Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-05-29, 13:50
Medlem
aYaLLas avatar
Jag drömmer om att leva ett liv som clark olofsson där det alltid finns pengar, droger, snabba bilar, juveler och kompisar som också är proffskriminella. Jag vet dock inte hur jag ska börja och jag börjar bli gammal nu (25) med bra utbildning och jobb så jag vågar inte göra nåt kriminellt om det inte är världens stöt så jag kan fly landet efteråt gärna med många miljoner som inte går att spåra.

En idé jag haft är att parkera en bil mitt framför en bankomat, sen lägga min mobil inne ni vet där man har ratten fast det platta ovanpå, sen börja filma och gå därifrån. Sen kommer jag tillbaka efter nån timme och kollar på filmen och om jag ser någon ta ut svinmycket pengar så följer jag efter dom och sen hotar dom att dom ska ge mig pengarna annars jävlar.

Har ni fler idéer eller andra tips?

Förresten jag är kraftigt mot vapen och droger och rasism så jag vill helst inte syssla med såna brott.
Citera
2022-05-29, 13:52
Medlem
TheJackets avatar
Vill du leva som Clark Olofsson är det la bara att åka fast?
Citera
2022-05-29, 13:53
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Vill du leva som Clark Olofsson är det la bara att åka fast?
Citera
2022-05-29, 13:54
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Jag drömmer om att leva ett liv som clark olofsson där det alltid finns pengar, droger, snabba bilar, juveler och kompisar som också är proffskriminella. Jag vet dock inte hur jag ska börja och jag börjar bli gammal nu (25) med bra utbildning och jobb så jag vågar inte göra nåt kriminellt om det inte är världens stöt så jag kan fly landet efteråt gärna med många miljoner som inte går att spåra.

En idé jag haft är att parkera en bil mitt framför en bankomat, sen lägga min mobil inne ni vet där man har ratten fast det platta ovanpå, sen börja filma och gå därifrån. Sen kommer jag tillbaka efter nån timme och kollar på filmen och om jag ser någon ta ut svinmycket pengar så följer jag efter dom och sen hotar dom att dom ska ge mig pengarna annars jävlar.

Har ni fler idéer eller andra tips?

Förresten jag är kraftigt mot vapen och droger och rasism så jag vill helst inte syssla med såna brott.
Haha. Livet som Clark Olofsson är att synas i tidningen TV och nu film också.
Han är en seriefigur.
Hans liv är inte fest och ära.

Det är ensamhet i fängelse.
Citera
2022-05-29, 13:57
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Du vet att han suttit i fängelse större delen av sitt liv?
Citera
2022-05-29, 14:03
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Haha. Livet som Clark Olofsson är att synas i tidningen TV och nu film också.
Han är en seriefigur.
Hans liv är inte fest och ära.

Det är ensamhet i fängelse.
Snacka fan inte skit om clark olofsson!
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Du vet att han suttit i fängelse större delen av sitt liv?
Jag har hört att man kan få mycket kontakter i fängelset så man kan se det som en lång konferens typ där vi kan lära oss av varandra.
Citera
2022-05-29, 14:04
Medlem
StonedMonkeys avatar
Serien har ingenting med verkligheten att göra.
Citera
2022-05-29, 14:05
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Serien har ingenting med verkligheten att göra.
Den är baserad på clark olofsson, hans kompisar säger att han är intelligent och att man inte vill ha honom som ovän. Jag vill att mina vänner ska säga så om mig när polisen tagit mig.
Citera
2022-05-29, 14:10
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Clark_Olofsson

Förstår ur ett perspektiv att du vill vara som och leva som han gjorde. Men ur ett annat perspektiv förstår jag det inte alls. Han har begått grova brott, däribland mordförsök, misshandel, rån och narkotikahantering. Inget jag är avundsjuk på.

Citat:
har kallats "Sveriges första popgangster" då han trots de begångna brotten behandlats varsamt av media och väckt mer nyfikenhet än fruktan kring sin person. Olofsson var enligt en Gallupundersökning i USA längre tillbaka sedd som en av Sveriges mäktigaste män.[2]

Tittar man på ovanstående citat så kan jag ur det första perspektivet förstå dig.
Citera
2022-05-29, 14:13
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Den är baserad på clark olofsson, hans kompisar säger att han är intelligent och att man inte vill ha honom som ovän. Jag vill att mina vänner ska säga så om mig när polisen tagit mig.
Har du någon plan för att bli intelligent?
Citera
2022-05-29, 14:15
Medlem
Även om jag tror att mycket av hans självbiografi är överdrift så är det omöjligt att ens kunna va som Clarken idag.
På den tiden kunde man råna en bank och glida därifrån med bytet med lätthet. Dörrar till butiker var låst med ett simpelt hänglås, ezpz inbrott etc

Idag har vi larm, kameror och bättre polisresurser.

Släpp dina drömmar om att bli Clark. Längre än att bli en simpel småtjyv som rånar gamla kärringar blir du nog inte
Citera
2022-05-29, 14:16
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du någon plan för att bli intelligent?
Jag har tänkt börja med amfetamin och läsa några fristående kurser.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback