2022-05-29, 18:18
Medlem
TheNightTrippers avatar
Jag kan tänka mig att en attack mot Moskvas Kreml skulle få en psykologisk effekt för Rysslands medborgare, men skulle det vara bra eller dåligt för Ukraina att få in en fullträff på någon regeringsbyggnad med en missil av något slag?
Skulle det vara kontraproduktivt och bara få det ryska folket och sluta upp bakom sin idioter till ledare eller skulle folket öppna ögonen och förstå att dom verkligen är i krig?
Skulle det gå och genomföra, har Ukraina kapacitet för och lyckas? Dom får ju inte missa målet och träffa någon katedral, skulle väl troligtvis vara en katastrof om dom råkade träffa Vasilijkatedralen, då får nog Ukraina hela ryska befolkningen emot sig, men en regeringsbyggnad är ju inte så viktig.
Citera
2022-05-29, 18:21
Bannlyst
För att Putin har atomvapen.
Citera
2022-05-29, 18:34
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Av samma skäl som islamofoben George Bush inte bombade Mecka och Medina.
Svaret skulle bli ett blodbad utan dess like.
Citera
2022-05-29, 18:35
Medlem
Sooks avatar
Det enkla svaret är väl att Ukraina inte kan det.
Citera
2022-05-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Av samma skäl som islamofoben George Bush inte bombade Mecka och Medina.
Svaret skulle bli ett blodbad utan dess like.
Eller för den delen varför George Bush den smartare inte ens invaderade hela Irak.
Citera
2022-05-29, 19:26
Medlem
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajasnajas
För att Putin har atomvapen.

Jag tänker mig att ukrainarna har läst om Pearl Harbour och vill antagligen inte väcka Putins vrede, av rent taktiska skäl. Om vi sitter här och hoppas att några ryssar är emot kriget, så kan vi direkt ränka bort dem vid ett anfall mot Kreml. Men, vi lever i Tiktok-tiden och en attack mot Kreml skulle få många likes, skit i konsekvenserna, eller, nej, de kommer också få många likes och shares...

Den bästa långsiktiga strategiska planen för Ukraina är att göra det som ger flest visningar på Tiktok just nu.

Jag ger klartecken för ett anfall mot Kreml, jag har tröttnat på tiktokflöde och vill ha ny inspiration.
Citera
2022-05-29, 19:35
Medlem
Eftersom de inte har förmågan, produktionskapaciteten eller räckvidden. Även om de hade alla tre skulle de fortfarande behöva manövrera den extrema Ryska försvaret och även kunna försvara sin position efter att ha skjutit. Och förklara sedan för världen varför det så kallade ''GODA UKRAINA'' dödade civila.och tappar stödet. är det vad du vill veta och säga av allt?
Senast redigerad av ForumsHack 2022-05-29 kl. 19:51.
Citera
2022-05-29, 19:39
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag kan tänka mig att en attack mot Moskvas Kreml skulle få en psykologisk effekt för Rysslands medborgare, men skulle det vara bra eller dåligt för Ukraina att få in en fullträff på någon regeringsbyggnad med en missil av något slag?
Skulle det vara kontraproduktivt och bara få det ryska folket och sluta upp bakom sin idioter till ledare eller skulle folket öppna ögonen och förstå att dom verkligen är i krig?
Skulle det gå och genomföra, har Ukraina kapacitet för och lyckas? Dom får ju inte missa målet och träffa någon katedral, skulle väl troligtvis vara en katastrof om dom råkade träffa Vasilijkatedralen, då får nog Ukraina hela ryska befolkningen emot sig, men en regeringsbyggnad är ju inte så viktig.
För att det är kontraproduktivt.
Citera
2022-05-29, 20:02
Medlem
Citat:

För att Ryssland hade bombat hittepå landet Ukraina till stenåldern om de hade gjort det.
Citera
2022-05-29, 20:02
Medlem
För det första vore det ett självmordsuppdrag vare sig det lyckas eller inte. För det andra riskerar man att förlora omvärldens sympatier om man attackerar djupt inne i Ryssland.
Citera
2022-05-29, 20:09
Medlem
duden83s avatar
De borde snarare ge sig på pengarna.
Olja och gas är Rysslands pengar.
Kanske dags att sänka ett par oljefartyg eller spränga ett par oljeriggar?
Svårt att försvara alla dessa och hade tvingat Ryssland att avsätta trupper för detta jobbet.

Sedan kan man ju använda sommaren och naturen till ens hjälp.
Bara att börja starta bränder utanför Ryska städer.
Lätt att göra och förneka att man gör och samtidigt svårt att hindra och hade tagit mycket resurser från Ryssland.
Citera
2022-05-29, 20:17
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:

En nackdel skulle vara att det (om Ryssland vill tolka det så) är ett försök att slå ut deras strategiska command and control (dvs slå ihjäl Shogiu och Putin). Det tillåter Ryssland att använda kärnvapen.

En annan sak är att du kan vara säker på att Zelensky lever för att Ryssland har valt det. De hade kunnat slå ut honom t ex när han var i Bucha och inspekterade brottsscenen. Om något händer med Kreml, så kanske valet blir ett annat rörande Zelensky.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in