• 1
  • 2
2022-05-30, 07:54
I över tolv år har ”Anja” lurat män på miljontals kronor – utan att åka fast.

https://sverigesradio.se/avsnitt/anj...aker-inte-fast
Citat:
"Anja" heter egentligen något annat. Hennes röst är utbytt, och en annan person spelar henne på Kalibers bilder. Mot anonymitet berättar hon hur hon levt på att manipulera, lura och utpressa män på miljontals kronor under de senaste tolv åren.
- Det började i tonåren. Anja bestämmer sig för att lura en äldre man som hon kommer i kontakt med på en telefondejting-linje. Dagen efter överför mannen flera tusen till henne, bland annat så hon kan köpa en tågbiljett hem till honom. Men Anja tar ut pengarna och blockerar hans telefonnummer.

https://www.expressen.se/nyheter/anj...-over-tolv-ar/
– Det gick så fort och jag fick så mycket pengar, jag kände bara herre gud vad enkelt det var,
jag kan ju göra det här igen. Och det gör hon. Anja lär sig att både råna män, skaffa hållhakar,
och utpressa så männen inte anmäler.

Vem är "Anja" bedragerskan?
Citera
2022-05-30, 07:58
Medlem
AngieDs avatar
flera tusen för tågresa? bodde mannen i Syldavien och gick bara tåg till hans stuga i bergen?
Citera
2022-05-30, 08:03
Medlem
Är väl en klassiker där man fixar flera långdistansförhållanden och sedan behöver pengar. Har man bra utseende och är bra på att manipulera så faller nog ganska många män ner i gropen och skickar pengar.

Sugardaddies helt enkelt, vilket är jättevanligt i utbyte mot ett låtsasförhållande på distans.

När det är dags att resa så skickar mannen pengar till resan och där brukar det väl ta slut antar jag eftersom nu går det inte så bra att bluffa om låtsasförhållandet.

Går ju inte an att resa, då skulle hon ju "försvinna" för sina andra 10-20 sugardaddies som mer än villigt erbjuder sig att skicka pengar så hon kan shoppa lite.
Citera
2022-05-30, 08:07
Tror efter ”Kalibers” granskning av sol och våraren ”Anja” som sänds nu 30 maj kommer nog
denna "sol och vårare anja" inte bli långvarig i branschen, då männen som blivit lurade har
väl bilder på henne, blir ett nöje att se vem kvinnan är då.
Citera
2022-05-30, 08:11
Medlem
Emellies avatar
Varför går hon ut i media med detta?

Storhetsvansinne, eller det kanske liksom hör till, som en del av förnedringen?
Citera
2022-05-30, 08:47
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Varför går hon ut i media med detta?

Storhetsvansinne, eller det kanske liksom hör till, som en del av förnedringen?
För att ingen tror att dom åker fast. Särkilt för brott där bevisbördan blir lite knepig eftersom målsägande inte vill att alla detaljer kanske ska fram i dagsljuset.
Citera
2022-05-30, 10:02
Medlem
HemligaBrevs avatar
Trist brud.
Har hon inget samvete?
Citera
2022-05-30, 10:25
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
flera tusen för tågresa? bodde mannen i Syldavien och gick bara tåg till hans stuga i bergen?

En tågbiljett från Sthlm till norra Norrland kan gå på det. En resa från Skåne ännu mer.

En tågresa till Kiruna tar runt 16-20 timmar. Alla tåg dit från Sthlm är sk nattåg, dvs under en del av sträckan är det natt. Säger hon att hon inte vill sitta hela resan utan även sova bekvämt, blir det många tusenlappar. Hon säger så klart inte att hon vill ha liggvagn, enkel standard. Hon säger att hon vill ha delad sovkupé där det finns dusch i korridoren. Eller till och med egen kupé.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2022-05-30 kl. 10:27.
Citera
2022-05-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eller till och med egen kupé.
Och lite pengar till bistron. En riktigt pilsk gubbe kan nog ta den kostnaden.

Eller uppenbart så kan han det.
Citera
2022-05-30, 10:31
Medlem
Oftast så talar man om män som sol och vårar men jag tror det är generellt män som blir blåsta oftare.
Jag tror män skäms mer än kvinnor att åka dit. Om en kvinna är naiv så är det mer i hennes natur men om man blir lurad så tappar den mer än bara ansiktet.
Citera
2022-05-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Trist brud.
Har hon inget samvete?
Trist bransch. Ingen har nåt samvete.
Citera
2022-05-30, 10:34
Bannlyst
Intressant dokumentär.
Men så dåligt gjort dokumentär. Dåligt klippt och inläst.
Märks att den är gjord av en inkvoterad invandrarkvinna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in