• 7
  • 8
2022-07-27, 21:59
Medlem
Smekarn87s avatar
Postmodernism är att sanningen är subjektiv i de frågor modernismen inte objektivt når sig på.
Postmodernism måste användas när man forskar på de områden som inte naturvetenskapen ännu inte når på deduktivt.
Citera
2022-07-27, 21:59
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Haha judarna försvinner ur tråden snabbare än vampyrer i sommarsol...

Men du menar att du har tänkt fega och hålla käft om den judiska aspekten bara för att ADL och deras epigoner i Sverige som Expo kalla dig för Naaaaaaaaazist och Raaaaaasist...

Det är så klart relevant att nio av nio är judar och det behöver folk upplysas om. Visst polletten kommer inte att falla ned första gången. Men vad har man för användning av individer där polletten aldrig faller ner. För eller senare faller den ned. Men om de aldrig utmanas i sin världsbild och får polletter instuckna - så kommer den aldrig att falla ned...
Nja, jag hävdar att man kan kritisera skolans idévärld utan att vara antisemit.
Citera
2022-07-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nja, jag hävdar att man kan kritisera skolans idévärld utan att vara antisemit.

Det är som att påstå att man kan torka sig i röven utan toalettpapper men ändå inte bli skitig om fingrarna.

Det är fel. Man ska använda papper. Det är inget fel på att använda papper när man torkar sig i röven. Och man ska nämna att judarna är judar när man diskuterar samhällsproblem och ideologisk subversion.

Allt annat är intellektuell ohederlighet.
Citera
2022-07-27, 22:44
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Det är som att påstå att man kan torka sig i röven utan toalettpapper men ändå inte bli skitig om fingrarna.

Det är fel. Man ska använda papper. Det är inget fel på att använda papper när man torkar sig i röven. Och man ska nämna att judarna är judar när man diskuterar samhällsproblem och ideologisk subversion.

Allt annat är intellektuell ohederlighet.
Ok, doomer
Citera
2022-07-27, 23:47
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Absolut, jag är med på vad du säger. Min poäng var dock att ADL och andra har hävdat att kritik mot frankfurtskolan är antisemitisk, och därmed så får man inte kritisera, och jag hävdar att man kan kritisera skolan utifrån dess idéer utan att kritisera tänkarna för att vara judar.
Då verkar vi vara på samma våglängd.

Dock mer intresserad ifall du håller med, och om inte varför, om det jag skriver om frankfurtskolans förstorade roll när man försöker beskriva postmodernismens idéhistoria?
Citera
2022-07-27, 23:55
Medlem
Citat:
Ok, doomer

Försök att inte blanda in dina känslor, herr finkänslig.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in