2022-06-01, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Underbart hur han lyckas få tillstånd har han någon insider som godkänner detta eller är lagstiftningen så här trasig,
här borde man ge avslag med tanke på tidigare händelser.
Paludans syfte är bara att provocera!
Hur tänker du herr kl4sseKock?
Det är väl dom som bränner polisbilar och som attackerar polisen som ska stoppas inte den som bränner en liten bok som han själv köpt för egna pengar?
Citera
2022-06-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Hur fan kan man TILLÅTA han HÅLLA på när folk BLIR så förbannade att dom har sönder SAKER??

Det är det som kallas yttrandefrihet, muslimer ska inte genom våld få hindra människor att säga vad dem tycker om olika saker!
Citera
2022-06-01, 14:37
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Hur fan kan man TILLÅTA han HÅLLA på när folk BLIR så förbannade att dom har sönder SAKER??

Om jag inte gillar vad någon (annan än Paludan) gör eller säger.... kan jag också ta till våld då och få dina sympatier för att han ska förbjudas göra eller säga vad han gör och säger? Eller är det bara muslimer som får göra så och ska få sympatier för det?
Citera
2022-06-01, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Inte juridiskt nej. Men har man bara lite sunt förnuft så förstår man att Paludan gör detta ENBART för att få igång upploppen. Paludan är inte intresserad av att yttra sina åsikter. Han är enbart intresserad av att få muslimerna att börja kasta sten.

Paludan är fullt välkommen att yttra sina åsikter, han behöver bara ändra HUR han yttrar sina åsikter, genom att yttra dem med ord istället för handling.
Varför kan inte Paludan dra igång en vanlig demonstration? Ett vanligt demonstrationståg med skyltar och banderoller?
Istället för att elda koraner?

Jag menar, vad är skillnaden?
Muslimerna gör fel i att bränna upp polisbilar istället för att bara med ord säga att poliserna är dåliga när de ger tillstånd till sådant här.
Paludan gör fel i att bränna upp koraner istället för att bara med ord säga hur dålig koranen är.

Förstår ni?

Hade vi inte haft några pedofildyrkare, alltså muslimer i sverige så hade vi inte haft några problem!

Paludan vill visa hur sinnessjuka muslimer är och att de inte passar in i ett västland och att muslimerna bör utvisas innan de hinner förstöra landet ännu mer!
Citera
2022-06-01, 15:02
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Återetablera svensk lag i hela Sverige? Svensk lag gäller redan i Sverige. Du verkar snarare vilja komplettera Svensk lag.

Ja den gäller men upprätthålls inte.
Citera
2022-06-01, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är ju ett guld tillfälle för JÅ. Han kan ju äntligen föreslå massa åtgärder som han knappast kunnat föreslå annars. Man får ju hoppas att detta bara gäller invandrare annars blir man ju mörkrädd.
Jo, men han tar inte det tillfället. Han stannar hemma, pga att en viss feminist-flata med ADHD är på plats.
Tidigare år har dom båda varit där, och det har uppenbarligen inte varit något problem. Men nu tackade han nej, och uppmanade uttryckligen samtliga partiledare att göra detsamma. Något om att det inte är ett seriöst event med en sån som hon där.
Citera
2022-06-01, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Paludan vill visa hur sinnessjuka muslimer är och att de inte passar in i ett västland och att muslimerna bör utvisas innan de hinner förstöra landet ännu mer!
Omvärlden, som också har demokrati och yttrandefrihet, gör en annan bedömning. Dom bedömer Paludan lite som sinnessjuk (vilket han också har diagnos för, säger han själv), och släpper inte in honom.

https://www.svd.se/a/V98XOp/rasmus-p...cker-forvaning

Sverige gör sig internationellt till åtlöje, genom att slaviskt 'följa föreskrifterna' likt en fjant-stolt pojkscout, även fast det leder till enbart skit. Som om föreskrifterna var så pass genomtänkta, när dom skapades, att täcka precis varje enskilt tänkbart scenario.
Så är det aldrig.
Citera
2022-06-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Är SVT och tv4 inte pålitliga källor? Du förnekar att Danmark saknar yttrandefrihet vad har DU för källor?
Du har verkligen rolig debatteknik. Det är ju du som påstår olika saker om Danmark och Paludan och dessutom menar att du inte har tid. Ändå svarar du med nya påståenden om vad som sagts. Väx upp!
Citera
2022-06-01, 15:25
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Återetablera svensk lag i hela Sverige? Svensk lag gäller redan i Sverige. Du verkar snarare vilja komplettera Svensk lag.
Jag?

Jag citerade en artikel. Det står "återetablera svensk lag i hela Sverige". Så tydligen gäller enbart Svensk lag visa delar av Sverige om man ska tro JÅ. Även ska samhällets fiender tryckas tillbaka, tydligt att alla måste foga sig efter svenska värderingar och normer. Även om jag inte är invandrare så känner jag att jag själv ligger risigt till här. Jag är inte så foglig och jag vill ha rätten att ha mina egna normer och värderingar.

Hur har man tänkt här, ska vissa regler enbart gälla invandrare medans personer födda i Sverige ska ha helt andra regler och lagar?

Jag hoppas verkligen inte att dessa regler ska gälla alla. För de är väl kontrollerande. Men självklart hoppas jag också att ingen måste underkasta sig dem....
Senast redigerad av virvelbagg 2022-06-01 kl. 15:28.
Citera
2022-06-01, 15:34
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ja den gäller men upprätthålls inte.
Nej, det är ett misslyckade, men har inte med lagen att göra, om nu inte lagen går att följa.

Ge dansken tillstånd, är en lag som inte bör följas.
Citera
2022-06-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanWie
Du har verkligen rolig debatteknik. Det är ju du som påstår olika saker om Danmark och Paludan och dessutom menar att du inte har tid. Ändå svarar du med nya påståenden om vad som sagts. Väx upp!

Omg du är så fucking jobbig. Nu har jag googlat åt dig.

” Paludan dömdes i april 2019 till 14 dagars fängelse, för hets mot folkgrupp. Detta efter att han spridit propaganda i en video som publicerades på Youtube, där han även uttryckt att afrikaner har lågt IQ.”

Såg föresten em dokumentär om gubben igår och fick veta att hanns målgrupp är barn vilket passar med: ” Hösten 2021 kom anklagelser om att Paludan sexchattat med minderåriga, enligt Ekstrabladet.”

Han får inte hålla i sin valkampanj i Danmark längre och därför kommit till Sverige.
Citera
2022-06-01, 15:39
Medlem
Epimaness avatar
Citat:

Det är inte folk som blir förbannade. Det är för fint ord för de typer som kaosade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in