2022-05-29, 14:17
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Kul att du gillar netflix men verkligheten är nog inte som på film...
Citera
2022-05-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Jag har tänkt börja med amfetamin och läsa några fristående kurser.

Och nyss skrev du att du vara kraftigt emot droger. Håll koll på vad du skriver när du startar trolltrådar
Citera
2022-05-29, 14:19
Medlem
Citat:
Jag drömmer om att leva ett liv som clark olofsson där det alltid finns pengar, droger, snabba bilar, juveler och kompisar som också är proffskriminella. Jag vet dock inte hur jag ska börja och jag börjar bli gammal nu (25) med bra utbildning och jobb så jag vågar inte göra nåt kriminellt om det inte är världens stöt så jag kan fly landet efteråt gärna med många miljoner som inte går att spåra.

En idé jag haft är att parkera en bil mitt framför en bankomat, sen lägga min mobil inne ni vet där man har ratten fast det platta ovanpå, sen börja filma och gå därifrån. Sen kommer jag tillbaka efter nån timme och kollar på filmen och om jag ser någon ta ut svinmycket pengar så följer jag efter dom och sen hotar dom att dom ska ge mig pengarna annars jävlar.

Har ni fler idéer eller andra tips?

Förresten jag är kraftigt mot vapen och droger och rasism så jag vill helst inte syssla med såna brott.

Du skall alltså filma när folk tar ut pengar för att långt senare titta på filmen i tron att du fortfarande kan följa efter dem ?

Ja du är verkligen efterbliven och gör uppenbart samma korkade fel som Clark.

Verkar som du har talangen för det helt klart.
Citera
2022-05-29, 14:19
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BmwE90
Och nyss skrev du att du vara kraftigt emot droger. Håll koll på vad du skriver när du startar trolltrådar
Desperate times reckvires desperate messures.
Citera
2022-05-29, 14:21
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Jag har tänkt börja med amfetamin och läsa några fristående kurser.

Men kom igen nu, clark olofsson skulle inte läsa några kurser, han rånade butiker och stal cyklar, senare bankrån.
Citera
2022-05-29, 14:24
Medlem
styckets avatar
Om du vill bli en mästerkriminell och inte har någon erfarenhet vid 25? Gör något vettigt med ditt liv. Så kan folk minnas dig för att du var en god människa som bidrog. Kanske kan du komma på någon snilleblixt idé och bli rik?
Citera
2022-05-29, 14:24
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Men kom igen nu, clark olofsson skulle inte läsa några kurser, han rånade butiker och stal cyklar, senare bankrån.
Tänk dig en välutbildad clark olofsson? jag kanske inte ens behöver vara kriminell då. Clark olofsson 2.0, mannen som genomförde Stureplansomorganisationen. Det låter som min stöt
Citera
2022-05-29, 14:25
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Om du vill bli en mästerkriminell och inte har någon erfarenhet vid 25? Gör något vettigt med ditt liv. Så kan folk minnas dig för att du var en god människa som bidrog. Kanske kan du komma på någon snilleblixt idé och bli rik?
Jag har redan en idé som skulle revolutionera marknaden (stöldskydd som går att applicera på allt som är elektroniskt, t.ex. en solcell som ligger ute på åkern eller en iPhone-laddare) men jag vet inte hur jag ska börja.
Citera
2022-05-29, 14:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Jag drömmer om att leva ett liv som clark olofsson där det alltid finns pengar, droger, snabba bilar, juveler och kompisar som också är proffskriminella.
Fast alla Clarks affärer gick åt helvete.
Citat:
Sen kommer jag tillbaka efter nån timme och kollar på filmen och om jag ser någon ta ut svinmycket pengar så följer jag efter dom och sen hotar dom att dom ska ge mig pengarna annars jävlar.
Man hinner ganska långt på en timme. Hur skall du hitta dem?
Sen, folk som tar ut stora belopp på bankomater är oftast blattar, så det finns ju en viss risk att de slår tillbaks och dödar dig om du försöker råna dem.
Citera
2022-05-29, 14:27
Medlem
styckets avatar
Citat:
Jag har redan en idé som skulle revolutionera marknaden (stöldskydd som går att applicera på allt som är elektroniskt, t.ex. en solcell som ligger ute på åkern eller en iPhone-laddare) men jag vet inte hur jag ska börja.

Så börjar alla idéer. Du får fundera vidare och se lösningar istället för problem. Precis som Clark olofsson

Du kan lära dej av honom utan att bli kriminell.
Citera
2022-05-29, 14:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:

Tekniskt sett är uppfinningar och affärsidéer inte väldigt annorlunda konceptuellt från jönsson-ligan kupper. Mycker hjärngympa, teoretiserande och research.

Att sälja stöldskydd är väl antitesen till clark olofsson.

I korthet kan du beskriva hur ditt stöldskydd skiljer sig från de existerande? De som finns brukar ha någon form av rörelsesensor eller gps.

Typ objektet är på plats, nu drar vi igång stöldskyddet, om platsen ändras eller man märker av rörelse runt det så aktiveras larmet.

Den enklaste varianten är död mans hand, om strömmen bryts till stöldskyddet aktiveras larmet.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2022-05-29 kl. 14:35.
Citera
2022-05-29, 14:51
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Tekniskt sett är uppfinningar och affärsidéer inte väldigt annorlunda konceptuellt från jönsson-ligan kupper. Mycker hjärngympa, teoretiserande och research.

Att sälja stöldskydd är väl antitesen till clark olofsson.

I korthet kan du beskriva hur ditt stöldskydd skiljer sig från de existerande? De som finns brukar ha någon form av rörelsesensor eller gps.

Typ objektet är på plats, nu drar vi igång stöldskyddet, om platsen ändras eller man märker av rörelse runt det så aktiveras larmet.

Den enklaste varianten är död mans hand, om strömmen bryts till stöldskyddet aktiveras larmet.
Min idé är inte något larm av något slag utan snarare en elektronisk mekanism. Om vi tar en iPhone-laddare som exempel så skulle min idé göra så att om någon stjäl sladden och inte själva laddaren som sitter i eluttaget, så kommer min stöldskyddsmekanism göra så att sladden inte går att användas med någon annan laddare. Den blir alltså ointressant att stjäla, förutom om man helt enkelt bara vill sabotera. Den rättmätiga ägaren kan dock när som helst (med fysisk tillgång) låsa upp sina elektroniska apparater, exempelvis om hen ska köpa en ny sladd, eller om den gamla är trasig, ska säljas eller dylikt.

Min idé skulle möjliggöra att du kan ta en solcell och exempelvis en liten elektronisk makapär och lägga dom ute på en åker och ändå så skulle ingen vilja gå och stjäla den för man vet att solcellen är konfigurerad att enbart fungera i nuvarande setup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in