2022-05-30, 22:10
Avstängd
PrippsFats avatar
Hej,
håller ju på och försöker hitta mig ett jobb. Och så hamna man i HR träsket.

Man söker ett jobb och får tala med en kvinna. Sedan får man tala med nästa. Och nästa och nästa. Jag är rädd att Sveriges samlade bnp består utav 5% HR arbetsintervjuer. Och detta tar tid för mig och ger inget heller.

Frågeställning:
Hur stor andel utav Sveriges bnp kommer för närvarande från HRs arbetsintervjuer?

Hur går konsultbranschen runt? Vissa konsulter jagar kandidater till andra konsultbolag som då har ett riktigt företag som kanske behöver en arbetare. Blir det inte bättre om företaget anställer själva?

Skall vi män börja driva att det skall vara 50/50 på HR? Är HR sexistiska?
Citera
2022-05-30, 22:16
Medlem
Maskotens avatar
HR kan ju fara rätt åt helvete
Citera
2022-05-30, 23:13
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Hej,
håller ju på och försöker hitta mig ett jobb. Och så hamna man i HR träsket.

Man söker ett jobb och får tala med en kvinna. Sedan får man tala med nästa. Och nästa och nästa. Jag är rädd att Sveriges samlade bnp består utav 5% HR arbetsintervjuer. Och detta tar tid för mig och ger inget heller.

Frågeställning:
Hur stor andel utav Sveriges bnp kommer för närvarande från HRs arbetsintervjuer?

Hur går konsultbranschen runt? Vissa konsulter jagar kandidater till andra konsultbolag som då har ett riktigt företag som kanske behöver en arbetare. Blir det inte bättre om företaget anställer själva?

Skall vi män börja driva att det skall vara 50/50 på HR? Är HR sexistiska?

Vad söker du för jobb om du blir skickad till en massa HR folk?
Citera
2022-05-30, 23:50
Medlem
HR är ett vidrigt släkte som förtjänar gängspö och tortyr.

Om min dotter skulle vilja bli HR skulle jag berätta för henne att hon inte har någon plats i mitt liv, men att jag hoppas att hon får det bra utan mig. 😇
Citera
2022-05-31, 00:02
Medlem
Det är sant HR är den nya luftslottsbranschen. Och fullproppat med dåliga personligheter som blir mycket värre efter att ha suttit och misstrott folk/sökande ett tag. Har sett dem jobba från både under och ovan. Många av dem försöker dessutom rättfärdiga sin existens genom att hitta på en massa onödiga dumheter i rekryteringen för att det ska se ut som de gör nytta. Flera verksamheter jag varit i har man misstrott deras nytta så är dock inte förvånad att många av dem kämpar för att behålla jobbet.
Citera
2022-05-31, 00:19
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Vad söker du för jobb om du blir skickad till en massa HR folk?
Professionell öldrickare Vad annars kan det vara?
Citera
2022-05-31, 01:52
Medlem
Var glad så länge du slipper rekryteringsföretagen.
Citera
2022-05-31, 02:00
Medlem
Bizmarcks avatar
Jag skulle aldrig gå på en intervju där jag förväntades få träffa en HR-person.
Det är chefen som gäller, annars slösa inte min tid!
Citera
2022-05-31, 02:32
Medlem
auruns avatar
Ja, HR är ett speciellt talanglöst släkte, men det låter mer som du pratar om rekryterare/rekryteringsbolag?
Citera
2022-05-31, 06:41
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrippsFat
Frågeställning:

2,7% - de gör trots allt sitt bästa för att sortera ut de värsta mupparna
Citera
2022-05-31, 06:48
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Professionell öldrickare Vad annars kan det vara?

Där har vi det! Finns ingen profession som är i så stort behov av HR bedömning som ölhävare.
Citera
2022-05-31, 07:34
Medlem
HR är också värdelösa för företaget. Om dom rekryterar har dom ingen aning om vilka krav som ställs på dom som ska jobba på tex en monteringsavdelning. Annars är det vanliga att dom lägger ut rekryteringen på en lika värdelös extern rekryterare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in