2022-05-30, 23:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Döm honom för förargelseväckande betande, varför, jo folk blir ju arga.

Döm honom för störande av helgfriden, varför, skulle jag ställa mig med megafon skulle jag bli gripen för störande.

Skruva fast 120 dB siren på hans öra och dra på, då skulle han få en aning över hur andra ser på honom.
Citera
2022-05-31, 00:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Det är väl bara för alla muslimer att köpa megafoner, 1000 megafoner sabbar Järvaveckan för politikerna, och då får vi se lagändringar när det drabbar politikerna direkt.
Citera
2022-05-31, 00:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det är svårt att ge avslag bara för att andra personer kan reagera... På något som dessutom är lagliga handlingar.
Om de inte kan garantera säkerheten så är det polisens skyldighet att säga nej.

Har de indikationer på att det blir som tidigare så måste de säga nej enligt lag, helt fel som sägs att de inte kan, de har inte laglig rätt att riskera allmänhetens säkerhet och egendom. Kan de inte få ihop tillräckligt med poliser enligt arbetsmiljölag, så gäller detsamma även om upprorsrisken är liten.
Citera
2022-05-31, 00:23
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Så! Vad tror vi om den här veckan då?! Blir det mer kravaller eller har polisen koll o kan förhindra brott denna gång?! Kommer samtliga politiker som är bokade dyka upp eller kommer man bojkotta pga Paludans närvaro?

https://live.aftonbladet.se/supernyt...ckan.anVgmi3n0
En undran jag haft senaste tiden är, om tidningarna inte vill ha uppror, varför i helvete skriver dom ut när och var Paludan ska ha möte isåfall? Det är tydligt att tidningar, så som Aftonbladet vill ha uppror bland muslimerna. Om någon hade haft god tro och inte velat ha kravaller, då hade dom inte skrivit om Paludan alls. 🙄
Citera
2022-05-31, 00:28
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Hur fan kan man TILLÅTA han HÅLLA på när folk BLIR så förbannade att dom har sönder SAKER??
Hört talas om yttrandefriheten? De drog ju in hans tillstånd efter påsk, men domstolen gav ju Paludan rätt att han har all rätt till sin yttrandefriheten efter det har de inte kunnat avvisa hans ansökningar.

Yttrandefriheten ska icke begränsas bara för att några få hulliganer förstör hans möten och förstör andras saker.
Senast redigerad av webbutvecklaren 2022-05-31 kl. 00:30.
Citera
2022-05-31, 00:30
Medlem
Han har visst fått tillstånd igen o vara i Örebro imorgon. Inte för koranbränning utan bara islamhat! I påskas blev Örebro värst drabbat av kravallerna, helt sinnesjukt, sen fick han tillstånd för 2-3v sen ståendes helt ensam med en megafon i ett industriområde med skydd av staket i omgångar + den största poliskommenderingen nånsin i Örebro. Kostade staden en förmögenhet! Antar att samma upplägg blir imorrn! Ensam i ett industriområde med megafon o enbart poliser som åskådare! MEN det står ingenting om hans besök i någon tidning i Örebro eller annan kanal. Det verkar som man helt enkelt bytt taktik o inte ens uppmärksammar hans närvaro i hopp om färre stenkastare!
Citera
2022-05-31, 00:38
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Hur fan kan man TILLÅTA han HÅLLA på när folk BLIR så förbannade att dom har sönder SAKER??
För att han har rätt till det så kallade yttrandefrihet.

Varför klagar du inte på dom som bråkar och ställer till det istället än att skylla på Paludan?
Citera
2022-05-31, 00:38
Medlem
Ge han tillstånd men låt honom få stå för en del av poliskostnaden.
Citera
2022-05-31, 01:24
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Han har alltså fått en ansökan om personskydd beviljad.

Under hela den här cirkusen har han åtnjutit det som ingår under yttrandefriheten. Staten - som är föremål för begränsningar i det här fallet - har inte brutit mot yttrrandefrihetsgrundlagen genom att det inte förekommit censur eller andra hinder för Paludan att yttra sig.

Det har funnits ett antal våldsamma individer som ställt till oreda, men yttrandefriheten har inte inskränkts eller upphört pga dessas dumheter.

Det är nämligen staten som är begränsad då det gäller yttrandefriheten. Staten förhindras att censurera yttranden, vilket har varit rådande fullt ut sedan 1:a januari 2011 i Sverige.
Citera
2022-05-31, 03:00
Medlem
Paludan är min HJÄLTE!
Han gör vad ingen svensk vågar göra, att protestera mot och samtidigt åskådliggöra skadan av mångkulturen (läs: hur 2 miljoner mer eller mindre tokiga muslimer har förstört vårt land).
När fan ska folk vakna??
Hoppas han orkar hålla på ända in på valdagen 2022!
Citera
2022-05-31, 03:04
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Underbart hur han lyckas få tillstånd har han någon insider som godkänner detta eller är lagstiftningen så här trasig,
här borde man ge avslag med tanke på tidigare händelser.
Paludans syfte är bara att provocera!

Eller så kan man tänka.. hur i helvete tillåter vi dessa extremister som attackerar polis stanna i landet.

Paludan är inget hot. Men alla dessa extremister utgör ett stort hot. Ett under att inte poliser har fått sätta livet till pga dessa galningar
Citera
2022-05-31, 03:11
Citat:
Ursprungligen postat av smarT.Trams
Paludan är min HJÄLTE!
Han gör vad ingen svensk vågar göra, att protestera mot och samtidigt åskådliggöra skadan av mångkulturen (läs: hur 2 miljoner mer eller mindre tokiga muslimer har förstört vårt land).
När fan ska folk vakna??
Hoppas han orkar hålla på ända in på valdagen 2022!

Vissa gillar den utvecklingen vi har.
Dränera statskassan genom att importera bidragstagare.
Mord, brott, våldtäkter bara ökar.
Etc etc.

Det verkar som att folk har blivit så vana att dom ser inte vad som pågår.

29% av sveriges befolkning är invandrare.
120 000 per år kommer in.
Område efter område tas över av invandrare.

Det är fakta och statistik jag går efter..

Ytterst tråkig utveckling. Och det kan inte va kul att va invandrare när allt är en sån jävla soppa

Jag skyller på våra politiker. Det är dom som har skapat detta kaos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in