpar för att behålla jobbet.
HR är också värdelösa för företaget. Om dom rekryterar har dom ingen aning om vilka krav som ställs på dom som ska jobba på tex en monteringsavdelning. Annars är det vanliga att dom lägger ut rekryteringen på en lika värdelös extern rekryterare.