2022-05-30, 17:23
Medlem
C.B.G.s avatar
Som rubriken antyder. Det finns en säljare på Tradera som spammar sönder en avdelning jag ofta besöker med tusentals annonser. Så gott som allt skräp.

Det jag vill åstadkomma är att den här säljarens annonser inte syns när jag är inne på Tradera. Jag kan dock bara hitta att jag kan blockera någon från att buda, köpa eller kontakta mig.

Tacksam för tips!
Citera
2022-05-30, 17:47
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Är det Kina-skräp? Testa att välja privat, dvs inte företag, i filterfunktionen i det forumet.
Citera
2022-05-30, 18:26
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Är det Kina-skräp? Testa att välja privat, dvs inte företag, i filterfunktionen i det forumet.

Tackar! Det löste definitivt problemet med den här säljaren. Dock medför det risken att jag blockerar intressanta auktioner från andra säljare som är listade som företag.
Citera
2022-05-30, 20:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Tackar! Det löste definitivt problemet med den här säljaren. Dock medför det risken att jag blockerar intressanta auktioner från andra säljare som är listade som företag.

Ja, precis. Tradera har inget bra system för att få skilja agnarna från vetet.
Citera
2022-05-30, 23:01
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, precis. Tradera har inget bra system för att få skilja agnarna från vetet.

Jag tycker att dom borde fatta själva att dom förlorar köpare på det här. Man orkar inte bläddra sig igenom auktionssidorna när allting dränks i störtfloder av skräp. Men det här har hållit på i flera månader utan åtgärd.

Det tycks också vara snudd på omöjligt att mejla dom och förklara situationen. Jag hittar ingen vettig kanal. Chatta orkar jag inte med. Jag vill prata med någon huvudansvarig.
Citera
2022-05-30, 23:02
Medlem
Låter som det är Sellpy det pratas om...
Citera
2022-05-30, 23:05
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeskonaut
Låter som det är Sellpy det pratas om...

Precis min tanke. Felaktigt beskrivet skit.
Citera
2022-05-30, 23:44
Medlem
reverend.paisleys avatar
Sellpy hade jag gärna filtrerat bort.
Dåliga/felaktiga beskrivningar och svarar aldrig på frågor.
Men de bidrar väl till Traderas ekonomi...

RIP
Citera
2025-08-17, 20:45
Medlem
TarmeBaisses avatar
Har de löst problemet? Har en sökning som jag följer. En jävel har spammat sökningen med skit som jag absolut inte vill se. 50-tal annonser med skit på en sökning som brukar ha 3-4 annonser i månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in