2022-05-31, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Så! Vad tror vi om den här veckan då?! Blir det mer kravaller eller har polisen koll o kan förhindra brott denna gång?! Kommer samtliga politiker som är bokade dyka upp eller kommer man bojkotta pga Paludans närvaro?
Jimmi Åkesson kommer väl inte komma, pga att samma feminist-flata som varit där tidigare år bredvid Åkesson nu kommer vara där igen.

Nån som känner till JÅs inställning till Paludans dumheter?
JÅs inställning till islam är ju känd, även om han 'säger' annorlunda idag än förr.
Citera
2022-05-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Yttrandefrihet kallas det!

Vi har yttrandefrihet fast i yttrandefrihet står det också att man inte får förtrycka grupper. vi har också lagar om diskriminering och religionsfrihet. Att bränna koranen går emot alla dessa. Vet inte vad polisen tänker.
Citera
2022-05-31, 18:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Vi har yttrandefrihet fast i yttrandefrihet står det också att man inte får förtrycka grupper. vi har också lagar om diskriminering och religionsfrihet. Att bränna koranen går emot alla dessa. Vet inte vad polisen tänker.
Nej, att bränna koranen eller bibeln är fullt lagliga handlingar och står inte för något förtryck i sig.

Bränna bilar och kasta sten för att jaga bort folk däremot .....
Citera
2022-05-31, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, att bränna koranen eller bibeln är fullt lagliga handlingar och står inte för något förtryck i sig.

Bränna bilar och kasta sten för att jaga bort folk däremot .....

Inte rättvis jämförelse. Jag förstår att folk kan tro det men ni har fel det är diskriminering. När flashbackare slutar köpa sex och knark kan folk på detta forum börja snacka om lagar.
Citera
2022-05-31, 19:06
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jimmi Åkesson kommer väl inte komma, pga att samma feminist-flata som varit där tidigare år bredvid Åkesson nu kommer vara där igen.

JÅs inställning till islam är ju känd, även om han 'säger' annorlunda idag än förr.
Jimmie sa detta efter korankravallerna i Skäggetorp: "Personligen tycker jag Paludan är en idiot, men i Sverige har man rätt att vara en idiot"
Citera
2022-05-31, 19:07
Medlem
Om jag fick träffa Paludan och ställa en fråga så var det.....-"HUR uttalar du ditt efternamn"? INGEN verkar veta! Palludan? Paluuudan? Sedan skulle jag säga....-"Heja Rasmus"!
Citera
2022-05-31, 19:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Inte rättvis jämförelse. Jag förstår att folk kan tro det men ni har fel det är diskriminering. När flashbackare slutar köpa sex och knark kan folk på detta forum börja snacka om lagar.
Det är en helt rättvis jämförelse eftersom det är de två sakerna som står emot varandra.
Han bränner en liten bok .... och pöbeln bränner bilar och kastar sten...
Citera
2022-05-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är en helt rättvis jämförelse eftersom det är de två sakerna som står emot varandra.
Han bränner en liten bok .... och pöbeln bränner bilar och kastar sten...

Det är inte okej att bränna och kasta Sten nej. Det är inte en rättvis jämförelse det finns massor av regler hur man får behandla koranen. Dessutom lindande han in boken i bacon vilket också är kränkande pga griskött anses vara hemligt. Och han brände böckerna under en helig högtid. Det är inte bara bok brännandet mitt bland muslimska invånare dessutom. Att polisen godkänner detta igen är ett kvitto på förtrycket och rasismen mot islam som finns i Sverige.
Citera
2022-05-31, 19:21
Medlem
Citat:
Det är inte okej att bränna och kasta Sten nej. Det är inte en rättvis jämförelse det finns massor av regler hur man får behandla koranen. Dessutom lindande han in boken i bacon vilket också är kränkande pga griskött anses vara hemligt. Och han brände böckerna under en helig högtid. Det är inte bara bok brännandet mitt bland muslimska invånare dessutom. Att polisen godkänner detta igen är ett kvitto på förtrycket och rasismen mot islam som finns i Sverige.
Massor av regler hur man får behandla koranen"? Jaha? Jaså? Måste gemene svensk ta del av de "reglerna"? Paludan bränner koranen för att visa på ngt väldigt viktigt och det är att det finns STORA(?) grupperingar i vårt land som inte accepterar yttrandefriheten som vi tar för given(?).
Citera
2022-05-31, 19:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, koranen är ingen folkgrupp och koranen kan inte bli kränkt.

Jag kan hålla med om att jämförelsen blir lite skev -- han gjorde en laglig handling som inte skadade någon. Pöbeln brände bilar och kastade sten vilket ledde till skador på poliser och allmänhet.
Det är pöbeln som skall bekämpas, inte en människa som bränner en bok och grillar bacon dessutom med tillstånd.
Citera
2022-05-31, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist

Och VAD säger Jimmie om Islam idag? Kanske gillar han hedersmord rentav? Jag hade INGEN ÅSIKT what so ever om Islam förrän jag läste om Fadime. Den unga vackra flickan som sköts i huvudet av sin egen far för att hon hade en svensk pojkvän. DÄR fick jag min bild och inget har hänt som fått mig att vidga mina vyer. Men Jimmie kanske kan presentera något för mig?
Citera
2022-05-31, 19:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är bara att fatta läget - ingen lag tar hänsyn till dina känslor inför bacon eller eld. Det skiter i dina känslor.

Vissa muslimer tycker det är hemskt med bögparader - ingen bryr sig om deras känslor.
Vissa muslimer tycker det är hemskt att de inte får gifta sig med barn - ingen bryr sig om deras känslor.
Vissa muslimer tycker det är rätt att kasta kvinnor från balkongen - ingen bryr sig om deras känslor.

Det står dig helt fritt att leva i ett av de många samhällen som bryr sig om dina känslor. Hela mellanöstern finns, Pakistan, diverse afrikanska länder. Kanske är det bäst att du och andra söker sig dit istället för att gå runt med en ständig känsla av kränkthet?

Med det sagt anser jag att Paludan borde bränna sina böcker (jag förutsätter att han betalar för dem och äger dem) hemma i Danmark istället för att köra sin valkampanj på svensk mark och jag skulle knappast fälla några tårar om pederasten Paludan fick en sten i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in