• 2
  • 3
2022-05-30, 15:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haas84
Så är det. Men stora frågan är nu om man tjänar eller inte på att ha obundet närmsta åren. Över längre perioder är det såklart det.
Har man obundet måste man ha marginalerna att det kan bli rätt så dyrt under vissa kortare perioder.

Det som brukar vara vettigast är obundet och sedan att man sparar mellanskillnaden mot den bunda räntan varje månad och skulle det blir dyrare med rörligt än med bundet så tar man mellanskillnaden från sparkontot varje månad.
Citera
2022-05-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
Hej alla fina människor här inne som hjälper folk!

Jag ska snart köpa bostad, och det kan bli så att jag måste ta ett litet privatlån för den sista delen (min plan är då att min sambo tar lånet (så inte banken ser), för över pengarna till mig, sen när jag fått bolånet så tar jag ett privatlån och för över pengarna till henne, så hon kan lösa sitt lån (detta var dock ej min huvudfråga, men detta borde väl gå att göra rent tekniskt?)

Som sagt detta var ej min huvudfråga, min huvudfråga är. Om jag tar ett privatlån med säg 5 % ränta, sedan ändrar riksbanken reporäntan, påverkar det också privatlån? Eller är det bara bolån?

Tack på förhand!

Vad menar du med privatlån?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här