2022-05-30, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodcoviddod
Japan vann vk2 på teknisk Knockout i Pearl Harbour, USA fuskade med atomvapen.
Nja. Japan blev utslängda från de länder de ockuperat, men USA ville inte ta de förluster som det skulle behövas för att slå japan i japan med mark trupper. Men precis som med dagens Ryssland så behövde man demokratisera styrningen. Förhoppningsvis kommer sanktionerna gör att Ryssarna själva gör sig av med sin diktator utan att de behöver bli förluster i människoliv. Men först ska Ryssland slängas ut ur de länder de ockuperar.
Citera
2022-05-30, 10:04
Medlem
Jag ser inte några direkta fördelar för Ukraina att attackera Moskva. Det kan snarare göra att ryssarna enas kring att fortsätta kriget.

Vi har ju redan de mystiska bränderna som dyker upp lite då och då. Så det finns antingen internt bland ryssar eller att ukrainska sabotagegrupper befinner sig inne i Ryssland.

Typ att någon fabrik, rekryteringslokal, oljecitern eller någon annan byggnad som är viktig för kriget bara litesådär börjar brinna utan orsak...
Citera
2022-05-30, 10:22
Medlem
Om de attackerar kreml så blir det deklarering utav krig och det rättfärdigar enl eliten i moskva invansionen.

De kommer få med sig opinionen och även civila frivilliga. Ögongodis för toppskicket som annars behöver meddela mödrar vars söner stupat i ett krig, som de kanske ej frivilligt velat gå med på.
Citera
2022-05-30, 10:42
Avstängd
Unobosss avatar
För att då blir det krig officiellt och Ryssland kan utplåna Ukraina "lagligt" med hjälp av värnpliktiga allierade samt kärnvapen.
Citera
2022-05-30, 11:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag kan tänka mig att en attack mot Moskvas Kreml skulle få en psykologisk effekt för Rysslands medborgare, men skulle det vara bra eller dåligt för Ukraina att få in en fullträff på någon regeringsbyggnad med en missil av något slag?
Skulle det vara kontraproduktivt och bara få det ryska folket och sluta upp bakom sin idioter till ledare eller skulle folket öppna ögonen och förstå att dom verkligen är i krig?
Skulle det gå och genomföra, har Ukraina kapacitet för och lyckas? Dom får ju inte missa målet och träffa någon katedral, skulle väl troligtvis vara en katastrof om dom råkade träffa Vasilijkatedralen, då får nog Ukraina hela ryska befolkningen emot sig, men en regeringsbyggnad är ju inte så viktig.

Det skulle vara väldigt korkat.. INGET land skulle våga sätta sig i en sådan risk. Det skulle vara förödande.
Citera
2022-05-30, 11:54
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Nja. Japan blev utslängda från de länder de ockuperat, men USA ville inte ta de förluster som det skulle behövas för att slå japan i japan med mark trupper. Men precis som med dagens Ryssland så behövde man demokratisera styrningen. Förhoppningsvis kommer sanktionerna gör att Ryssarna själva gör sig av med sin diktator utan att de behöver bli förluster i människoliv. Men först ska Ryssland slängas ut ur de länder de ockuperar.

Alla vet att Ryssland har över tusen baser världen över och är kända för ett oändligt antal statskupper och invasionskrig. USA har inga baser nånstans och bombar ingen för tillfället, speciellt inte med drönare. Jag tror inte att en enda amerikans soldat har avlossat ett enda skott mot nån över huvud taget sen vk2.

Det är helt korrekt att Putin är nya Hitler och att araber kommer till väst enbart för att kaoza i ren militant islamism. Väsvärldens regeringar är de riktiga offren och förövarna är du och jag. Vi måste låsas ner, massvaccineras och leva på vindkraft, vare sig vi vill det eller inte.
Citera
2022-05-30, 11:59
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
England bombad Tyskland hänsynslöst utan att ha varit ockuperad av Tyskland, ww2.
Inte hört någon som haft någon principiell kritik av det.

Klart Ryssland skulle öka sin insats mot Ukraina.
Så man håller sig tillbaka för att inte reta Ryssland? Klokt?
I sådant fall har du inte läst på om eller hängt med i debatten under efterkrigstiden om Bomber Harris eller Churchills göranden och låtanden.

Sanningen ligger i det andra stycket. Ryssarna själva är nog inte särskilt positivt inställda till kriget. Men placera några kryssningsmissiler i Kremls mur och röda torget så ändras det ganska fort. Ryssland är ett land som är allergisk mot att förnedras trots att förnedringen sker varje dag ekonomiskt.
Citera
2022-05-30, 12:22
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Alla vet att Ryssland har över tusen baser världen över och är kända för ett oändligt antal statskupper och invasionskrig. USA har inga baser nånstans och bombar ingen för tillfället, speciellt inte med drönare. Jag tror inte att en enda amerikans soldat har avlossat ett enda skott mot nån över huvud taget sen vk2.

Det är helt korrekt att Putin är nya Hitler och att araber kommer till väst enbart för att kaoza i ren militant islamism. Väsvärldens regeringar är de riktiga offren och förövarna är du och jag. Vi måste låsas ner, massvaccineras och leva på vindkraft, vare sig vi vill det eller inte.

Bara för att du lyckas identifiera verkliga brister i västvärldens världsuppfattning betyder det inte att den spegelvända motsatsen till detta är korrekt heller. Verkligheten är svår att kartlägga.
Citera
2022-05-30, 12:25
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Av samma skäl som islamofoben George Bush inte bombade Mecka och Medina.
Svaret skulle bli ett blodbad utan dess like.

Är du skön eller? Man bombar inte två städer i ett av de länder man är närmast allierad med, idiot.
Citera
2022-05-30, 12:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
I sådant fall har du inte läst på om eller hängt med i debatten under efterkrigstiden om Bomber Harris eller Churchills göranden och låtanden.

Sanningen ligger i det andra stycket. Ryssarna själva är nog inte särskilt positivt inställda till kriget. Men placera några kryssningsmissiler i Kremls mur och röda torget så ändras det ganska fort. Ryssland är ett land som är allergisk mot att förnedras trots att förnedringen sker varje dag ekonomiskt.
Upplys mig gärna! Kritik alltså mot Englands bombningar av Tyskland?
Att dom var både grymma och av tveksamt militärt värde, ja. Men inte att de skulle varit ”felaktiga”.
Citera
2022-05-30, 12:53
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Vi sitter alla och spekulerar, ingen kan definiera vad en kvinna är, men alla kan identifiera sig som en.

Ok japp jag blir bara trött på den stora armén, och jag säger inte att du är en av dom för jag har för lite information, av folk som ser bristerna i västvärldens "propaganda" och därför direkt anammar vad jag upplever som en ännu mer absurd verklighetsbeskrivning från ryskt håll. Som att det bara finns två alternativ.
Citera
2022-05-30, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det enkla svaret är väl att Ukraina inte kan det.
Självklart så kan dom det. Dom hade nog orsakat stor skada i Ryssland om dom fått lov att göra det.
Men dom vet också görs det då är det kemiska vapen som kommer sättas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in