2022-05-31, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, koranen är ingen folkgrupp och koranen kan inte bli kränkt.

Jag kan hålla med om att jämförelsen blir lite skev -- han gjorde en laglig handling som inte skadade någon. Pöbeln brände bilar och kastade sten vilket ledde till skador på poliser och allmänhet.
Det är pöbeln som skall bekämpas, inte en människa som bränner en bok och grillar bacon dessutom med tillstånd.

För dig och mig är koranen inte det, men för en religös människa är det. Koranen är ju guds ord så han kränker gud.
Citera
2022-05-31, 19:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
För dig och mig är koranen inte det, men för en religös människa är det. Koranen är ju guds ord så han kränker gud.
Och i Sverige har vi religionsfrihet så vi tror vad vi vill så länge vi inte försöker tvinga det på andra.
Den ena får med andra ord vörda sin koran och den andra får bränna sin.
Senast redigerad av micro113 2022-05-31 kl. 19:46.
Citera
2022-05-31, 20:02
Medlem
Citat:

Men gud finns ju inte I koranen! Som o säga att bilen blir trasig för att man kastar instruktionsboken!
Citera
2022-05-31, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och i Sverige har vi religionsfrihet så vi tror vad vi vill så länge vi inte försöker tvinga det på andra.
Den ena får med andra ord vörda sin koran och den andra får bränna sin.

Har någon försökt tvinga dig konvertera till islam? Att bränna koranen är inte en religon.
Citera
2022-05-31, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Men gud finns ju inte I koranen! Som o säga att bilen blir trasig för att man kastar instruktionsboken!

Nej det är inte samma sak. Och återigen för religösa är det så.
Citera
2022-05-31, 20:41
Medlem
Citat:
Vi har yttrandefrihet fast i yttrandefrihet står det också att man inte får förtrycka grupper. vi har också lagar om diskriminering och religionsfrihet. Att bränna koranen går emot alla dessa. Vet inte vad polisen tänker.
Att bränna en koran är inte ett förtryck eller diskriminering utan bara ett uttryck för att man ogillar muhammedanismen. Paludan är alltså i sin fulla rätt att, i yttrandefrihetens namn, bränna denna hemska bok. För min personliga del får han gärna bränna bibeln och toran också.
Polisen ska inte stoppa Rasmus men hålla noggrann ordning på motdemonstranter och kriminella.
De ska också ge tillstånd till demonstrationen på önskad plats och inte göra som Örebropolisen och placera Paludan i ett industriområde där, för övrigt, ingen muhammedanism finns.
Citera
2022-05-31, 20:46
Medlem
Citat:
Nej det är inte samma sak. Och återigen för religösa är det så.

Nej inte för religiösa!! För muslimer! Det är en jävla skillnad! Har svårt att se framför mig att kristna i Sverige skulle reagera på samma sätt om nån pajas fick för sig o bränna en bibel!
Citera
2022-05-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Och VAD säger Jimmie om Islam idag? Kanske gillar han hedersmord rentav? Jag hade INGEN ÅSIKT what so ever om Islam förrän jag läste om Fadime. Den unga vackra flickan som sköts i huvudet av sin egen far för att hon hade en svensk pojkvän. DÄR fick jag min bild och inget har hänt som fått mig att vidga mina vyer. Men Jimmie kanske kan presentera något för mig?
Betvivlar att han kan presentera något du inte redan känner till.
Men idag säger Jimmie att hela SDs rörelse både är och har varit religiöst neutralt. Han säger även det är onödigt av Paludan att bränna Koranen och hyser ingen direkt sympati för utspelet.

https://youtu.be/FpxVOridr6w?t=73

Vad både SD och Åkesson tidigare uttryckligen sagt och skrivit, är att islam är rena djävulens påfund, och måste hållas borta från Sverige med alla medel. I videon nedan säger Åkesson "Det stora problemet idag är den stora muslimska invandringen, det är dom som ställer till problem. Skulle man begränsa den, så har vi inget emot en ganska stor kristen invandring". Han åkte runt till många många invandrarföreningar, och lovade dom en bibehållen invandring från MENA och liknande, för mottjänsten att föreningarna skulle fixa mängder nya röstare åt SD i valet.

https://youtu.be/Rd04HH2ehDU?t=84

Vidare uttrycker Jomshof SDs bild av Islam, i Riksdagen:
https://www.youtube.com/watch?v=bS3yM6rBvHc

Vet inte om där finns något nytt att lära av ... förutom förstås att SD är och alltid har varit religions-neutralt. Och alla gånger dom sagt "muslimer" genom åren, förklarade med att man 'egentligen' menade "Islamister".
Senast redigerad av Robbinist 2022-05-31 kl. 20:51.
Citera
2022-05-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Betvivlar att han kan presentera något du inte redan känner till.
Men idag säger Jimmie att hela SDs rörelse både är och har varit religiöst neutralt. Han säger även det är onödigt av Paludan att bränna Koranen och hyser ingen direkt sympati för utspelet.

https://youtu.be/FpxVOridr6w?t=73

Vad både SD och Åkesson tidigare uttryckligen sagt och skrivit, är att islam är rena djävulens påfund, och måste hållas borta från Sverige med alla medel. I videon nedan säger Åkesson "Det stora problemet idag är den stora muslimska invandringen, det är dom som ställer till problem. Skulle man begränsa den, så har vi inget emot en ganska stor kristen invandring". Han åkte runt till många många invandrarföreningar, och lovade dom en bibehållen invandring från MENA och liknande, för mottjänsten att föreningarna skulle fixa mängder nya röstare åt SD i valet.

https://youtu.be/Rd04HH2ehDU?t=84

Vidare uttrycker Jomshof SDs bild av Islam, i Riksdagen:
https://www.youtube.com/watch?v=bS3yM6rBvHc

Vet inte om där finns något nytt att lära av ... förutom förstås att SD är och alltid har varit religions-neutralt. Och alla gånger dom sagt "muslimer" genom åren, förklarade med att man 'egentligen' menade "Islamister".
Jaha! När SD talar om muslimer så menar de "islamister"? Who could have seen that coming? Inte jag men jag röstar på SD ändå för vad annars? Annie lööf?
Citera
2022-05-31, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Jimmie sa detta efter korankravallerna i Skäggetorp: "Personligen tycker jag Paludan är en idiot, men i Sverige har man rätt att vara en idiot"
Nja, inte om man bekänner sig till Islam, du vet
Citera
Medlem
Citat:
Jaha! När SD talar om muslimer så menar de "islamister"? Who could have seen that coming?
SD 'kom ut' som religiöst neutrala i höstas. https://samnytt.se/akesson-om-sds-syn-pa-islam-vi-har-ingen/
Vart ett sataniskt liv på många SD-anhängare då, kallade SD för desertörer, PK-besudlade m.m. (FB) Jimmie Åkesson vänder om islam – SD har ingen åsikt (2021-09-14)
Citat:
jag röstar på SD ändå för vad annars? Annie lööf?
Blankrösta går med.
Senast redigerad av Robbinist 2022-05-31 kl. 21:15.
Citera
Medlem
Har ni koll på att Paludan har flera gånger blivit anklagad på sexuella trakasserier mot barn och är dömd för lite allt möjligt det är därför han inte får demonstrera i Danmark. Om ni ska stötta honom vet då att ni är i lag med en inavlad 80iq pedofil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in