2022-06-02, 14:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
I en demokrati går lagarna före allt annat, ex v religionens påbud, viker sig religionen för lagarna, är religionen demokratisk, annars inte.
Citera
2022-06-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Du kanske har glömt Salman Rushdi, Lars Vilks, charlie Hebdo?

Hur gick det för de som kritiserade islam och använde sin yttrandefrihet?
Det där kan sägas för alla andra åsiktsyttrare med. Anders Behring Breivik sköt ihjäl en jäkla massa ungdomar, för att dom var socialdemokrater och yttrade sin världsbild för omvärlden. Men Breivik är absolut inte emot yttrandefriheten för det.

Hur många andra människor i världen har kritiserat delar av Islamska traditionen, och inte upplevt problem med det? Flashbackforumet gör ju det hundra gånger per dygn, men forumet finns fortfarande kvar.

Finns det t.ex. 'oräkneliga' exempel på när bekännare av den islamska traditionen konstant och regelbundet angriper yttrandefrihetsprincipen, för att dom är emot just denna? Det finns ju många muslimskt inriktade politiska partier i många västländer. Ser vi dom angripa yttrandefrihetsprincipen, för dom anser den är fel?

Nej. Tvärtom.

Islamiska traditionens förfader, Mohammad profeten, är ihågkommen som kanske den största mänskliga förebilden i arabvärlden. Han förde långa väpnade bataljer för att etablera yttrandefrihets- och demokratiska principer, i en värld som annars bestod av klaner, som ständigt brukade våld istället för förnuft. Han införde respekt- och utbildning för kvinnor, och bibliotek för kunskap och lärdom, t.o.m. gatubelysning i byar och städer, detta över 1000 år innan vi hade förstånd nog att göra detsamma här uppe.

Friheten att få dela information och yttra sig, är en av Islams största ideologiska grundprinciper. Skapade av i huvudsak 1 man och hans följe - i motsats till Europa som inte kom på sånt här själva, utan bara adopterade- och härmade efter Greklands 'antika' politiska klimat, när Grekland redan haft det i 3000 år.

Så please, dra inte omkring med att Islam är oförenligt med yttrandefrihet och demokrati, enbart för att ett gäng unga hetsiga män blir arga för att nån idiot säger att det mest centrala i ett visst religiöst samfund är skit.
Hur fans gamla är folk egentligen?
Senast redigerad av Robbinist 2022-06-02 kl. 15:00.
Citera
2022-06-02, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Vilken tid? Kan man se det på SVTplay?

Du kan se det här.

https://www.facebook.com/StramKurs
Citera
2022-06-02, 14:53
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenskotern
Det är det jag menar, ser inga problem
i det. Är väl bara bra om fritt tycke får utmanas i Sverige, jag menar - vår åsiktskorridor är lika smal som Nordkoreas, tycker man fel om invandrare blir det ett jävla liv.

Du tycker vilken innevånare som helst, eller som i fallet dansken - nysvensk -, ska ha obegränsad tillgång till polisbeskydd och demonstrationstillstånd till olika upptåg?
Citera
2022-06-02, 14:57
Medlem
Jag är för yttrandefriheten, men emot att personer som ska yttra saker ska kosta skattebetalarna åtskilliga miljoner kr och sedan även hålla på med det flera ggr i veckan. Vi behöver våra poliser att arbeta med brott.

Satsa alla de här miljonerna istället på att omedelbart utvisa alla de brottsbelastade invandrarna så att man åtminstone får en liten möjlighet att stoppa det fria fallet ner till bananrepublik som vi upplever nu.
Citera
2022-06-02, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Du tycker vilken innevånare som helst, eller som i fallet dansken - nysvensk -, ska ha obegränsad tillgång till polisbeskydd och demonstrationstillstånd till olika upptåg?

Tvärtom.
Citera
2022-06-02, 17:37
Avslutad
Naturligtvis ska han ha tillstånd och behandlas som alla andra. Han har full rätt att vara där liksom överallt i hela landet. Dock har han nog överskattat denna vecka vilket han verkar ha märkt själv också nu. Då intresset är obefintligt för denna vecka både i år och tidigare år. Det är knappt några människor där. Om det är några så har dom vallats dit av någon skola eller av något parti. Det är en helt meningslös vecka som snarast bör läggas ned på grund av bristande intresse.
Citera
2022-06-02, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Naturligtvis ska han ha tillstånd och behandlas som alla andra. Han har full rätt att vara där liksom överallt i hela landet. Dock har han nog överskattat denna vecka vilket han verkar ha märkt själv också nu. Då intresset är obefintligt för denna vecka både i år och tidigare år. Det är knappt några människor där. Om det är några så har dom vallats dit av någon skola eller av något parti. Det är en helt meningslös vecka som snarast bör läggas ned på grund av bristande intresse.

Har du varit där o kollat i år? Jag jobbade på Järvaveckan 2019 o slogs av det låga antalet besökare. Det va kanonväder o fanns en del roligt för barnen också så man kunde gå som familj. Mest folk var det vid food trucks! Inte alls som jag föreställt mig!
Citera
2022-06-03, 00:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Har du varit där o kollat i år? Jag jobbade på Järvaveckan 2019 o slogs av det låga antalet besökare. Det va kanonväder o fanns en del roligt för barnen också så man kunde gå som familj. Mest folk var det vid food trucks! Inte alls som jag föreställt mig!

Nej, men jag har sett flera som vandrat runt där under dagarna som varit i år och det är ett spökområde. Lite avlägset och väldigt lite folk. Det står folk på scenen och pratar, men det finns ingen publik och ingen som lyssnar. Om det är mer folk så är det som sagt skolor som vallat dit massa invandrarbarn eller något parti som vallar dit publik för sin partiledare. Väldigt märkligt fenomen. Foodtrucksen kan möjligen vara bra Men det är ingen som handlar något där så det kan inte gå särskilt bra.
Citera
2022-06-03, 00:36
Avslutad
På lördag gör han en avstickare från Järvaveckan till Vaksala Torg i Uppsala klockan 15.00-16.30 där han inte fick vara senast då polisen påstod sig ha mottagit mycket allvarliga hot i sista minuten.
Citera
2022-06-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Så yttrandefriheten = ge varenda jäkla pajas demonstrationstillstånd och skydd överallt och hela tiden?

Upplever du att det är ett problem i övrigt?

Eller är det bara kritik mot islam vi skall upphöra med?
Citera
2022-06-03, 11:39
Medlem
Han blev just attackerad, nån muslimsk tjej kastade nåt
https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1913908135663294
Senast redigerad av toiko1 2022-06-03 kl. 11:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in